Onko teillä joulutähtiä lapselliset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Me ei olla ostettu joulutähteä lapsien ja koiran takia, mutta nyt meillä kävi vieraita jotka toivat joulutähden? Lapset siis sen ikäisiä, että tunkee kaikkea suuhun. Toinen söi just muutama viikko sitten meidän orkideasta kukat :/. Olen yrittänyt kieltää, että kukkaan ei saa koskea, mutta ei tuota tulosta. Heitän kukan varmaan pois..

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Me ei olla ostettu joulutähteä lapsien ja koiran takia, mutta nyt meillä kävi vieraita jotka toivat joulutähden? Lapset siis sen ikäisiä, että tunkee kaikkea suuhun. Toinen söi just muutama viikko sitten meidän orkideasta kukat :/. Olen yrittänyt kieltää, että kukkaan ei saa koskea, mutta ei tuota tulosta. Heitän kukan varmaan pois..

Kirjahyllyn päälle? Anopille viemisiksi? Naapurille?

Just syksyllä kun olin ensiapu kurssilla, niin luettiin myrkyllisistä kasveista sellasta artikkelia, missä todettiin että joultähti ei olekkaan niin myrkyllinen.

Meillä on lapsia, ja koiria, eikä kukaan kyllä syö kasveja.. laita se johonkin pöydälle/hyllylle, ylös pois pienten sormien ja kuonojen tieltä. Meidän kuopuksen päiväkodissakin on sitä paitsi joulutähti...

Nosta kukka niin ylös, ettei lapsi pääse sitä syömään. Älä nyt ihmeessä tee ongelmaa noin mitättömästä asiasta. Onhan teillä kaikki lääkkeet ja pesuaineet turvallisessa paikassa? Veikkaan, että paljon vaarallisempaa syödä konetiskiainetta kuin joulutähteä.

aika monta kukkaa pitäs varmaan popsia ettö kuolis siihen. mitä luulette? ja eikai se nyt niin hyvän makuinen ole että joku lapsi söis niitä yhtä terälehteä enempää? sanokaapa montako lasta tiedätte kuolleen kukkaan??? niin ettepä osaa nimetä yhtään. sanoisin että ihan vaan hössötystä koko juttu. henkilökohtaisesti en oo tykästyny joulutähteen mutta kaipa se sais paikan jos tuliaisiksi joku sellaisen toisi.

Joulutähti (Euphorbia pulcherrima)
Kasvi saattaa mahan ärsytysoireita sekä ihoärsytystä. Suu ja iho huuhdellaan. http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,26270#J
Sitä on tutkittu, eikä pidetä niin vaarallisena kuin joskus vuosia sitten.

Meiltä löytyy ja on löytynyt useana vuonna lasten kanssa.

Yhteistyössä