Onko teillä menossa nyt helpot vai hastavat ajat lapsiperheenä?

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Aivan unelma-ajalta tuntuu kun kontrasti vielä viikkoja taaksepäin on niin valtava. Vauva saatiin siis heräilemään enää 1-3krt yössä (yleensä vain 1) ja olo mitä energisin, puuhastelen ja lauleskelen vain iloisesti joka päivä. On ihan sellainen epäluonnollisen onnellinen olo. :D
Nyt olen kipeenä, mutta evvk mä saan nukkua!

Muoks: niin ja lapset vähän vajaa (mutta fiksuja) 1v ja 4v.
 
Viimeksi muokattu:
iso perhe
Kovasti haastavat, tosin ei se lapsista johdu suoranaisesti. Mies on työtön ja talous on tiukalla ja... No, se on ainakin nähty todeksi, että pienillä lapsilla on pienet menot, isommilla vähän isommat. Mutta periksi ei anneta!
 
3 lasta
Meillä lapset 6v, 3v ja 6kk. Jotain siltä väliltä ehkä. Esikoisella ja keskimmäisellä molemmilla uhmaikä menossa ja kuopus valvottaa kaikki yöt. Mut olen kotona lasten kanssa ja tää on paljon helpompaa kuin mitä arki oli esim. vuosi sitten kun odotin vauvaa ja olin töissä ja lapset hoidossa.
 
Helppoa on. Kummallakaan lapsella ei ole parhaillaan uhmakautta, vaippa-ajat takana päin. Lapset itsenäistyvät koko ajan. Koko ajan monipuolisemmin heidän kanssaan voi tehdä ja harrastaa.
Ihan luksusta myös se että osaavat jo kaksistaan ulkoilla kunhan ovat näkömatkan päässä. Voin sillä välin siivota ja laittaa ruokaa jne. Ihan parasta on kun lapsilla on keskenään niin hyvin puuhaa että saadaan miehen kanssa viikonloppuna vaikka keskellä päivää katella leffaa ja nauttia toisistamme.
Vanhempi lapsemme ei ole ennen ollut mikään äidin lämpöön hakeutuva (muuta kuin väsyneenä ja kipeänä) mutta hänen kanssaan meidän suhteemme on muuttunut ihan mahtavaksi viime kuukausina, tehdään yhdessä tyttöjen juttuja ja ihana on hänen kanssaan myös jo jutella kaikkea "järkevää". :) Sylikin kelpaa ja se ihana inside-huumori <3
 
"nyyrikki"
Vauva aiheuttaa huolta, allaergioita on paljon ( ei tunnu löytyvän sopivaa apteekki maitoakaan).
Esikoisen kanssa on helpompaa, ja loma on tehnyt hänelle hyvää.
Keskimmäisellä menee tasainen uhmavaihe, mutta sekin on suhteellisen helppoa,
 
Onkohan helppoa vai vaikeeta, kun kotona asuu 5-vuotias tyttö joka on itse enkeli ja pääpiru samassa paketissa. Mielialat vaihtelevat sitätahtia ettei hitaampi pysy perässä, minin solvauksille saa välillä nauraa pissat housuissa kulman takana ja välillä otetaan painia lattialla, kun tyyppi alkaa käydä ylikierroksilla. Viikottain saa katsoa toista silmät pyöreinä, kun se vetää herneet nenään ihan ihme jutuista Tilanteet ovat ohi yhtä nopeasti kuin tulevatkin ja meillä on myös maailman kiltein ja rakastettavin tyttö joka on hauska ja hellyydenkipeä! =) Ihana tämä 5-6vee uhma! :heart:
 

Yhteistyössä