Onko teillä vasenkätinen lapsi?

Meillä on, eikä sitä kyllä arjessa huomaa minkäänlaisina vaikeuksina.

Tuli vaan mieleen Iltalehden lööpistä, jossa kerrottiin kuinka surkiaa vasenkätisen elämä loppupeleissä on.

Onko teillä ollut jotain ongelmaa vasenkätisyydestä johtuen? Koulunkäynnissä tms?
 
"äiti"
meillä on kolme vasenkätistä lasta ja molemmat vanhemmat ollaan oikeakätisiä. ainoa asia, mitä ollaan (erityis-)huomioitu on, että on ostettu kaikille omat vasenkätisen sakset, siis penaaliin. Ei tarvitse koulussa odottaa vuoroa, jos niitä on liian vähän tms.
 
vasen
mä olen vasuri, eikä mitään vaikeuksia ole koskaan ollut koulussa tai muuallakaan. 2,5v lapsemme näyttäisi kovasti olevan vasenkätisyyteen päin.
Niin ja noista saksista. Ei mulla ollut pienenä vasurisaksia ja hyvin pärjäsin oikeakätisilläkin =)
 
"vieras"
Meiltä löytyy vasuri ja sekakätinen, joka kirjoittaa vasemmalla, mutta tekee monet muut jutut oikealla.

Tyttö valittaa leipoessaan isommista mitoista, kun niissä on asteikko väärällä puolella. Purkinavaajistakin saa kuulla natinaa. Vasurien saksia löytyy kotoa useammat, koulussa on aina tarjolla, kun luokassa muita vasureita juuri ole.

Koulussa molemmat pärjäävät todella hyvin, ovat parhaasta päästä.
 
Khimaira
meidän nuorin on vasuri. Ei ole vielä koulussa.
Tuo "äiti"- nimimerkin idea ostaa penaaliin omat sakset oli hyvä =)

Mä en ole ajatellut että vasenkäsisyydestä olisi mitään haittaa- miksi olisi?
 
Et siis ole aikarajoitetuissa testeissä epäonnistunut skitsofreenikko, joka kärsii post traumaattisesta stressioireyhtymästä ja kuolee todennäköisesti onnettomuudessa?

Jotenkin noi keltaisen lehdistön jutut on aina vähän.. noh..kärjistettyjä.
Juu, en tietääkseni ole kuvatun kaltainen. Vasurisaksia ois kaivannu aikanaan. Hiukka kärjistettyä joo.
 
"Esikoinen"
Meidän esikoinen on vasuri, eikä kyllä ole sen suurempia ongelmia ollut.
Tyttö on kyllä kova murehtimaan asioita ja huono tekemään päätöksiä, mutta uskon että se johtuu enemmänkin luonteesta kun vasenkätisyydestä.
 
Blue
Mä olen vahvasti vasenkätinen ja mitään ongelmaa ei ole ollut millään alueella elämässä.

Kaksi tyttöä seuraa äitinsä perässä vasurin uraa ja hyvin pärjäävät.
 
"äiti minäkin"
Vasuri olen minäkin. Ja eipä siitä ongelmia ole ollut. Lukion selvitin reilun kasin keskiarvolla ja kirjoitukset meni noin c:n tasoisesti (rimaa alittaen, kun oli puhti poissa). Sittemmin opiskellut ammatin vieraalla kielellä. Eli eipä paljoa ole haitannut. Jos tosin joskus elämäni menee aivan totaalisesti perseelleen, niin onpahan nyt ainakin syy tiedossa. :D
 
Vasenkätinen
Ainoa "ongelma" mitä muistan koulusta oli kalvojen kirjoittaminen vasemmalla kädellä. Jos kättä ei pidä korkeallailmassa niin kalvosta tuli sellainen sotku ettei uskoisi. Tähän oli ratkaisu se että muut kirjoittivat kalvot, koska niiden kirjoittaminen "käsi ilmassa" on inhottavaa :D

Mutta joka tapauksessa historiassa on ollut monia merkittäviä vasekätisiä henkilöitä joiden elämä ei ole ollut surkeaa (ainakaan aina):
Harry Truman
Ronald Reagan
Bill Clinton
Joan of Arc
Julius Caesar
Fidel Castro
...
 
"..."
Koulussa ei ollut ikinä vasenkätisille saksia ja esim. oikeakätisten kangassaksilla tekee vasenkätinen huonoa jälkeä, tai ainakin itse.
Kun opeteltiin virkkaamaan, kutomaan, tms niin aina piti opetella oikeallakädellä kun opettajat eivät osanneet eivätkä halunneet opettaa niin niinkuin minä tunsin sen luontevammaksi. Sama päti liikuntatunneilla, pesäpallossa sain aina moitteita siitä, kun löin toisella puolella mitä kaikki muut, tai että räpylä oli erikädessä. Jouduin vartavasten ostamaan oman räpylän, kun koululta ei löytynyt.
Yksi vanha opettaja oli yli muiden ja yritti vielä 4-luokallakin opettaa minua oikeakätiseksi, koska kuuleman olin vääränkätinen.
 
"vieras"
Mun esikoinen on vasuri ja opiskelee nyt yliopistossa. Koulussa hänellä oli vaikeuksia oppia neulomista ja kitaransoittoa, kun oikeakätiset opettajat eivät osanneet opettaa. Myös saksien käyttö oli hankalaa oikeakätisten saksilla.

Pikkuveli on pari vuotta nuorempi ja oikeakätinen. Kumpikin kirjoittaa samalla tavalla eli en erota poikien käsialasta kumman teksti on kyseessä.
 
kfhjrtä
Mies on väsuru, esikoinen on vasuri ja ilmeisesti kuopuskin on vasuri. Minä ja keskimmäinen ollaan oikeakätisiä. Ei ole ollut mitään ongelmia noilla meidän vasureilla. Käsialasta joskus opettajat nurisseet.
 
On ja oon
Eli mä oon vasuri ja tyttö kans, molemmat ollaan kolmelapsisen perheen keskimmäisiä ja pärjätty sisaruksia paremmin esim koulussa. Serkuksissa paljon vasureita ja kaikillla ollu ysin keskiarvo. Itse olisin päässy mm Mensaan, joten aikarajoitteiset testit ei ongelma, ei ongelmia mielenterveydessä tai muussakaan. Ainut tosiaan et tapaturma-alttiutta tahtoo olla, kiitos oikeakätisten 'maailman' ja tosiaan taululle tmv kirjoittaminen on hankalaa, kun sitä ei saa käännettyä...
 
Mies on vasuri, ja meillä on tietoisesti sen takia hankittu "kädettömiä" saksia, keittiövälineitä jne. Hän ei mielestään ole kärsinyt vasenkätisyydestä, mutta anoppi sen sijaan on... häntä on m.m. yritetty väkisin pakottaa oikeakätiseksi.

Jostain syystä olen vasenkätisten ympäröimä. Töissä meidän kuuden hengen yksikössä on neljä vasuria, mies ja anoppi vasenkätisiä, samoin läheisin ystäväni ja hänen miehensä. Ystävän kotona kun joskus olen ollut mukana kokkaamassa, oli kyllä hämmentävää kun heillä sakset ja paistinlastat ja kaikki muut ovat vasenkätistä mallia, ja niitä oli oikeakätisenä hankala käyttää. Sainpa asettua vasureiden kenkiin kerrankin :D

Työkaveri kyllä valitteli vasenkätisyydestä olevan haittaa näiden uusien puhelimien kanssa, kun sormet osuvat vahingossa niihin puhelimen reunassa oleviin nappuloihin, ja hän siksi vahingossa aina käynnistää kameran. Todettiin sitten että puhelin oli selvästi suunniteltu oikeassa kädessä pidettäväksi.
 

Yhteistyössä