Onko teillä ollut pitkät jonot niihin rokotuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie olin tänään viemässä meitin pikkulikkoja rokotukselle, mutta kun ei hoksattu ottaa evästä mukaan, niin oli pakko lähteä pois - jono oli n. 3 tuntia.
Ei mitenkään mukavaa, kun siellä ei tuon taudin leviämisen pelossa ole edes leluja tai lehtiä selattavaksi - saatika, että siellä ois edes sopinut istumaankaan.

meillä oli tänään rokotuspäivä numero 2, eikä jonoa, päästiin kymmenen min. jälkeen. Eilen oli kuulemma ollut sitten enemmän porukkaa. Kouvolan seudulla ollaan.

Tautiset jonot, tosin noihin aikuisten jonotuksiin, huomenna alkaa lasten rokotukset saas nähdä :/ ja Kotkasta tää tilanne siis tuolla rokotuksessa oli oikeesti ulos saakka jonot pe, ma, jolloin rokote loppu kesken molempina päivinä ja tänää meinasin taas yrittää niin jono oli ainaki 100m oven ulkopuolella :o

Mä olin ekana rokotuspäivänä ja jonossa oli 97 ihmistä ennen mua. 1,5h ulkona. Ei huvittanut jonottaa siellä kaikkien sairaiden köhivien mummujen ja pappojen kanssa. Miten siellä olikin niin paljon eläkeläisiä kun eihä niitä edes pitänyt rokottaa...

Tänään eka rokotuspäivä pienille lapsille neuvolan puolella, alkoi klo 10, mentiin klo 13 ja päästiin samantien sisään. Aamulla oli ollut jonoja ja aikuisten (riskiryhmiin kuuluvat) puolelta kuulin parilta että olivat oottaneet 1½ tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonottaja:
Mä olin ekana rokotuspäivänä ja jonossa oli 97 ihmistä ennen mua. 1,5h ulkona. Ei huvittanut jonottaa siellä kaikkien sairaiden köhivien mummujen ja pappojen kanssa. Miten siellä olikin niin paljon eläkeläisiä kun eihä niitä edes pitänyt rokottaa...

Kuopiossahan oli eilen ollut kamala possakka ja monen sadan metrin jonot - ja melkein puolet jonottajista eivät kuuluneet rokotteen saajien ryhmään! :o Luulisi ihmisten ottavan selvää ja tajuavan vähän enemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja miten:
rokotetaanko teidän neuvolassa saman perheen lapset kerralla? pitääkö käydä useammin?

1-6-vuotiaat yhdellä kerralla, koululaiset (ala-aste ja yläaste) molemmat erikseen ja sit on vielä toi ei-peruskoululainen opiskelijasälli, joka kuuluu astmansa vuoksi riskiryhmään vietävä eri paikkaan.
Ja sit aikuiset vuorollaan joskus jonnekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Täällä toi rokotuspiste oli lastenneuvola, ja sinne ei saanut varattua aikaa. Ja siellä rokotettiin vaan 1-6-vuotiaita lapsia.

Ai Kouvolassa oli tällainenkin piste, missä ei rokotettu 6-12kk vauvoja? Onneksi meidän neuvolassa rokotettiin pienetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja nimpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonottaja:

Kuopiossahan oli eilen ollut kamala possakka ja monen sadan metrin jonot - ja melkein puolet jonottajista eivät kuuluneet rokotteen saajien ryhmään! :o Luulisi ihmisten ottavan selvää ja tajuavan vähän enemmän...

Joo ja ne hullut oli uhkaillu hoitajiakin. Ihmiset on niin sekasin. Mä istuin terveyskeskuksen kahviossa lukemassa lehteä välillä ja jatkoi jonottelua. Oli vuoronumerot ni jakso jonotella kun ei tarttenu jonossa kököttää koko aikaa. Eikä yhtään tullu käsirysyä;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Täällä toi rokotuspiste oli lastenneuvola, ja sinne ei saanut varattua aikaa. Ja siellä rokotettiin vaan 1-6-vuotiaita lapsia.

Ai Kouvolassa oli tällainenkin piste, missä ei rokotettu 6-12kk vauvoja? Onneksi meidän neuvolassa rokotettiin pienetkin.

Öh, juu... siis oikeesti 6kk - 6v. Mun piti laittaa tuohon että ½v - 6v, mutta teinpä mokan :ashamed:

Mä kun menin keskiviikkona 28. päivä espoon keskuksen neuvolaan hakeen sitä rokotetta, niin siellä ei ollut ketään. Olin varautunut jonoihin. Vielä rokottamisen jälkeen kun istuin sen 10 minsaa siinä aulassa, niin ei edelleenkään tullut ketään rokottautumaan. Tuntu et mahdan olla ainoita hulluja ketkä uskaltaa ko. rokotteen ottaa.