Onko teillä tapana tervehtiä naapureitanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Ei kai sitä tarvii ylemmäks ystäväks alkaakaan mutta eikö tuo tervehtiminen kuulu hyviin tapoihin. Voihan tietty joku olla ujokin että ei sillä, sen yleensä huomaa että on hiljanen niin ymmärtää asian. Ja sitten jos ei oikeen koskaan näe niin onhan sekin asia erikseen.

Esim. meidän toinen naapuri ei kyllä vahingossakaan tervehdi, menee nokka pystyssä ohi ja todella se ei hiljanen ole kyllä. Heillä on lapsia niin kun meilläkin ja minusta olis kiva jos saisivat leikkiä vaikka yhdessä, mutta eihän se nyt ole mahdollista. Tuntuu jännältä kun hänelle moikkaa niin ei katsokaan vaan mene tylysti ohi.

Eikä me olla mitään heille tehty että oisivat jostain suuttunu, ei me vielä hirveen kauan tässä olla edes asuttu.

Tuli vaan tästä kysymys mieleen että monikos naapuriaan moikkaa.

"Ei kai sitä tarvii ylemmäks ystäväks alkaakaan" ja "Heillä on lapsia niin kun meilläkin ja minusta olis kiva jos saisivat leikkiä vaikka yhdessä" ...eli sä haluaisit kuitenkin olla kaveria että sais lapset naapuriin?

Kyllä moikkaillaan! On tosin meilläkin sellanen yks naapuri, et meni aika monta vuotta niiden muuton jälkeen, et alko tervehtiä. Olihan se huvittavaa ku vastaantullessa aina alko katella tiepenkkoja tai taivasta niinku ei olis muka huomannu :laugh: Nykyää tervehtii. Ei tuo minulle ole mikää tärkeä asia, enkä välttämättä halua olla kovin tuttu kaikkien naapurien kanssa, yksityisyys on ihan mukava asia. En kaipaa naapuria huutelemaan aidan taakse kun ollaan pihalla. Mut kohtelias voi olla silti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Ei kai sitä tarvii ylemmäks ystäväks alkaakaan" ja "Heillä on lapsia niin kun meilläkin ja minusta olis kiva jos saisivat leikkiä vaikka yhdessä" ...eli sä haluaisit kuitenkin olla kaveria että sais lapset naapuriin?

Täh. En lapsia naapuriin ole laittamassa, missä niin sanoin. Voisivat leikkiä yhdessä mutta ei se oikein ole mahdollista jos vanhemmat ei edes katokaan päin.

Kyllä meillä tervehditään naapureita.Ennen kun asuimme kerrostalossa niin sen tasan tarkkaan tiesi ketä naapuria tervehtii ja ketä ei kun oppi tuntemaan että ketkä sanoo takaisin ja itse ihmettelin aina sitä että jos sanoo terve jollekkin niin miksi siihen ei voi vastata jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No just joo :headwall:

Mä en ole koskaan jutellut naapurin emännän kanssa mutta toivoisin että meidän lapset vois siitä huolimatta leikkiä yhdessä ja ystävystyä, samanikäisiä kun ovat.
Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa että haluaisin omani tunkea naapuriin jotta saisin olla rauhassa.... Mieluusti saisivat leikkiä meilllä kotona koko sakki!!

Ja alkuperäiseen kysymykseen; kyllä moikkaan aina naapureille.

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Jos naapuri tervehtii ensin. Osa naapureista kun on semmoisia ettei halua tuntea, siis minua tai yleensä ketään.

Mulla tulee automaattisesti se tervehtiminen, ei tosiaan silloin jos ei ikinä saa vastausta niin kun ton naapurin kanssa.

tervehdin kyllä, kaikki ei tervehdi aina takaisin tosin.. eräskin naapuri nuori pariskunta jolla lapsia niin edellisessä talossa suurinpiirtein sai kohtauksen kun moikkasi eikä koskaan ollut pihallakaan. olivat ilmeisesti todella ujoja tai halunneet tutustua kehenkään.

juttelu ei sinänsä kiinnosta koska vanhemmat ihmiset etenkin koettaa onkia henk koht tietoja ja taloissahan toimii super hyvä juorukerho muutamassa tunnissa.. minä en halua, että meidän perheestä tietää talon 20 mummoa plus vähän sivullisiakin,

Kaikkia jotka sattuvat rappukäytävään samaan aikaan tervehditään, vaikka ne olis vaan naapurin vieraita. Meitä on niin vähän tässä talossa että tunnistan kaikki naapurit ja tervehdin heitä myös jos tapaan muualla.

Yhteistyössä