Onko teillä nyt/ollut jotain eksoottista/harvinaista lemmikkiä?

"juups"
No meillä möllöttelee parta-agama ja muurigekko. Eipä niistä sen kummempaa tarinaa ole jaettavaksi, mutta liskojen elämän seuraaminen on mielenkiintoista, ja ne ovat ihania otuksia. ja sen verran harvinaisia, että onpa meillä lasten koulusta muutama koululuokka oppitunneillaan käynyt noita katselemassa. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26424382:
onko sinirapu eksoottinen tai erikoinen?

kai se on =)

tällä hetkellä akvaariossa on yksi sellainen
Siis onko tää yksinään siellä akvassa vai onko siellä jotain muita asukkeja myös? Niin eksoottinen, että itse en ole ainakaan kuullut moisesta otuksesta :)
 
"juups"
Parta-agaman jo ennestään tiesin, mut tuo muurigekko piti googlettaa. Ihana otus ja hassut varpaat! :)
Joo ja kuuluu kiva ääni kun se kävelee iltasella yön hämärissä lasia pitkin ylös ja alas... plop plop plop, kun ne varpaat irtoo siitä lasista... :D Ne on läheltä katottuna aika kauheet, semmoset niinkun suomuset imukupit... :D Mutta sillä on kullan väriset silmät... :D
 
Siis onko tää yksinään siellä akvassa vai onko siellä jotain muita asukkeja myös? Niin eksoottinen, että itse en ole ainakaan kuullut moisesta otuksesta :)
meillä on samassa akvassa kalojakin, antaa niiden olla ihan rauhassa.

yks rapu aikoinaan hermostui yhteen omppukotiloon joka yritti syödä sen porkkanansiivun, nappas toiseen sakseen kotilon, toiseen porkkanan, ensin heitti kotilon kauemmas ja heti perään porkkanan :LOL: sekä kotilo että porkkana selvisivät ehjinä =)
 
[QUOTE="juups";26424408]Joo ja kuuluu kiva ääni kun se kävelee iltasella yön hämärissä lasia pitkin ylös ja alas... plop plop plop, kun ne varpaat irtoo siitä lasista... :D Ne on läheltä katottuna aika kauheet, semmoset niinkun suomuset imukupit... :D Mutta sillä on kullan väriset silmät... :D[/QUOTE]

Emmäkestä! :D Mulla on joku fiksaatio noihin gekkoihin ja kameleontteihin. Ylisympaattisen näköisiä ötöjä :)
 
"vieras"
Oli joskus punakorvakilpikonnia. Vaikka ei kai ne niin harvinaisia taida olla. Söpöjä pienenä, mutta kasvoivatkin aika isoiksi. Akvaarion puhtaanapito oli työlästä, paskoivat aika paljon.
 
Jos kysyjä on kaupunkilainen, niin mulla on kissojen ja koirien lisäksi tooooosi eksoottisia tupsujalkaisia kanoja ja kukkoja.
Ja hevosia ja pari ponia.

Jos kysyjä on maalainen, niin mulla on ihan samoja tavallisia lemmikkejä, kuin joka toisessa torpassa Suomen maaseudulla.
 

Yhteistyössä