Onko teillä niin kultaiset isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
Mun vanhemmat on juuri tuollaisia.
Pyytävät tyttöä yökylään ja kuun viimeinen sunnuntai on aina isovanhempipäivä. Mummu ja pappa hakee neidin silloin luokseen ja sitten he tekevät mitä milloinkin.
Tiedän saavani heiltä aina silloin hoitoapua kun tarvitsen, mikäli heillä ei ole silloin sovittua menoa.

Miehen vanhemmat sitten asuvatkin kauempana ja he ovat asia erikseen. Olleet jo silloin kun lähempänä asuivat.

No... kyllähän tuo anoppikin varmasti meille sen vapaa illan sois jos vaan kysyttäis muttako se on nyt hoitanu mein neitiä kun hoitopaikkaa ei saatu niin ei olla viittitty sit kauheesti kysellä.
Ja mun porukat ottaa tosi mielellään neitiä yökylään, ollaankin nyt lähiaikoina käyty miehen kans hotellissa yöpymässä kun opetetaan neitiä yksin yökylään :D

Niin ja meillä tuo mun äiti on vaatinut että neiti opetetaan olemaan yökylässä yksinkii.
Sillä on nuo sisarustenkii lapset vähän väliä kylässä.

Ja ovat ainakin noita muita serkuksia käyttäny jopa laivallakin että eiköhän ne tota meidänkin neitiäkin sitten kuskaa kun sillä on ikää vähän enempi.

vieras
Noup noup. Meillä elossa vain yksi isovanhempi - minun isä. Asuu tosi kaukana eikä siis nähdä usein. On kyllä innoissaan kun näkee lastenlastaan, mutta siinä kaikki.

Mun äiti hoitaisi paljon mutta välimatkaa on yli 400km, Onneksi tulee ylihuomenna viikoksi =) . Appivanhemmat eivät hoida joskus esikoista hoiti anoppi, mutta kuopuksen diagnoosi on saanut heidät lopullisesti perääntymään, esikoista he lupasivat hakea pulkkamäkeen aikaa on siitä 2v.
Minäkin näin puistossa kolme lasta heillä molemmat isovanhemmat mukana olin kateellinen myönnän ja varsinkin kun poikani meni tällä ukille selittämään omia juttujan ja hän jutteli vaikka omia lapsenlapsia kolme oli ympärillä.

meillä on kans ihana tilanne isovanhempien suhteen. Mun vanhemmat ja anoppi hoitaa muksuja enempi kuin mielellään ja näkevät lapsenlapsiaan ihan viikottain. Appiukon ja sen vaimon kanssa ihan eri juttu, mutta eipä tuota olla muutenkaan niin läheisiä/paljoa tekemisissä heidän kanssa vaikka samassa kaupungissa asutaankin...

minime
Tytöllä on aivan ihanat isovanhemmat, monesti oon sitä miettiny että parempi olla kiitollinen kun ovat niin aktiivisia. Kummatkin kuskaavat tyttöä milloin minnekin ja ottavat kylään ja yöksikin!:)

anika harmaana
Mun vanhemmat käyttää tyttöjä mielellään sienimetsässä, ongella, leikkipuistossa, uimarannalla, metsässä kävelemässä jne... ja aina tietysti eväät mukana! Yökylään pääsevät, jos meillä on joku meno. Aika harvoin kyllä ovat. Lähinnä jos itsellä on yön yli työmatka - mies kun on baarissa töissä ja työajat on mitä on.

Itse heräsin ajattelemaan sitäkin, että meillä ne tosiaan puuhaavat kaikkea tuommoista ulkoiluhommaa, vaikka ovatkin pesunkestäviä kaupunkilaisia. Eivät ne minnekään huvipuistoihin tms. kuljettele. En edes haluaisi sitä, koska minusta juuri nuo sienimetsät ja onkiretket ovat niitä elämyksiä, joita lapset tarvitsevat huvipuistojen sijaan.

Käytämme toki tyttöjä itse huvipuistoissa tms. kerran, pari vuodessa - en mitenkään vastusta niitä. Mutta kyllä nuo yhdessäolon hetket ovat varmaan niitä elämyksistä parhaita. Itse yllätyin hiljan, kun lasten mukaan Kemin Lumilinna oli paljon parempi kuin Linnanmäki. Olin tästä kovin mielissäni, sillä itsekin nautin kovasti lumisista touhuista koko perheen kesken. Paljon enemmän kuin seisoskelusta karusellin vieressä katsomassa kun jälkikasvu menee ympäri-ympäri-ympäri.

(eikä ole mitään kateellisen panettelua, vaan ihan oikeesti näin mietin)

Kyllä on, lapsi onkin sitten n.2kert kuukaudessa viikonloppuna mummilassa, että saamme olla mieheni kanssa kahdestaan :heart:

Joskus on jopa ehdottanut viikon yöpymis reissuja, mutta en todellakaan ole suostunut, koko ajanhan tuo olis ottamassa typyä yöksi, joka viikko soittelee että josko se tulis yöksi, pakko se yö kyläilynkin raja on johonkin vetää..Eihän typy olis kotona koskaan jos aina antaisin mennä kun mummi niin haluaa :whistle:

Mun vanhemmatkin hoitaa meidän pikku-ukkoa mielellään ja joskus jopa pyytelevät hoitoon. Puistossa eivät vielä käy, eikä poika ole yötäkään heillä ollut, mutta kunhan tuosta kasvaa vähän isommaksi niin sitten :) Miehen ätikin hoitaisi mielellään, mutta asuu tosi kaukana :(

Yhteistyössä