M
"myy"
Vieras
Minulla on tapana tehdä näin ja yleensä se tulee luonnostaan, mutta tällä kertaa tuntuu kyllä vaikealta. Olen juuri saattanut loppuun ison urakan, sain työn ohessa suoritettua maisterin tutkinnon. Minusta se on valtava saavutus enkä oikein itsekään käsitä että oikeasti se on nyt tehty. Ajattelin opintojen aikana että teen jotain hienoa itseäni varten kun homma on ohi. Nyt kuitenkin tilanne on se, että perhepiirissä on toiset juhlat tulossa enkä oikein raaski jakaa päivää tämän sankarin kanssa, hän on juhlansa ansainnut. Minä en siis juhlia itselleni järjestä, olisi hankalaa ihan peräkkäin. Olin haaveillut miten ihana olisi vaikka lähteä matkalle johonkin vaikka viikoksi yksin tai perheen kanssa ja juhlistaa urakan loppua. Nyt kuitenkin rahat ovat vähän tiukalla, joten en halua olla itsekäs ja laittaa perhettä venyttämään penniä että pääsisin reissuun.
Ok. Omia valintoja, mutta haluan että läheisilläni on hyvä olla. Silti en voi mitään sille että tuntuu pahalle että kukaan perheestäni ei sano tästä mitään, ei huomioi valmistumistani tai huomioi miltä minusta tuntuu. Eli he tietävät mitä olisin halunnut tehdä. Jos minun läheiseni saavuttaa jonkin hänelle ison tavoitteen arvostan sitä, heille minun saavutukseni on lähinnä yksi lasku lisää yliopiston painosta gradun kansituksesta. Minusta vain alkaa jotenkin tuntua että taidan olla perheeni kynnysmattona. ;(
Ok. Omia valintoja, mutta haluan että läheisilläni on hyvä olla. Silti en voi mitään sille että tuntuu pahalle että kukaan perheestäni ei sano tästä mitään, ei huomioi valmistumistani tai huomioi miltä minusta tuntuu. Eli he tietävät mitä olisin halunnut tehdä. Jos minun läheiseni saavuttaa jonkin hänelle ison tavoitteen arvostan sitä, heille minun saavutukseni on lähinnä yksi lasku lisää yliopiston painosta gradun kansituksesta. Minusta vain alkaa jotenkin tuntua että taidan olla perheeni kynnysmattona. ;(