Onko teillä ruokapöytä jossain muussa huoneessa kuin keittiössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopeapaju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hopeapaju

Aktiivinen jäsen
22.11.2006
1 237
0
36
Tajuttoman pitkä otsikko, mutta tulipas aihe jo siitä selväksi :) Eli siis, onko teillä käytössä oleva ruokapöytä jossain muussa huoneessa kuin keittiössä? Miten olette järjestäneet astiat, ovatko ne keittiössä vai missä?

Meillä on pöytä vaan keittiön viereisessä huoneessa. Hienommat astiat on vitriinikaapissa siinä pöydän vieressä. Arkiastiat on tiskikoneen peesissä. Niitä sitten kanniskellaan edes takasin. Sama matkahan se aina on pöydästä koneeseen tai koneesta vitriini kaappiin.

Kyl meil on ruokapöytä ihan keittiössä, mut mä en sitä juurikaan käytä ja likkakin yrittää päästä sillä varjolla omaan huoneeseen syömään telkkarin eteen, kun isikin...

No arkiruokapöytä on ihan keittiössä. keittiön ja olohuoneen välissä on sellainen pieni ´huone´ jossa on isompi ruokapöytä jos on vieraita (tai usein kyllä lapsille on toinen ja aikuisille toinen pöytä). siellä ruokahuoneessa on avohyllyjä ja erilaisia vitriinejä joissa on juhlavampia astioita ja kauniita vanhoja astioita esillä. kun taas keittiössä on lasten astiat, arkiastiat ja keittiövälineet.

Itse en haluais kuin ns. aamupalapöydän keittiöön, eli varmaankin seinän viereen joku taso. Pirttiin tahtoisin sitten piiitkän ruokapöydän. Just noita astioita sitten olen miettinyt. Olisko sitten kätevintä sijoittaa suurin osa astioista sinne pirttiin kaappiin ja jättää keittiöön juuri nuo aamu ja iltapalalla tarvittavat kulhot ja kupit...

meillä on olohuoneessa ruokapöytä niin arkea kuin juhlaakin varten. Astiat on keittiössä. Meilläsyödään aina ruokapöydän vieressä, myös välipalat ja yksi ateria vähintään yhdessä. Jos telsu on auki niin se suljetaan ruokailun ajaksi :flower: niin ja lapset syö samoista astioista kuin aikuisetkin....tosin meidän :flower: 1,5 vuotias syö leivoshaarukalla ja teelusikalla B) ruokansa, osaa niitä jo käyttää hieman haarukan ja veitsen tapaan....ja hänen lautasensa on mallia salaattilautanen eli vähän pienempi kuin muiden....lasi on ihan tavallinen iittalan kartio....

Yhteistyössä