Onko teillä me&i-vaatteet nukkaantuneet pahasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras ap"

Vieras
Ostin ekan kerran meille meandin vaatteita, pari bodya. Molemmat ekan pesun jälkeen ihan kamalassa nukassa, ei siis mitään hentoista pesuhahtuvaa vaan täynnä valkoisia nyppyjä, näyttävät siltä että olisivat olleet käytössä ikuisuuden... Pesin ohjeiden mukaan ja meillä ei ole vauvan/lastenvaatteiden kanssa ollut koskaan vastaavaa ongelmaa kuin parin tutan vaatteen kohdalla.

Onkohan tuolle merkille yleistäkin, uskaltaako noita enää ostaa? Harmittaa, kun oli niin ihania vaatteita, mutta noi on oikeasti niin kamalan näköisiä, ettei niitä enää kehtaa ihmisten ilmoille lapselle pukea, eikä noita oikeastaan kotioloissakaan tee mieli katsella...

Jos olet pessyt nurinpäin ja ilman huuhteluainetta niin outoa, että heti nukkaantuvat.
Mun kokemusken mukaan kyllä kulahtavat aika nopeasti vaikka kuinka pesisi ohjeen mukaan mutta ei sentään ekan pesun jälkeen. Pari-kolme vuotta jo ollut noin. Vanhempien vaatteiden kohdalla ihan eri juttu. Pysyneet tosi hyvinä monenkin pesun jälkeen. Ehkä ne on vaihtaneet materiaalia tms. Harmi, koska muualta ei oikein saa kivoja lapsenomaisia vaatteita vähän pidemmille lapsille joita ei vielä viitsi pukea pissiksiksi.
Kannattaa ottaa myyjään yhteyttä ja palauttaa jos ekan pesun jälkeen noin kävi.

bodyt kulahtavat nopeasti, mutta muut meandi vaatteet pysyvät uuden näköisenä. Esim. tunikat ja velourhousut aivan ihania! Miten t-paidat? nukkaantuuko ne helposti?

Mun kokemuksen mukaan läpivärjätyt esim. velour-vaatteet ovat hyviä, painovärjätyt menevät nopeasti huonoiksi.

Ap:lle: tee reklamaatio. Saat varmaan uuden tilalle, tai rahasi takaisin.

Pesen kaikki arkivaatteet nurinpäin käännettyinä nestemäisellä erisanilla, joten en usko että vika johtuisi väärästä pesutavasta :)

Noi on just sellaisia, että toinen puoli on valkoinen. Olen huomannut muunkin merkkisissä vaatteissa, että niihin toiselta puolelta valkoisiin tulee usein vaaleaa pesuhahtuvaa siinä missä läpivärjätyt vaatteet ovat meillä pysyneet todella hyvässä kunnossa, mutta nuo meandit on paljon huonommassa kunnossa vaikka käyttö/pesukertoja on vähän. Pieni pesuhahtuva ei mua haittaa, mutta noissa bodeissa on ihan sellaisia kohollaan olevia nyppyjä hahtuvan lisäksi lähes kauttaaltaan, muutama kohta (pääntien vieressä, osa selkäpuolesta) on vielä siisti.

Pitää tosiaan tehdä reklamaatio, tilalle en kyllä halua samanlaisia jos ne kerran kuluvat nopeasti... Ostin myös yhdet housut, joissa ei ole mitään valittamista, ovat todella hyvät! :) Täytyy varmaan jatkossa tilata pelkkiä housuja ja velour-vaatteita... :D

Palauttakaa ehdottomasti tuollaiset vaatteet, laatu ei parane elleivät ihmiset valita noista! Minulla huonoimmat kokemukset on Tutan ja Maxomorran bodyista, ehdottomasti kaikista parhaita ovat yllättäen olleet H&M:n bodyt. Vaikka H&M:n vaatteet ovat muuten olleet pettymys, heidän bodynsa ovat kestäneet pesua todella hyvin. Bodyjen väri on ehkä vähän haalistunut, mutta nukkaa ei ole tullut. En tiedä ovatko kaikki bodyt yhtä hyviä, nuo ovat olleet sellaisia perusyksivärisiä.

Aikuisten merkkivaatteet ovat olleet kyllä viime aikoina pettymys. Kallis InWearin toppi nukkaantui pilalle parissa pesussa ja Jackpotin T-paita myös, vaikka aikaisemmi ovat kestäneet vuosia. Alkaa tuntua naurettavalle väite, että hinta kertoisi jotakin laadusta.

meillä ei ole mennyt miksikään, vaikka olen pessyt noita paitoja todella monta kertaa. Siis ovat kuin uusia.

Onko paidat ostettu hiljattain? Muistaakseni ne paidat oli vähän erilaista kangasta kuin bodyt, jotenkin napakampaa (varmaan 100% puuvillaa?) noissa bodyissa on 5% elastaania.

Meillä on alettu käyttää nyt enemmän paitoja kuin bodyja, niin tekisi mieli tilata paitojakin, mutta jotenkin en ole vielä oikein vakuuttunut, että hinta-laatusuhde olisi kohdillaan :D Annoin just kaverille lapsen pieniä, meille kirpparilta ostettuja vaatteita (hm, lindex, esprit), ja kaveri kysyi, eikö me ehditty käyttää niitä kun näyttävät niin uusilta :D Ja ihan säännöllisessä käytössä olivat meillä ennen kuin jäivät pieniksi :)

Yhteistyössä