Meillä kotona ihan sama ongelma, minä se aktiivinen (kerran päivässä pitäisi saada!), vaimo passiivinen (kerran kuussa on jo ylärajoilla).
Täytyy sanoa, että on se joskus todella turhauttavaa! Kuitenkin yhteiset lapset ja asuntolainat sekä rakkauskin pitävät yhdessä, ja vaikeaa on lähteä aidan toiselle puolelle, toisaalta taas välillä tuntuu pää sekoavan, kun "ei" meillä myös tarkoittaa "ei".
Itseni tuntien voisin olla helpostikin houkuteltavissa, mutta toistaiseksi olen jollain ihmeen konstilla ja mielen lujuudella onnistunut pysyttäytymään uskollisen kirjoissa. Kai se johtuu lähinnä siitä, että kiinni jos jää, voi menettää liian paljon. Vaimoni kun EI ole sitä ihmistyyppiä, joka luvan kanssa antaisi meikäläisen huidella missä huvittaa.
Pariterapiaan kannattaa mennä, jos siltä tuntuu. Mutta jos suhde on muuten suht ongelmaton, ja kyse on siitä, että toisella hormonit vain eivät yksinkertaisesti hyrrää samaan tahtiin kuin toisella, voi terapian apu olla rajoitettua. Jos ero on usein mielessä asian takia (mulla joskus on), voi terapia taas auttaa antamalla kummallekin osapuolelle mahdollisuuden kertoa avoimesti tunteistaan, mikäli siihen kahdestaan ei pysty.
Kuten BB, minäkin usein ajattelen, ettei seksisuhde tai yhden yön keikat ole omasta parisuhteesta pois, mutta toistaiseksi en ole tuohon lähtenyt. EHkä pitäisi??!!! Ajatus ainakin houkuttaa... Katsotaan...