Uutena ostan yleensä kaiken, mutta käytettykin kelpaa, jos hyvä sattuu eteen. Ostaisin mielelläni esim. kaverini lapsen hyväkuntoiset merkkihaalarit, mutta ilmeisesti hän ei kehtaa pyytää minulta tarpeeksi hintaa ja myy ne mieluummin muualla (kirpparilla). Sisävaatteita ole ostanut häneltä paljonkin, ovat uudenveroisia ja hinta vähintäänkin kohtuullinen. Useat ovat merkkivaatteita, vaikkei merkillä todellakaan ole itselleni, saati lapselle, väliä.
Mutta ulkovaatteista, varsinkin esikoiselle tuli aikoinaan aina hankittua "kunnon haalari", ja jostain oli päähäni iskostunut, että ReimaTec sen olla pitää. Ensimmäiset viisi vuotta taisi hiihtää ne päällä.
Ne olivat kyllä meillä erittäin toimivat ja pysyivät hyväkuntoisina, vaikka esikoinen olikin aika raisu leikkijä. Pääkaupunkiseudulla kun asutaan, olivat talvet myös silloin leutoja ja samalla haalarilla pärjäsi melkeinpä koko vuoden, kun laittoi alle sitten villavaatetta tmv.
Nyt nuo haalarit kiertävät kakkosella ja uskon niiden menevän myös kolmoselle.
Sinänsä siis ne ovat olleet hintansa väärtejä, ja ostin niitä kyllä usein juuri alennusmyynneistä.
Silti jälkikäteen ajatellen se "kunnon haalarin" ostaminen oli vähän pakkomielle, ja oikeasti joku "halpis" olisi saattanut olla ihan yhtä hyvä.
Lapsella täytyy ehdottomasti olla kunnon ulkoiluvaatteet, se on ihan selvä asia, mutta kyllä joidenkin merkkiulkoilutamineiden hinnoittelu on oikeasti ihan älytöntä. Ei se mua haittaa, jos joku haluaa sijoittaa satasia haalareihin ymv., mutta en itse kyllä laittaisi. Varaa varmaankin olisi, koska meillä toimii tuo kierrätys - jos pitäisi kaikille kolmelle ostaa aina nuo vermeet kerralla, niin varmaan sittenkin olisi varaa, mutta sinne ne rahat menisivätkin...
Minä käytän lapsilisiä lasten hankintoihin. Lapsilisät tulevat erilliselle "lapsilisätilille", josta kaikilta menee 50 säästöön joka kuukausi, ja toiset 50 kunkin lapsen omalle tilille (yli menevä osuus on joko siellä lapsilisätilillä tai siirrän omalleni). Isompia, tai tarvittaessa pienempiä hankintojakin rahoitan sitten sieltä, eli jos ostan lapselle vaikka kengät, siirrän lapsen tililtä kenkäsumman omalle tililleni. Rahoilla on ostettu myös mm. turvaistuimet ymv.