Onko teillä vielä kummit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on lapsena ollut kolme kummia, joista ainoastaan yhtä näen ehkä kerran vuodessa, kun vaihdetaan ne pakolliset joulukukkaset. Hän on myös sukulainen, joten enemmän ollaan sen takia tekemisissä kuin kummiuden takia. Kaksi muuta kummia (pariskunta) ilmoittivat rippijuhlien jälkeen, etteivät enää ole kummejani. Lakkiaisissa vielä kävivät ja sitten yhteydenpito hiipui. Nykyään en ole missään tekemisissä. Muutama vuosi sitten yritin kutsua kylään, mut eivät tulleet. Veljeni on reilusti yli 30 ja hänen kummitätinsä edelleen muistaa häntä säännöllisesti ja he tapaavat silloin tällöin. En tässä nyt tarkoita, et kummien pitäisi aikuisille lahjoja ostella, mutta yhteyttä voisi silti pitää. Veljeni kummi mm ostaa sukat/suklaata-tyyppisiä pikkulahjoja jouluisin eli ei mitään ihmeellistä, vaan lähinnä haluaa pitää yhteyttä.

Mulla on yksi kummilapsi, joka on vielä pieni. Tässä vaiheessa tuntuu hassulta ajatus, että unohtaisin hänen olemassaolonsa kymmenen vuoden kuluttua, kun rippijuhlat on ohi.

En ole kummieni kanssa ollut paljoa yhteydessä, vain sukujuhlissa olemme tavanneet. Kummit ovat tainneet muistaa ristiäisissä ja rippijuhlissa, muutoin ei ollenkaan, en tosin ole sitä odottanutkaan. Kummitätini haudattiin viime lauantaina. :( Kummisetä on elossa, mutta ei mitenkään hyvässä kunnossa Alzheimerin taudin takia.

Minä en ole nähnyt kummitätiäni kuin ohimennen sukujuhlissa, viime kerrasta aikaa lähmmäs neljä vuotta. Kummisetääni en ole nähnyt yli kahteen kymmeneen vuoteen...

Tosin, en ole kyllä nähnyt ensimmäistä kummipoikaanikaan sen jälkeen kun poika täytti 2v ja nyt hänellä ikää 19v:/ Osa syy tähän löytyy minusta, osa pojan vanhemmista.

mulla on kaks pariskuntaa kummeina, toista pariskuntaa nään ehkä nelisen kertaa vuodessa.Toinen pariskunta on eronnut, miestä en näe lainkaan mutta kummitädin kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä, muistaa myös merkkipäivinä,jopa nimppareina.Muistaa myös poikiani heidän merkkipäivinään.

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
mulla on kaks pariskuntaa kummeina, toista pariskuntaa nään ehkä nelisen kertaa vuodessa.Toinen pariskunta on eronnut, miestä en näe lainkaan mutta kummitädin kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä, muistaa myös merkkipäivinä,jopa nimppareina.Muistaa myös poikiani heidän merkkipäivinään.

No sulla on sitten kiva kummitäti, jos edelleen pitää yhteyttä. Mitä mieltä olette, kuuluuko kummin pitää yhteyttä aikuiseen kummilapseen vai onko ihan ok, että välit katkaistaan rippijuhlien jälkeen? Toki se kummilapsikin voi yhteyttä pitää, mut vähän vaikeaa, jos toisia ei yhtään kiinnosta. Aiotteko "hylätä" omat kummilapsenne, kun kasvavat aikuisiksi?

Molemmat kummipariskunnat ovat mukana elämässä =) Toinen kummipariskunta vielä muistaa jouluna, vaikka ikää mulla on jo 30 =D Mutta aina se tuntuu mukavalta kun ovat muistaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sulla on sitten kiva kummitäti, jos edelleen pitää yhteyttä. Mitä mieltä olette, kuuluuko kummin pitää yhteyttä aikuiseen kummilapseen vai onko ihan ok, että välit katkaistaan rippijuhlien jälkeen? Toki se kummilapsikin voi yhteyttä pitää, mut vähän vaikeaa, jos toisia ei yhtään kiinnosta. Aiotteko "hylätä" omat kummilapsenne, kun kasvavat aikuisiksi?

kyl mun mielestä voi pitää yhteyttä, toki se riippuu niin kummilapsestakin!jos tulee hyvin juttuun ja yhteydenpito on molemminpuolista niin olishan se vallan ihanaa.Mä en jotenkin ite ymmärrä tota et välit katkastaan rippijuhlien jälkeen..paitsi jos ne välit ei niin kummoset ollu muutenkaan

kyl mun mielestä voi pitää yhteyttä, toki se riippuu niin kummilapsestakin!jos tulee hyvin juttuun ja yhteydenpito on molemminpuolista niin olishan se vallan ihanaa.Mä en jotenkin ite ymmärrä tota et välit katkastaan rippijuhlien jälkeen..paitsi jos ne välit ei niin kummoset ollu muutenkaan
Alunperinhän kummien kristillinen kasvatusvelvollisuushan päättyi nimenomaan rippijuhliin. Jotkun noudattavat vielä tätä. Oma kumminikin totesi hilpeästi rippijuhlissa että kumminvelvollisuudet loppu tähän, nyt olen vain täti. Ja siis vieläkin ollaan läheisissä väleissä.

Ei mulla ole oikein koskaan ollut. Muistivat olemassaoloni ehkä viisi ensimmäistä elinvuottani, sitten unohtivat minut täysin. Vanhempiini ovat kyllä olleet jollain tapaa yhteydessä. Viime kesänä näin heidät isäni hautajaisissa. Tulivat kysymään että olenko *****? :D

itselläni on tasan kaksi kummia täti ja setä täti on liian kiireinen kun sillä on nyt yksi pikku kansalainen suloinen pikku poika näen harvoin mutta sitäkin mukavampaa,setä on opiskelija joten näemme harvoin ,molemmat kummit on setien lapsia mutta joka pyhä on terveiset menneet perille

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Alunperinhän kummien kristillinen kasvatusvelvollisuushan päättyi nimenomaan rippijuhliin. Jotkun noudattavat vielä tätä. Oma kumminikin totesi hilpeästi rippijuhlissa että kumminvelvollisuudet loppu tähän, nyt olen vain täti. Ja siis vieläkin ollaan läheisissä väleissä.

kummi setä kertoi kummien tarkoituksen kun olin ekaa kertaa hänen kanssaa kehden tampereelle tai yleensäkkään missään hän näytti minulle kirkkoja otti kuvia ja lähetti kuvat reissusta minulle myöhemmiin oli tosi kivaa nähdä hänet ja hänen siskonsa oli jonkin aikaa mukana kun vietiin samalla reissulla juna-asemalle joka tapauksessa tuo oli uusi tieto että rippi aikaan loppuu

Yhteistyössä