Onko teillä jollain lapsella päällä sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kotona +26 astetta jatkuvasti, joten neiti kiskoo sukkikset pois heti ku tullaan sisälle. Mieluusti on siis vaippasiltaan, myös yöpuvut lähtee samointein pois, onneks osaa vetää peiton päälleen ja tykkää pitää sitä päällään :)

:o Järkyttävän kuuma!! Miten pystytte tekemään mitään? Minulla nousee tuskan hiki jo ajatuksesta.

Joo-o :whistle:

Siihen tottuu kyl (vieraat ei kyl :D ), mut mulla on itelläki kotona t-paita ja alushousut ja verkkarit laitan vielä lisäks jos tulee vieraita. Sukkia ei ikinä.

Meillä myös on melkein aina keittiön ikkuna auki.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miks ootte päätyneet toimimaan noin?

Kyllä on edelleenkin lapsella sukkahousut ja päälyhoust, yleensä legginsit, ja aluspaita plus pitkähihainen sisällä. Kun ulkona alkaa olla pysyvästi yli 10 astetta niin sitten sukkahousut pois. Itselläni ei kyllä sukkahousuja enää farkkujen alla ole, mutta aluspaita, pitkähihainen trikoopaita plus villatakki kuuluu vakiovarustukseeni. Uudessa talossa asutaan, eli ei vedä, mutta koneellinen ilmanvaihto ja 18 astetta lämmintä tekee sen, ettei liian lämmin pääse tulemaan koskaan. Suurin syy sukkahousuihin lapsella on kuitenkin se, etten jaksa joka ulkoilulle alkaa vetämään niitä sukkahousuja jalkaa kun pelkät legginsit ja ulkohousut ei vielä riitä, kun ulkona on vajaa 5 astetta lämmintä ja lapsi istuu hiekkalaatikolla tai liukumäessä. Päiväkodissakin pyysivät paksumpaa paitaa tai collegetakkia lapselle mukaan, kun aluspaita ja päälypaita ei vielä riitä takin alle.

Meillä on kotona +26 astetta jatkuvasti, joten neiti kiskoo sukkikset pois heti ku tullaan sisälle. Mieluusti on siis vaippasiltaan, myös yöpuvut lähtee samointein pois, onneks osaa vetää peiton päälleen ja tykkää pitää sitä päällään :)

:o Järkyttävän kuuma!! Miten pystytte tekemään mitään? Minulla nousee tuskan hiki jo ajatuksesta.

Samoin! Meillä oli töissä joskus 26 astetta ja se oli jo työsuojelun paikka, kun jatkui monta viikkoa putkeen. Väsytti ja janotti ihan hirveesti, vaikka onkin istumatyö...

Siihen tottuu kyl (vieraat ei kyl :D ), mut mulla on itelläki kotona t-paita ja alushousut ja verkkarit laitan vielä lisäks jos tulee vieraita. Sukkia ei ikinä.

Miksi teillä on keittiön ikkuna auki? Maksatteko itse oman lämmityksenne. paljonko menee vuodessa? Eikö tule itsellekin mieleen, että on liian kuuma, kun pitää alushousuillaan olla...

Asutaan omakotitalossa, ja lapset säntäilevät vuoroin sisään ja vuoroin ulos, ja niillä on päällä sukkikset ja colleget, ei niitä riisuta, sen takia, että ovat ehkä puoli tuntia sisällä. Ne pitäs taas pukea ku ulos menevät. Jos olisivat kokopv:n vain sisällä, niin sit voisivat olla vaikka pikkareissa.

Kotona saattaa ihan kylmimmillä pakkasilla ollakin ylimääräinen kerrasto pitkähihaisia päällä. On ikivanha vetoinen talo. Sitten jos mennään kerrostaloon kylään, poika on ihan punainen vaikka olisikin vaan ohuet housut ja ohut body päällä. Kylmimmässäkin peruskodissa pärjää yks metsämökin peikkopoika ihan hyvin lyhythihaisella...

On meillä talviaikaan. Itsellänikin on, en tarkenisi ilman, saati lapset jotka istuu lattialla. Asuntojakin on katsos monenlaisia, toisissa vetää enemmän kuin toisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Miksi teillä on keittiön ikkuna auki? Maksatteko itse oman lämmityksenne. paljonko menee vuodessa? Eikö tule itsellekin mieleen, että on liian kuuma, kun pitää alushousuillaan olla...

Juu, ei ole TODELLAKAAN oma valinta, kerrostalossa asutaan, patterit on minimissä mitä voi olla eli energiaa ei tähän kulu enkä todellakaan tiiä miks on näin lämmintä. Talo on rakennettu 90-luvun lopulla. Jotkut kerrostalot on tämmösiä et on lämmin, mun edellisessä asunnossa falskas ikkunat ja talvisin oli hel**tin kylmä.

No kai se riippuu ihan sisälämpötilasta... monesti ittellänikin saattaa olla sukkikset ja sisähousut. :D Tosin lähinnä talvella, mutta joinain viluisina iltoina edelleenkin.

Yhteistyössä