Onko teillä avaimet vanhempienne kotiin? Entä...

• Viestiketjun aloittaja 2kysymystä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 2kysymystä:
antaisivatko he teille tiukassa paikassa rahaa vai lainaisivatko. Tai voi tietenkin olla että jonkun vanhemmat eivät suostuisi/pystyisi edes lainaamaan.
On avaimet. Vaikea kysymys, en menisi kysymään isältäni rahaa koska hällä huonompi rahatilanne kuin meillä. Uskon kyllä että lainaisi, mutten usko että sellaista tilannetta tulee.

vieras
Ei oo avainta, koska heillä on ovet aina auki. Vara-avaimen paikan kyllä tiedän ja voin aina mennä vanhempieni kotiin sen kummemmin ilmoittelematta.
He myös tarvittaessa lainaisivat tai antaisivat mulle rahaa.

vieras
mulla ei oo avainta mun vanhempien kotiin, mutta mun miehellä on =)
ja varmaan lainaisivat rahaa, tai noh, mieluummin ehkä antaisivat =) sanovat aina että mieluummin lämpimästä kädestä..

Mä oon avaimeni hukannut, mutta tiedän vara-avaimen paikan ja käytän sitä aina heillä ollessamme. Tosin en mene heille ilmoittamatta eli sen verran yksityisyyttä olen heille suonut.

Rahaa lainaavat kyllä, jos esim. ostamme jotain yhdessä (esim kimppalahja tai yhteinen reissu) ja makselen ne kun jakselen..., itse pidän huolen, että makselen. Tiukanpaikan tullen varmaan myös lainaisivat, mutta sellaista ei ole vielä ollut, että olisin kehdannut pyytää.

.
ei ole avainta, mutta vara-avaimen paikka on tiedossa ja ovet yleensä auki.. lainaa rahaa jos tarvetta, eikä välttämättä peri takaisin jos on tiukka paikka, eli myös antaa, mutta ei ole tarvinnut tätä antamisperiaatetta enää melkein 10 vuoteen onneksi on pärjätty omillaan, mutta paljon ovat nuoruusvuosina sponsoroineet ja siitä olen kiitollinen. niin ja miehen isä antaisi rahaa jos vaan pyydettäs, ei tosin ole ollut tarvetta, miehen äitikin lainaa jos pystyy hällä tosin huono eläke joten ei pysty antamaan.

surkelo
Ei ole avainta ja se ei sen päivän jälkeen ole ollut minun koti kun sieltä äiti minut pois heitti,tai muutin kuten äiti itse sanoo.
Muutin sillävälin poikakaverin luo kun itse olin ammattikoulussa ja äiti vei kamani poikaystävälle.
Avain piti antaa heti pois sillä tämän päivän jälkeen sain olla vain kylässä.
Rahaa ei äitillä ole lainata mutta ennemminkin tuo on sitä meiltä lainaamassa,tosin en lainaa kun viinaan menisi :(

Miuski harmailee
Mun vanhempien kotiin ei ole avaimia. Jotain tosi pieniä lainasummia voisi vanhemmiltani saada, mutta suuriin heillä ei ole varaa. Miehen kotiin mullakin on avaimet ja heiltä saataisiin tiukan paikan tullen apua rahallisestikin. Onneksi ei ole tarvinnut pyytää!

rew
Ei ole avaimia vanhemmille, mutta tiedetään missä vara-avain on, eli lähes sama asia. Vanhemmilla on avain meille. Raha-asioissa autettaisiin iilman muuta puolin ja toisin, jos tarvetta olisi. Mut eipä onneksi ole ollut.

Rohmu
Äidille on avaimet ja hän antaisi/lainaisi rahaa, jos tarvis. Maksaisin takaisin, en enää kehtaisi vain "ottaa", paitsi ehkä synttärilahjaksi tms. Isälle ei avaimia, asuu niin kaukana ja nähdään ehkä 1 krt/vuosi. Hän on itse kroonisessa rahapulassa, joten sieltä tuskin rahaa saisin.

On avain isän kotiin. Sitä tarvotsen toisinnan, yleensä ko hää reissussa ja käyn hoitaas siellä kissan+koiran.
Lainaisi rahaa jos tarvitsisisin, Ei oo aikuisiällä tullut moista tilannetta.

Äitin luo ei oo avainta enkä tarvittis. Äiti vierailee meillä, ei me siellä.syynä sen miesystävä.
Aikoinaan oon rahaa lainannutkin, samoin äiti multa. Ja kyllä nykyäänki lainattais puolin ja toisin jos tarve.

Yhteistyössä