Onko teillä osakkeita?

  • Viestiketjun aloittaja Rahastaja
  • Ensimmäinen viesti
Rahastaja
Onko teillä osakkeita ja minkä osakkeita?


Olen itse sijoittanut osakkeisiin noin 3 vuotta sitten 5000€ ja nyt salkun arvo on n. 8000€. Omistan myös Nokian osakkeita, kun juuri ostin hinnan ollessa alimmillaan :D uskon, että vielä se Nokia nousee suosta.
 
"Mira"
On mieheni kautta. Laitan miehen hallinnoimalle tilille satasen kuussa. Olen laittanut jo 14 vuotta. Tosin 90-luvulla summa oli 100 markkaa ja nousi siitä pikkuhiljaa. Mieheni sanoi, että olen laittanut hänelle yhteensä 7 000 euroa ja että sijoitukseni arvo on 30 000 euroo. Toki inflaatiotakin on ollut tona aikana, mutta kuitenkin ihan hyvin.

Miehellä itellä on ollu paljon enempikin osakkeissa joskus kiinni, mutta enää on saman verran kuin mulla. Säästän tämän lisäksi omiin tarkoituksiin, mutta ihan tavallisilla tavoilla.
 
"Mira"
[QUOTE="Voitto";27100607]Voitto ei oo voittoa ennen kuin arvo on realisoitu. Myykää joskus, ettei käy köpelösti. Menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta.[/QUOTE]

Niin, mun mies kyllä ostaa ja myy noita osakkeita välillä. Eli ei siellä samat pyöri. Se hoitaa siis meidän yhteistä salkkua. Sillä oli joskus myös erillinen oma salkku, mutta ne osakkeet se myi jotain 5 vuotta sitten kun tarvittiin käsirahaa uuteen kämppään.
 
Vähän ja tuotto on huono eli siis mennään piiiitkän ajan sijoituksella. Pääosin rahastoissa rahat. Rahastoissa olen tehnyt ihan realisoitua voittoa kivasti. Viime aikoina toki voiton tekeminen vaatii nopeita päätöksiä ja oikea-aikaisia päätöksiä. Olen vähän turhan välinpitämätön niiden suhteen.
 

Yhteistyössä