Onko teillä koskaan käynyt niin, että lapsi onkin löytänyt joululahjat ennen joulua jostain piilosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä vain"

Vieras
tai muistatteko sellaista tapausta omasta lapsuudestanne, että olisitte löytäneet lahjoja etukäteen ennen joulua?

Itse löysin noin 12-vuotiaana vahingossa erään kaapin perältä sen joulun joululahjani kun etsin sieltä jotain. Ne eivät edes olleet paketissa ja heti tajusin, että siinä olevat tavarat olivat tarkoitettu minulle lahjaksi. En uskaltanut kertoa asiasta muille ja aattona oli sitten aika noloa näytellä yllättynä ja ilahtunutta paketteja avatessa kun tiesin, että mitä niissä on. Siis se oli vaikeaa, että piti näytellä muka yllättynä saamistani lahjoista ja tietämätöntä siitä, mitä niiden sisällä oli.

Omien lasten kohdalla kyllä tulen pitämään huolen, että he eivät tule löytämään omia lahjojaan mistään, vaikka tiedän että ainakin 11-vuotias poikani yrittää etsiä lahjakätköjä esimerkiksi vaatehuoneesta.

Löysin. Etsimällä etsin aina ja yleensä helposti löytyi. Joskus tuli kyllä pettymyksiä, kun joku löytämäni lahja ei tullutkaan minulle, vaan oli viety esim. vanhempien kummilapsille. :)

Meillä lahjasäkit töröttäneet jo monta viikkoa kamarin nurkassa eikä kukaan ole ollut niistä kiinnostunut. Aina vaan laittanut lisää täytettä säkkeihin kun kummit ym. on tuoneet tai itse jotain hankkinut. 3v:lla kiinnostaa eniten ja joka päivä moneen kertaan höpöttää että millon sais avata. Malttaa kuitenkin mielensä :)

Paketoimattomia lahjoja ei ole koskaan löytänyt kukaan, itse kävin salaa lapsena kurkkimassa muiden lahjat. Omat jätin rauhaan =D

Meillä lapsille on sanottu että osa paketeista tulee meitlä ja muilta läheisiltä, osan tuo joulupukki.

Lapsena monena vuonna tiestin missä oli meille lapsille tarkoitetut paketit. Niitä käytiin veljen kanssa ihailemassa, mutta ei koskaan koskettu. En halunnut yllätyksen menevän pilalle. Oli siis aina paketoidut lahjat mitkä löysin. Omat lapset vielä niin pieniä, ettei ole mitään löytäneet eikä edes tajunneet etsiä.

Ainaan se piti etsiä. Joskus löyty ihan etsimättäkin. Ja epäilemattä mun lapset on niitä yhtälailla löytäneet. Minä tosin paketoin ne aina heti, niin ei mene yllätys ihan pilalle.

me on puhuttu lapsille esim et lähdemme tontunasioille ja olen kertonu et äiti antaa tontulle paketin et vie sen esim kummilapselle (ku ovat ihmetelleen paketoimista). Olen myös kertonu et tontut on samalain saduissa olemassa kuin muumit.

Joskus lapsena mun sisko oli nähnyt yhden mulle tarkotetun lahjan ja kertoi minulle. Minua asia vaivasi kamalasti. Vaikka kyseessä oli joku ihan pikkujuttu. Olenkin kyllä edelleen tälläinen turhan stressaaja.
Meillä lahjat on pitkin vintin lattiaa, mutta luotan siihen, ettei lapset uskalla mennä vinttiin.

Kyllä me lapsena siskon kanssa usein löydettiin lahjakätköt, vaikka äiti ja isä niitä koetti piilottaa. Muistan jopa varovasti avanneeni paketoituja lahjoja ja sitten teipanneeni ne takaisin kiinni. Piti vaan osata oikea tekniikka, ettei paketista näe, että se on jo kerran avattu :D Ja sisko paljasti nyt aikuisiällä, että hän oli jopa pelannut ennen joulua lahjakätköstä löytämäänsä lautapeliä.

Minä taas piilotan lahjat jouluiseen säkkiin vintille ja vintille ei lapsella ole mitään asiaa mennä.

Ei mitään lahjasäkkiä täällä alhaalla voisi pitää, äkkiäkös lapsi lahjansa auki repisi.

Me etsittiin siskon kanssa lahjoja aina ennen joulua ja löydettiinkin parit, vaikkakaan ei kaikkia :)

Oma tyttö vasta 2v joten makkarissa pussissa säilytyksessä olevat lahjat ovat säästyneet uteliailta kätösiltä..

Pakkohan ne lahjakätköt oli aina käydä etsimässä ja hiukan yrittää tirkistellä paperin läpi mitä olisi sisällä. Tosin jälkeenpäin ajatellen vanhemmat taisivat tahallaan tehdä "hämäyskätkön" koska sellaiset paketit joista olisi oikeasti voinut arvata sisällön, eivät koskaan olleet siellä samassa paikassa (eli vaatehuoneessa, vanhempien vaatekaapin ylähyllyllä tms. "helpoissa" paikoissa) vaan autotallissa tms. johon meillä lapsilla ei ollut pääsyä.

Meillä lapset tietää, missä paketoituja lahjoja säilytetään, täyttelevät hyllyä itsekkin. Toki se koitetaan pitää salassa mitä paketeissa on -saajalta, mutta varsinkin toi ekaluokkalainen rakastaa paketointia, eli on kyllä enimmäkseen paketoinu sisarusten lahjat eikä varmasti kerro mitä niissä on.

On käynnyt. Juuri pari päivää sitten. Muksulla ikää hieman vajaa 4v.
Lahja kuitenkin paketissaan, ettei lahjaansa nähnyt mutta kaapin päältä sen bongasi, meillä kun on säilytystilat vähissä.
Sanoin että kappas, on tonttu tuonut jo nyt paketin vaikka ei ole vielä pakettien avaus päiväkään. Mietittiin yhdessä, että on tainut tonttu tehdä ansan, että jos avaa, ei saakkaan lahjoja enempää, että on kilttiä odottaa vielä pari päivää. (Ja paketti kyllä katosi muovikassiin päikkäreiden aikana :D )

EI joululahjaa, mutta synttärilahjan. Tyttärelle oli ostettu iso barbie-linna 5-vuotislahjaksi. Mies sen lykkäsi meidän sängyn alle, kun ei ollut kuin yksi yö synttäripäivään. Katsottiin miehen kanssa illalla telkkaria, kun makkarista alkoi kuulua " ooooooooh, aaaaaaaah ja oooooiiiiiii!". Meidän pikkumieshän se. Ja kohta kuului tyttären ääni: Oiiiiii! Iso lahja.

SIlloin me hypättiin sohvalta ja rynnättiin makkariin. Pikkuveli, 2 v. repi innoissaan paperia ja isosisko oli naantalin aurinkona vieressä kurkkimassa, mitä siitä jättipaketista paljastuu. :D

Kasattiin loppujen lopuksi se barbilinna silloin illalla. Ja mies vannoi seuraavana vuonna raahaavansa kaikki lahjat kellariin :D

Yhteistyössä