Onko teillä muilla lapsia joille pitää puhua kuin ruuneperi kun ois joku uus vaate laitettava päälle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
huoh ja |O :headwall: .

no, meillä on.
tuo nyt jo 6-vuotias on aina inhonnut kaikkea uutta. Milloin painaa sauma, milloin on joku möntti jossain, milloin liian iso tai pieni tai ruma tai vinossa tai tai... |O
ja lapsi saa itse suht pitkälle asti vaikuttaa vaateostoksilla ( osittain juuri tän "ongelman" takia ) .
Mut tänään mä sain taas "otteluvoiton" ,kun tuo meni eskariin uudella toppatakilla ( hyvä minä ). Mutta viel pitäs jotenkin saada pitkät kalsarit markkinoitua. Tai sitten delegoin miehelle sen ( :ashamed: ) .

Keväällä sitten on sama taistelu taas kun pitäs luopuu näist talvivermeistä. Ikuinen oravanpyörä.

Meillä on esikoinen juuri tuollainen, esim. uusia kenkiä ei meinais millään alkaa käyttämään vaan aina pitäis olla kaikki vanhat vaatteet päällä, joihin on jo hyvi tottunut. Eli uusien vaatteiden käyttöönotto on äärimmäisen työn ja tuskan takana!

Kiitos, muuten sulle eilisistä vastauksista mun aloittamaan ketjuun riidasta miehen kanssa. Ihana kun joku jaksaa nauvoa ihan vierasta!

Tuttavan tytöllä on asperger ja just tuollaista. Plus, että sillä lempivillapaidalla ollaan vaikka keskellä kesää, jos kukaan ei huomauta (ei siis huomaa onko kuuma/kylmä).

Täältä löytyy just samanlainen muksu, muutama vaate on menny päälle ilman tappelua ja kaikki muut saa oikeasti tapella et laitetaan päälle. Meillä on välillä meinannu olla ettei edes pyyhkeeks kelpais kun yks ainut ja jos se on pesussa niin saa tosiaan kaivaa puhelahjansa esiin ja selittää aikalailla miksi pitää käyttää toista pyyhettä ja tämä tapaus ei ole vielä neljää vuotta vanha :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttavan tytöllä on asperger ja just tuollaista. Plus, että sillä lempivillapaidalla ollaan vaikka keskellä kesää, jos kukaan ei huomauta (ei siis huomaa onko kuuma/kylmä).

aspergeria meillä nyt tuskin on, mutta olen joskus kuullut jostain tuntoaistinyliherkkyydestä ja miettinyt olisko jotain tuollaista. Isänsä on ollut pienenä ihan samanlainen kuulemma.

Just tuollaista on meidänkin 6-vuotiaalla pojalla! Pitkät kalsarit on ekalla kerralla aivan hirveät, mutta sit keväällä niitä ei sais millään jättää pois. Housut on pitkiä, hanskat huonosti jne.
Ihme kyllä, että otti uudet toppavaatteet heti käyttöön sen ihmeempiä kiukutteluja

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä taas rakastetaan kaikkea uutta :D ja tulee usein pientä vääntöä siitä, kun se heinä-elokuussa ostettu uusi talvipuku tai pipo pitäisi saada heti päälle...

plääh. ei mee tasan siis nallekarkit, ei :D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

aspergeria meillä nyt tuskin on, mutta olen joskus kuullut jostain tuntoaistinyliherkkyydestä ja miettinyt olisko jotain tuollaista. Isänsä on ollut pienenä ihan samanlainen kuulemma.

Juu, ja kyllähän se tuntoaisti on erilainen eri ihmisillä ihan ilman yliherkkyyttäkään. Toista häiritsee kurttu sukanpohjassa ja toinen ei huomaa vaikka olisi pieniä kiviä jalkapohjassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
huoh ja |O :headwall: .

no, meillä on.
tuo nyt jo 6-vuotias on aina inhonnut kaikkea uutta. Milloin painaa sauma, milloin on joku möntti jossain, milloin liian iso tai pieni tai ruma tai vinossa tai tai... |O
ja lapsi saa itse suht pitkälle asti vaikuttaa vaateostoksilla ( osittain juuri tän "ongelman" takia ) .
Mut tänään mä sain taas "otteluvoiton" ,kun tuo meni eskariin uudella toppatakilla ( hyvä minä ). Mutta viel pitäs jotenkin saada pitkät kalsarit markkinoitua. Tai sitten delegoin miehelle sen ( :ashamed: ) .

Keväällä sitten on sama taistelu taas kun pitäs luopuu näist talvivermeistä. Ikuinen oravanpyörä.

Mä luulin olevani ainoa, joka saa pitää pitkät palopuheet tän asian tiimoilta tuolle 5v:lle.. Joka on aloittanut tämän jo aikaa sitten.. Eikä loppua näy.. Nyt mä olen alkanut ommella ite mm. paitoja ni ei ainakaan pesulaput häiritte.. Yritin Me&I:lta ostaa canvashousut pojalle ni ei kelvannu.. En muista mikä niis oli, mut ne maksa yli neljääkymppiä vaatteesta jota hän ei sitten pidä.. Nyt yritin ostaa uutta toppatakkia, mut oli ihan "paskoja".. Ois kiva, ku ei aina tarttis pitää palopuheita vaatteiden puolesta..

Yhteistyössä