onko teillä hyviä kokemuksia kestovaipoista?

  • Viestiketjun aloittaja hönö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ostitteko vai teittekö itse? Ja käytittekö reissuun lähtiessäkin tai kaupungilla vai? noita haju ja pesujuttuja tietty eniten mietin...
Ostin, uutena ja käytettynä.
Käytin myös kaupungilla ja kylässä joskus, joskus taas en.
Haju? Ei ne haise. Itse asiassa kertisvaipat haisee kamalalle kun on tottunut kestoihin :). Peseminenkään ei ollut aikaavievää tai työlästä, jos olisi ollut niin ei kaltaiseni laiskapaska olisi kestoja lapsellaan käyttänyt :xmas:
 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ostitteko vai teittekö itse? Ja käytittekö reissuun lähtiessäkin tai kaupungilla vai? noita haju ja pesujuttuja tietty eniten mietin...
Mä en reissuun ottanu kestoja ku todella harvoin. On niin paljon muutakin tavaraa et kertakäyttösillä silloin toimitaan.
Hajua vähennin etiikalla.
Jos haluat tietoa lisää niin klikkaa
www.kestovaippainfo.fi
 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ostitteko vai teittekö itse? Ja käytittekö reissuun lähtiessäkin tai kaupungilla vai? noita haju ja pesujuttuja tietty eniten mietin...
Ostin, uutena ja käytettynä.
Käytin myös kaupungilla ja kylässä joskus, joskus taas en.
Haju? Ei ne haise. Itse asiassa kertisvaipat haisee kamalalle kun on tottunut kestoihin :). Peseminenkään ei ollut aikaavievää tai työlästä, jos olisi ollut niin ei kaltaiseni laiskapaska olisi kestoja lapsellaan käyttänyt :xmas:
Ai ei haise? Kyllä se vaan haisee. Varsinki isomman lapsen pissat.
 
ap
joo, mä kävinkin noihin netissä tutustumassa enemmän, mutta tosiaan aloin vaan miettimään että onko ne ihan oikeasti niin käteviä kun miltä kuulostavat. Ja tuota haju juttua oli kans vaikea uskoa, koska tosiaan ne kertikset kyllä haisee ihan hirveälle... :D Ja usein ihmiset sanoo että "no koitin yhen, mutta lähepä niitä pesemään, on niin vaikeita jne"...Mutta kiva nähdä että on teitäkin joilla on hyvät kokemukset...taidanpa itsekin sitten ihan hyvillä mielin niitä ainakin alkuun kokeilla ja katsoa onko meidän juttu.
 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo, mä kävinkin noihin netissä tutustumassa enemmän, mutta tosiaan aloin vaan miettimään että onko ne ihan oikeasti niin käteviä kun miltä kuulostavat. Ja tuota haju juttua oli kans vaikea uskoa, koska tosiaan ne kertikset kyllä haisee ihan hirveälle... :D Ja usein ihmiset sanoo että "no koitin yhen, mutta lähepä niitä pesemään, on niin vaikeita jne"...Mutta kiva nähdä että on teitäkin joilla on hyvät kokemukset...taidanpa itsekin sitten ihan hyvillä mielin niitä ainakin alkuun kokeilla ja katsoa onko meidän juttu.
Mä pääsin parhaiten alkuun ko yks tuttava opetti ihan kädestäpitäin et miten homma pelaa. Muuten en varmaan ikuna olis tähän ryhtyny :)
Alku siinä hankalinta on mut ku vauhtiin pääsee niin se vie mennessä.

Mä laitan hajua vähentämään etikkaa astian pohjalle niin on siedettävämpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
Ai ei haise? Kyllä se vaan haisee. Varsinki isomman lapsen pissat.
Ei mun mielestäni haise. Toki jos tunkee nenänsä kiinni vaippaan, tai jos säilyttää niitä päiväkausia jossain :D, mutta ihan normaalielämässä en kyllä haistanut mitään...kertsiä käytettäessä taas tuntui siltä, että koko lastenhuone löyhkää, kun poika oli tehnyt yhdet pissat vaippaan.
 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
Ai ei haise? Kyllä se vaan haisee. Varsinki isomman lapsen pissat.
Ei mun mielestäni haise. Toki jos tunkee nenänsä kiinni vaippaan, tai jos säilyttää niitä päiväkausia jossain :D, mutta ihan normaalielämässä en kyllä haistanut mitään...kertsiä käytettäessä taas tuntui siltä, että koko lastenhuone löyhkää, kun poika oli tehnyt yhdet pissat vaippaan.
:) minun nokkaan ne haisee molemmat.
 
ap
Falskaako ne teistä helposti? Tai siis että läpi tulis... Siskolla oli pojan kanssa ongelma kun alko tuleen maitokakka niin aina falskas lahkeesta... Korjaantu kyllä kun vaihto vaippamerkkiä. Mietin vaan että mitenhän noissa?
 
MaalaisJuntti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Falskaako ne teistä helposti? Tai siis että läpi tulis... Siskolla oli pojan kanssa ongelma kun alko tuleen maitokakka niin aina falskas lahkeesta... Korjaantu kyllä kun vaihto vaippamerkkiä. Mietin vaan että mitenhän noissa?
Meillä ainoat mitkä falskaa niin on taskuvaipat niin siksi olen käyttäny harso/sisävaippa ja villahousut/kuorivapiia yhdistelmää.
Ja hirveesti riippu lapsesta mikä kellekki sopii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Falskaako ne teistä helposti? Tai siis että läpi tulis... Siskolla oli pojan kanssa ongelma kun alko tuleen maitokakka niin aina falskas lahkeesta... Korjaantu kyllä kun vaihto vaippamerkkiä. Mietin vaan että mitenhän noissa?
Ei falskannut oikeastaan koskaan :eek: . Joskus harvoin, jos laitoin hätäisesti pelkän sideharson, ja poika menikin päikkäreille, eli mun syy kun laitoin liian vähän imua.

Popolinin all in one- vaipat falskasi meillä, ne eivät malliltaan sopineet pojalle.
 
anita
Kokeilin - enkä tykännyt! Vaikka minkälaisia versioita testasin heti vastasyntyneelle ja sitten myöhemmin uudelleen.Kyllä minä ne pestä jaksoin,mutta minusta ne eivät olleet mukavia lapselle! Ekologisen puolen takia olisin niitä halunnut käyttää mutta asetin sitten lapsen mukavuuden etusijalle.Empä itsekään haluaisi sellaiset toppaukset pöksyissä olla jatkuvasti.Ainakin meidän sirolle ja pienikokoiselle neidille kertakäyttövaipat istuivat todella paljon paremmin!Lisäksi yhdestä kokeilumateriaalista (fleece) vauva sai järkyttävän vaippaihottuman mitä ei ole mistään kertiksistä ikinä tullut! Että negatiivisiakin kokemuksia siis on vaikka nämä kestoilijat ne taas varmaan jyrää - osa kun on niin fanaattista porukkaa (ei toki kaikki).
 
ap
kiitos paljon kaikille! Mietin vähän että näinköhän tähän aikaan tämmöisestä aiheesta keskustelijoita täällä on, mutta näkyipä olevan. Pitää alkaa vähän valmistautumaan noihin sitten. Ja kiitos vinkeistä!
 

Yhteistyössä