Onko teillä pitäny vauvan painoarvio ja ennuste paikkansa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras22
  • Ensimmäinen viesti
vieras22
?
Itse kävin tänään painoarviossa rv38 menossa. Isoksi veikkasivat kyllä mut pienemmäksi mitä edellinen...
Miten hyvin teillä on pitäny nuo ennustukset paikkasa?
 
Mä en muista kaikkien kohalla miten on mennyt,mutta kolmosen kohalla kätilö arveli synnytyksen aikana että vauva painais korkeintaa 3500g mutta vauva painoikin 3900g.
Nelosen kohalla arvioi kätilö taas synnytyksen aikana vauvan syntymäpainoksi noin 3600g mutta hän painoikin 4800g.
 
tinni
esikon arvio 38+2 3600g syntyi 39+1 3690g eli paino arvio osui kohilleen.

luulen että vauvan pituus hämää koska nää seuraavat menneet penkin alle ja paljon....

kakkonen arvio 42+0 3.9kg . syntyi 42+1 4450g ja 55cm eli 550g vikaan
kolmonen arvio 40+1 4.3kg. syntyi 40+2 4780g ja 56 cm eli 480g vikaan
 
vieras
Sekä neuvolassa että synnärillä hetkeä ennen synnyttämään menoa arvioivat KILON!! verran pieleen. Arvioiden mukaan piti olla vähän reilu 3kg ja tuloksena olikin yli 4kg vauva.
 
Esikoisen painoarvio meni hyvinkin lähelle, koko arvioitiin moneen kertaan koska kävin äippäpolilla jatkuvissa tutkimuksissa (synty rv 40+5).

Toisesta arvioitiin synnytystapa arviossa jäävän alle 3,5kg reilusti, samoin veikkas th ja neuvolalääkäri. Oli kuitenkin syntyessään melki 3,9kg. Synty kyllä reilusti yli la (rv 41+2).
 
Mulla arvioitiin rv 28 ultrassa, että olisi laskettuna aikana 3,7 kg:a. Neuvolassa arvioitiin tasan laskettuna aikana pojan olevan 3,5 kg:a. Poika syntyi rv 40+5 ja painoi 3460g:a ja pituutta oli 51 cm:ä. Että melko hyvin piti kaikki arviot paikkansa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
ja kolmosesta lääkäri totesi tuntia ennen vauvan syntymää että ei tuosta mahasta yli nelikiloista synny....
:D Sama mulla, paitsi sanottiin tunti ennen syntymää ettei tuosta mahasta kolme kiloista synny. En tiiä minne se vauva pääs piiloon kun äidillä ei ole varttakaan kuin 155cm.

Kätilö luuli ensin että heidän puntari on rikki kun likkaa punnittiin, lainattiin toisesta salista puntari tarkistusta varten :D
 
Mimossa-
Painoarvio on haastavaa tehdä jos äidillä on paljon rasvakerrosta, eikä lasta pääse kunnolla tunnustelemaan.. Mutta kyllä ihan hoikillakin painoarviot voivat mennä pieleen.. Voisin sanoa, että riippuu vähän kätilön kokemuksesta, sillä painoarvion tehdään mutu-tuntumalla =)
 
Mulla katottiin ultrassa tokassa 4 h ennen vauvan syntymää ja arvioitu paino oli 2,9 kg. 4 tunnin päästä neiti synty ja paino 3470 g. Eli sanottaisko että meni aikas päin honkia tai se kasvo aika huimasti sen neljän tunnin aikana. :D
 
Mulla ekassa raskaudessa tehtiin ultralla painoarvio viikolla 36. Lääkäri sanoi, että vauva painoi sillä hetkellä 2,8kg, ja syntyessään täysiaikaisena painaisi noi 3,5-3,7kg. Poika syntyi 39+6 painaen 2570g, eli hiukan pieleen meni. Tosin kun menin synnyttämään, vastaanottava kätilö tunnusteli mahan päältä ja sanoi että vauva painaa 2,5-2,7kg. :D

Kolmosesta sit taas sanottiin 38+6 viikolla et nyt painaa ultran mukaan 2790g, ja kun syntyi 39+6, painoi 2990g eli aikas nappiin meni.
 

Yhteistyössä