Onko teillä tarkat ruokailuajat vai saako syödä jos tulee nälkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole tarkkoja aikoja mutta se ei tarkota että jokaisnen juoksisi omia aikojaan syömässä mitä sattuu. Aamulla syödään ja siitä sitten laitetaan lounas jossain kohtaa mihin se luonnollisesti asettuu. Kun rupee jollakulla olemaan nälkä tai aamiaisesta vähän aikaa. Kuopus on ollu aina ihan käsittämättömän vähäruokainen joten se varsinkin saa lisäksi väleissä jotain kunhan on pöydässä istunnu ja yrittänny. Mä inhoon sellasta että laittannu ruuan ja tunnin päästä kaikki on jääkaapilla :kieh: Teinipojat! Meillä oikeastaan lähtenny siitä että mihellä ei ole työaikoja eli jos soittaa että tunnin päästä tulossa niin helposti odotellaan sitten se tunti että kaikki voi syödä yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän naapurin lapsilla onn tosi tiukat ruoka-ajat.. Kieltämättä vähän ärsyttää, kun nyt kesälläki ku me grillataan, nii naapurin tenavat on joka kerta ruinaamassa meiltä makkaraa ym... Tyttö seisoo koko meidän syönnin ajan terassilla pöydän vieressä, ja suorastaan kuolaa.. :/ Pitää aina käskeä muualle odottamaan, et saadaan rauhassa syödä. Lapsi on itse sanonut, ettei hän saa ruokaa ennenkun kello on tietyn verran. Eräänä kertana kuulin ku lapsi kuiskasi tyttäreni korvaan, että saako syödä edes kuoret??!! Jotenki pisti säälittämään :(

No ei tässä 99 prosentin todennäköisyydellä ole kyse nälästä. Kyllä mullakin kuola valuisi, jos istuisin naapurin grillipöydän ääressä. Passitatte lapsen oman ruokailunne ajaksi joko kotiinsa tai muihin leikkeihin tai tarjoatte hänellekin ruokaa. Sääli on ihan turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Ei ole mitkään minuutintarkat ruoka-ajat, varsinkaan viikonloppuisin ja lomilla, mutta syödään samaan aikaan koko perhe ja silloin kun ruoka on pöydässä. Välipaloja ei popsita kaikki vuoronperään.

Näin myös meillä. Ruoka-aikana vatsa täyteen ja seuraavan kerran syödään taas ruoka-aikana.

Meillä on myös säännölliset ruoka-ajat (lapsi 1 v). Viisi ateriaa päivässä. Jos herää joskus oikein aikaisin, niin syö aamupäivällä yhden "ylimääräisen" välipalan, että jaksaa lounaaseen. Ja ruoka-ajoista voidaan joskus joustaa vähän, mutta max puoli tuntia suuntaan tai toiseen... Oon aika tarkka noista, kun muuten poika on kiukkunen, jos ei tuu ruoka ajallaan. Ja jos näyttää siltä, että nälkä olis jo vaikka puoli tuntia ennen varsinaista ruoka-aikaa, niin voin antaa kyllä ruuan aiemmin. Eli tarkat ajat on, mutta tarvittaessa vähän joustetaan. Mutta koko ajan ei napostella, korkeintaan esim. kylässä voidaan syödä jotain ruoka-aikojen välillä, mutta ei koskaan kotona.

Onko ap:lla käynnyt mielessä että josko naapureilla ei ole varaa kuin ns. perusruokaan, mikä on ihan yhtä terveellistä (jollei jopa terveellisempää) kuin grilliherkut tms? Aika noloa käydä arvosteleen tilannetta jos vaikka niin on. Tuskin lapset siis nälkäänsä kerjäävät, haluais vaan ehkä kokeilla ja syödä muutakin kuin se perusruoka mitä kotonaan saavat.

Minua ainakin ärsyttää tuollaiset naapurit jotka antavat lapsille ruokaa. :( Meilläkin suht säännölliset ruoka-ajat ja onpa sitten kivaa kun lapselle ei ruoka maistu kun on käynyt naapurissa syömässä vähän sitä sun tätä.

Meillä ilmotti likan kaveri että tulee tästä lähtien meille koulun jälkeen syömään. Siis sillon koulu aikana ilmotti. Äitinsä soitti että kylläpä häntä hävettää kun tuollalailla meni sanomaan että minä varmaan kuvittelen vaikka mitä. En kuvitellu vaan ainahan se ruoka on mukamas parempaa kaverin luona

huomioi että joillain lapsilla on "tapana" kinuta ruokaa kylässä vaik oisivat justiin kotoa ruokapöydästä lähteneet (ja taatusti mahan syöneet täyteen) jos on lämpimällä ruualla syöny riittävästi. Taatusti pärjää 1:llä lasilla maitoa + leivällä sinne klo 17 ruokaan saakka.

Ei ole tarkkoja ruoka-aikoja. Lämpimien ruokien lisäksi, jokainen syökööt mitä haluaa (mitä kaapista löytyy) kunhan lapset eivät just 10min ennen lämmintä ruokaa ala tekemään voileipiä tms.

Nolona täytyy myöntää, että meillä ei ainakaan tällä hetkellä ole säännöllisiä ruoka-aikoja...oon tosin kotona 1v:n kanssa ja välillä herätään klo 8 ja välillä klo 11, joten aamiainenkin on aina vähän milloin sattuu, lounas venyy ties mihin ja voi olla että välipala jää kokonaan välistä kun syödäänkin jo päivällistä. Aina saa kuitenkin ruokaa kun on nälkä, usein edelliseltä päivältä on jäänyt ruokaa, on leipää ja hedelmiä jne.

Meillä ei ole kellontarkkoja ruoka-aikoja varsinkaan näin kesällä, mutta aterioiden välissä ei silti napsita mitään. Jos olemme aamupäivällä puistossa, sinne otetaan usein eväät mukaan, ja lounas syödään vähän myöhemmin.

Välipala on meillä tarkoituksella pieni. Lapset kyllä söisivät leipää mahansa täyteen, mutta sitten ei päivällinen maistu. Eli esimerkiksi jogurtti ja hedelmä tai yksi voileipä ja hedelmä saa riittää.

Meidän naapurin lapsilla onn tosi tiukat ruoka-ajat.. Kieltämättä vähän ärsyttää, kun nyt kesälläki ku me grillataan, nii naapurin tenavat on joka kerta ruinaamassa meiltä makkaraa ym... Tyttö seisoo koko meidän syönnin ajan terassilla pöydän vieressä, ja suorastaan kuolaa.. :/ Pitää aina käskeä muualle odottamaan, et saadaan rauhassa syödä. Lapsi on itse sanonut, ettei hän saa ruokaa ennenkun kello on tietyn verran. Eräänä kertana kuulin ku lapsi kuiskasi tyttäreni korvaan, että saako syödä edes kuoret??!! Jotenki pisti säälittämään :(

No ei tässä 99 prosentin todennäköisyydellä ole kyse nälästä. Kyllä mullakin kuola valuisi, jos istuisin naapurin grillipöydän ääressä. Passitatte lapsen oman ruokailunne ajaksi joko kotiinsa tai muihin leikkeihin tai tarjoatte hänellekin ruokaa. Sääli on ihan turhaa.

Samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minua ainakin ärsyttää tuollaiset naapurit jotka antavat lapsille ruokaa. :( Meilläkin suht säännölliset ruoka-ajat ja onpa sitten kivaa kun lapselle ei ruoka maistu kun on käynyt naapurissa syömässä vähän sitä sun tätä.

Tääkin on kyllä niin totta. Tietysti ehkä jollain alueilla asuu myös niin vähävaraista väkeä, että naapurit niitä oikeasti säälistä syöttävät.

Yhteistyössä