Onko teillä kaikilla varaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen samaa mieltä kuin muutama muu, ettei jokunen satanen ole edes kova hinta vaatteista, joita lapsi käyttää todella paljon. Varsinkin talvivaatteet ovat käytössä monta kuukautta yhteen menoon. Jotenkin tuntuu palstalla olevan vallalla sellainen peruspihistely, mutta ei niitä ainakaan meidän päiväkodissa ole kuin pari. Suurin osa ulkoilee ihan kelvollisissa vaatteissa. Kierrätykseen meidänkin haalarit menevät, joten niistä saa sitten joku pihimpi ainakin kakkoshaalarin. Meillä molemmilla taitaa loppupeleissä mennä sama summa ostoksiin.

Joo mutta en enää aijo ostaa vk-haalaria ikinä. Ihan turha kapistus mun mielestä. :D
Käytetty ehkä kahesti. :D
Ainoa haalari mitä tulee tästä lähin ostettua on talvihaalari!
Niin ja ei oikeastaan ole väliä onko uusi vai hyväkuntoinen käytetty, kattelen kyllä molempia.

Varaa olisi ostaa merkkivaatteita. Mie ostan vaattet käyttötarkoituksen mukaan, ja turhaa ostaa rymyvaatteiksi mitään 90e maksavaa syystakkia ekaluokkalaiselle.
Ja minulla poikien mielipide vaatteista merkitsee enemmän mitä vaatteiden merkki ja hinta.. Mutta tokihan katson että vaatteet on hyvänlaatuisia, ja lapsi tarkenee vaatteissa ja vaatteet on hengittävää materiaalia.

En hankkisi enempää lapsia kuin mitä on varaa vaatettaa. Eri asia sitten minkä hintaisia haalareita ja mistä ne haluan hankkia, mutta en hankkisi ainuttakaan lasta, jos ei olisi varaa hankkia vaatteita kuin kirpparilta.

Ei ole varaa. Siksi ostankin usein reimateciä huuto.netistä :) Saan myös jonkin verran sukulaisilta. Ihan hyvää kamaa saa käytettynäkin. Vaikka ois rahaa niin tuskin ostaisin silti kaikkea uutena.

Ostan kaikki uutena. Tosin tyttö saa sitten muita vaatteita synttäri- ja joululahjaksi. Ja mummo kustantaa harrastukset. Mieluummin maksan itse ulkovaatteet ja kengät, niin saan sellaiset kun tarvitaan. Tytön isä maksaa yleensä kaikki lääkäri- ja lääkekulut. Harrastusvälineetkin ostan uutena, koska täällä pyydetään kirpparilla niin älyttömiä ettei kannata sieltä ostaa

Ei oo totta,joku toimeentulotukea saava yh-äippä ostelee muksuilleen kalleimmasta päästä olevia merkkivaatteita.. :D
Niin kornia etten kehtaisi itse edes myöntää ääneen jos kys.tyyppi olisin..

[QUOTE="haha";24702502]Ei oo totta,joku toimeentulotukea saava yh-äippä ostelee muksuilleen kalleimmasta päästä olevia merkkivaatteita.. :D
Niin kornia etten kehtaisi itse edes myöntää ääneen jos kys.tyyppi olisin..[/QUOTE]

No miksei? :) Minusta olis vielä kornimpaa pitää autoa ja maksella kaikenmaailman vakuutusmaksuja yms. muttei olisi varaa pukea lasta kunnollisiin vaatteisiin :) Jos lapsi ulkoilee 4-6h päivässä, näen että hyville vaatteille on todella tarvetta ja maksavat itsensä takaisin.. Yleensä vaatteet kiertävät lapselta toiselle ja parempi ulkovaate kestää kolmellakin lapsella toisin kuin joku Lassie tai Ciraftec..

Hmm.. Voisi ollakin varaa jos tinkisin sitten jostain muusta. Mutta en näe sitä tarpeelliseksi, ostan vaatteita jotka miellyttävät silmää (omaani siis, muista ei niin väliä) ja jotka ovat käyttötarkoitukseen sopivia. Oli se hinta sitten 15 tai 150€.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="haha";24702502]Ei oo totta,joku toimeentulotukea saava yh-äippä ostelee muksuilleen kalleimmasta päästä olevia merkkivaatteita.. :D
Niin kornia etten kehtaisi itse edes myöntää ääneen jos kys.tyyppi olisin..[/QUOTE]

Mulle noi merkkihaalarit on itseasiassa tullut loppupeleissä halvemmaksi kuin halvemmat haalarit, niistä kun maksetaan huutiksessa niin paljon, ettei kauheesti jää hintaa. Ehkä ko henkilö järkeilee sen myös näin....??

On varaa ostaa tarpeelliset vaatteet, siistit ja lämpimät sellaiset. Mutta vaikka meillä on vain 1 lapsi, niin ei todellakaan ole varaa ostaa kalleinta laatua. Ostan alennuksista, kirppareilta, ja halpoja. Meillä ei tarvitse olla superhyperkangasta joka ei päästä vettä 20cm lähemmäs, kun on kuravaatteet..

[QUOTE="...";24702540]On varaa ostaa tarpeelliset vaatteet, siistit ja lämpimät sellaiset. Mutta vaikka meillä on vain 1 lapsi, niin ei todellakaan ole varaa ostaa kalleinta laatua. Ostan alennuksista, kirppareilta, ja halpoja. Meillä ei tarvitse olla superhyperkangasta joka ei päästä vettä 20cm lähemmäs, kun on kuravaatteet..[/QUOTE]

Itse lasken säästäneeni myös siinä, ettei tarvitse kuriksia ostaa + housut sekä takki yhteensä kuitenkin maksavat jo sen nelisenkymppiä..

Mä ostan yleensä aina uutena, en ihan kauhean merkki uskollinen ole, mutta yleensä reimatecin tai jonathanin haalarit on ollut. Mä kyllä ostan usein ale:sta haalarit jo valmiiksi seuraa käyttökautta varten

ei ole varaa, koska joudun ostamaan kaikkia kaksinverroin, mulla vuoden ikäeroilla tyttö japoika, jotka käyttävät samaa kokoa kengissä ja vaatteissa, joten ei pysty hyödyntämään kierrätystä sisarukselta toisellle.

ostan aika paljon lassiee välikausiasuiksi, talvihaalareiksi, takit ja toppahousut ostan yleensä hennesiltä yms.

kengät meillä on aina keskihintaisia, ei halvinta eikä kalleinta.
sadevaatteetkin yleensä löytötavaratalosta perusvärejä.

[QUOTE="vieras";24702551]Itse lasken säästäneeni myös siinä, ettei tarvitse kuriksia ostaa + housut sekä takki yhteensä kuitenkin maksavat jo sen nelisenkymppiä..[/QUOTE]

Niinno, me ollaan saatu , ilmaiseksi, tän hetkinen välikausipuku. Kaapissa ottaa ties kuinka monet kurahousut, takit, haalarit että ovat sopivan kokosia. Kaikki siis saatuja.
Talvipuku on ostettu alesta, makso kolmisenkymppiä.
Vaikka halvalla ja ilmaseksi saan ja löydän, niin kyllä meille kelpaa.

Hmm.. no mun mielestä esim. Reimatec ei ole mikään huippumerkki. Ostin samaan aikaan kerran lapsille Reimatecin puvun ja IcePeakin. Sisko osti silloin samana talvena omalle lapselleen Cirafin ulkoilupuvun. Reimatecin haalari meni alle puolessa vuodessa siihen kuntoon, ettei sitä kehdannut enää päälle pistää kun oli niin kulunut, samalla kärsi tietenkin veden- ja lämmönpitävyys. Nuo molemmat muut puvut on jo kolmatta vuotta käytössä ja erittäin hyvän näköisiä ja lämpimiä edelleen. Eli.. vastaus aloitukseen, ei, mulla ei varmaan suoraan olisi varaa ostaa molemmille lapsille kaikkia vaatteita uusina ja huippumerkkeinä, mutta jos Reimatec on esimerkki huippumerkistä, niin en edes haluaisi. Aina on ollut kyllä varaa ostaa ne vaatteet, mitä lapset on vailla ja mitä heille haluan ostaa.

Yhteistyössä