Onko teillä ruokailu näin vaikeaa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Tyttö kohta 4v on aika hankala noiden ruokailuvälineiden suhteen :snotty:
Jos pikkusiskolla on muumimuki missä ei kahvaa niin tuon vanhemman tytön pitää saada joko vihreä tai oranssi muki ja jos mä en sitä ennalta osaa arvata kumman haluaa niin sit tulee hirveä huuto. Jos pikkusiskolla on muumimuki jossa kahva niin isomman pitää saada jokin kolmesta prinsessa mukista ja taas äiti saa lukea ajatuksia että mikähän se niistä mukeista mahtais olla.
Lusikka on suurinpiirtein aina väärä :/
Vihreä ja oranssi on tytön lempiväri ja ruokakupin pitää olla jompikumpi niistä, MUTTA jos satun antamaan pikkusiskolle sinisen kupin niin siitä alkaa isommalla hirveä huuto että hän haluaa sen..

Tää ennakoiminen ja muistaminen ei kovin kivaa, mutta tahdon että tytöllä on hyvä mieli. Ja tuo kiukuttelu ei sit lopu kovin helposti kun sen aloittaa.

Yhdessä vaiheessa yritin että nyt se juo ja syö siitä mistä minä sen maidon ja ruoan annan ja se toimikin ihan hyvin, mut nyt taas ei toimi! Tiedän, ei saisi antaa periksi ja aion taas kokeilla että suostuuko minun ehtoihin.. Saisin nyt vain pidettyä pintani enkä anna periksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja RakkauttaEnsiNäkemällä:
Tyttö kohta 4v on aika hankala noiden ruokailuvälineiden suhteen :snotty:
Jos pikkusiskolla on muumimuki missä ei kahvaa niin tuon vanhemman tytön pitää saada joko vihreä tai oranssi muki ja jos mä en sitä ennalta osaa arvata kumman haluaa niin sit tulee hirveä huuto. Jos pikkusiskolla on muumimuki jossa kahva niin isomman pitää saada jokin kolmesta prinsessa mukista ja taas äiti saa lukea ajatuksia että mikähän se niistä mukeista mahtais olla.
Lusikka on suurinpiirtein aina väärä :/
Vihreä ja oranssi on tytön lempiväri ja ruokakupin pitää olla jompikumpi niistä, MUTTA jos satun antamaan pikkusiskolle sinisen kupin niin siitä alkaa isommalla hirveä huuto että hän haluaa sen..

Tää ennakoiminen ja muistaminen ei kovin kivaa, mutta tahdon että tytöllä on hyvä mieli. Ja tuo kiukuttelu ei sit lopu kovin helposti kun sen aloittaa.

Yhdessä vaiheessa yritin että nyt se juo ja syö siitä mistä minä sen maidon ja ruoan annan ja se toimikin ihan hyvin, mut nyt taas ei toimi! Tiedän, ei saisi antaa periksi ja aion taas kokeilla että suostuuko minun ehtoihin.. Saisin nyt vain pidettyä pintani enkä anna periksi :snotty:

Sori, mut mulle tuli mieleen curling-vanhemmuus..

http://plaza.fi/ellit/perhe/lapset-kasvatus/curling-vanhemmat-pelkkaa-porkkanaa-ei-keppia

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

http://plaza.fi/ellit/perhe/lapset-kasvatus/curling-vanhemmat-pelkkaa-porkkanaa-ei-keppia

Ei se mitään =)

Täytyy tästä lähin mennä meidän vanhempien ehdoilla vaikka hirveää huutoa se tietää sit aamusta iltaa :/ Luulis jossain vaiheessa helpottavan ku lapsi tajuaa ettei saa periksi vaikka kuinka kiukuttelisi :)

Jos tää äiti ottais nyt itseään niskasta kiinni :D

Alkuperäinen kirjoittaja RakkauttaEnsiNäkemällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Ei se mitään =)

Täytyy tästä lähin mennä meidän vanhempien ehdoilla vaikka hirveää huutoa se tietää sit aamusta iltaa :/ Luulis jossain vaiheessa helpottavan ku lapsi tajuaa ettei saa periksi vaikka kuinka kiukuttelisi :)

Jos tää äiti ottais nyt itseään niskasta kiinni :D

Tsemppiä!
:hug:

alkaa mieli muuttua kun muutaman kerran on nälissään jos ei ruoka kelpaa siltä lautaselta mille se on laitettu...

tosiaan, anna tytön kattaa pöytä, saa laittaa ite ne mitkä haluaa. meillä kaksivee auttaa kattamaan pöytää :)

Katat molemmille samanlaiset ja sanot, jos ei kelpaa, niin sitten saa olla kokonaan ilman.

Noihin natinoihin ei kannata mennä mukaan, pompottavat sitten iänkaiken. Toivomuksia voi ottaa vastaan pöydänkattovaiheessa, mutta ne ovat ainoastaan toivomuksia, niitä ei ole pakko toteuttaa.

Meitin neitille ei kelvanneet mitkään aterimet, mitkä sille katettiin. Jos laitettiin lasten haarukka, piti olla sillihaarukka (sellainen pieni) tai päinvastoin. Tai joskus piti olla aikuisten haarukka. Meni muuten siihen, että eräänä päivänä joutui huutamaan että "MULLA EI OLE HAARUKKAA!!!"

Siihen vastasin ihan tyynesti, että sopii mennä ottamaan sellainen, millä voi syödä. Tätä jatkui aikansa, nyt kelpaa se kahveli mikä lautasen vierestä löytyy. Ja joo, välillä kattaa pöydän tuo tyttö. Tykkää ruuanlaitostakin. Mikä lie vaihe ollut.

Mutta veljeni (25 v sitten)... sille viipaloitiin juustoa niin, että tuli sellainen viipale, joka ei ollut 'rikki' eli sen keskellä ei ollut reikiä. Ja auta armias, jos kaakaota sekoitettiin väärään suuntaan... Kyllä perhesovun ja aamurauhan takia äiti sit viipaloi ja sekoitteli tarkkaan :P

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
alkaa mieli muuttua kun muutaman kerran on nälissään jos ei ruoka kelpaa siltä lautaselta mille se on laitettu...

tosiaan, anna tytön kattaa pöytä, saa laittaa ite ne mitkä haluaa. meillä kaksivee auttaa kattamaan pöytää :)

on jäänyt pari kertaa ilman ruokaa tai sit se on vasta suurinpiirtein tunnin päästä suostunu syömään siitä mihin mä sen laitan.

Aika usein saa ottaa oman lautasen kaapista, mut sit joku muu asia on taas ihan pielessä vaikka lautanen olisikin oikea.

Yhteistyössä