ONKO TEILLÄ IKINÄ, MITÄÄN MUUTA SANOTTAVAA

Paatunut Parahdus

Aktiivinen jäsen
12.09.2008
7 370
-5
38
toisen hätään, harmiin, tuskaan yleensäkään mihin vain, kuin
"Oma vika"
"Oletko vähän tyhmä, kun et tota osannut odottaa"
"Mulla on asiat vielä huonommin, lakkaa vinkumasta"
"Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis"
"Ihan oikein sulle, kun olet noin idiootti"
"Ja nyt odotat, että joku antaa sääliä"
"Mitä odotit? Häh? Oletko vähän hidas"
"Ihan oikein sulle"
"Sä voisit itsekin opetella sitä empatiaa, hahhahha, onneksi noin sattui sullekin"

Onko täällä ketään, jolla on edes hivenen verran kykyä tuntea jotain inhimillistä kanssaihmistä kohtaan? Onko se edes niin paljon pyydetty jos oikeasti olette hetken aikaa ystävällisiä tai ajattelisitte edes miten asian ilmaisisitte, jos ette kykene sormianne hillitsemään sen vertaa. :|

Ouh, ja yksi vielä näitä ihanimpia, rakkaimpia ja ystävällisimpiä kommentteja on "Mitä oletit, kun tulit tänne kertomaan tästä!!! Sympatiaa saavasi? Nyt sun on vaan kestettävä tätä paskan kaatamista, ittehän kerroit." :kieh:

Vahingonilo on paras ilo. Mutta joo, onhan palstalla todella paljon uusavuttomia tai muuten reppanoita. Se ei ole mielestäni ilkkumisen aihe, vaan lähinnä pelottavaa. Jos kerran koulussakin jo hakataan paremmin toimeentulevat, nätimmät, parempia numeroita saavat...

Pitäisi ne reppanat jotenkin saada samalle tasolle, ettei olisi kellään vinkumisen aihetta.

Tämä on herkistyneiden äitien, peeämässäisten kotiäitien ja näköalattomien ja kouluttamattomien lähiömammojen kriisipesäke, myrskynsilmä ja ainoa paineiden purkamispaikka. Täällä ei aina oikein jakseta olla empaattisia.

Olen kuullut, että mielenterveystoimistoissa ne henkilökuntaan kuuluvat ovat aina empaattisia viran ja ammattinsa puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikatti:
Ouh, ja yksi vielä näitä ihanimpia, rakkaimpia ja ystävällisimpiä kommentteja on "Mitä oletit, kun tulit tänne kertomaan tästä!!! Sympatiaa saavasi? Nyt sun on vaan kestettävä tätä paskan kaatamista, ittehän kerroit." :kieh:

Niin. Kumminkin oikesti on normaalia odottaa saavansa sitä sympatiaa. Outoa olisi lähtökohtaisesti olettaa, että ihmiset ovat ilkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Sit jos yrittää neuvoa asiallisesti, mutta ilman haleja niin se koetaan piikittelynä... :whistle:

Kyllä sen asiallisen neuvomisen yleensä oikeasti tunnistaa suurin osa sen lukeneista. Sitä ei yleensä piikittelyksi ymmärretä. Sitten jos joku sellaisen ottaa piikittelynä, niin se on lukijassa vika.

Kyllä täällä mun mielestä muunlaisiakin neuvoja saa. Mua kanssa haittaa hiukan toi, että jos kommentoi asiallisesti, ilman tunteilua ja halihymiöitä niin sitten on heti ymmärtämätön p**a. Itseä eniten hämmästyttää eniten
-Miksi otit tuollaisen miehen? ja
-Miksi hommasit itsesi raskaaksi? -tyyppiset kommentit

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kyllä täällä mun mielestä muunlaisiakin neuvoja saa. Mua kanssa haittaa hiukan toi, että jos kommentoi asiallisesti, ilman tunteilua ja halihymiöitä niin sitten on heti ymmärtämätön p**a. Itseä eniten hämmästyttää eniten
-Miksi otit tuollaisen miehen? ja
-Miksi hommasit itsesi raskaaksi? -tyyppiset kommentit

Ei niitä halihymiöitä tarvita asiallisuuteen, eikä empatian osoittamiseen. Ei mitään hymiöitä. Asiallisen tekstin yleensä tunnistaa, asiallisen vastauksen samoin.

Mutta on minun pakko myöntää, että täällä on välillä hivenen herkistynyttä porukkaa, joten olette oikeassa siinä, että ne asiallisetkin vastaukset otetaan välillä piikittelynä.

Ei muita oikeasti kiinnosta mitä toisille kuuluu. Perhettä ehkä, mutta välttämättä ei heitäkään. Itselläni on juuri avautunut silmät tän asian suhteen ja kyllähän se järkytti, mutta eipä mun elämäni taida oivalluksesta huolimatta mihinkään suuntaan muuttua. Mitä nyt koitan olla välinpitämätön toisten vaikeuksia kohtaan, kun eihän ne mulle kuulu, eikä ne mua hetkauta.

Samaa joskus miettiny kuin ap. Mutta pitää todeta että ei täällä ihan näin ärhäkkä meno ole aina ollu :/ viime aikoina on ihan järestään jokaisessa ketjussa missä joku tulee kertomaan jostaki ongelmasta alkanu sataa kakkaa heti ekoista kommenteista alkaen. Et täällä on porukka (?) joka jotka etsimällä etsii ketjuja joissa voi haukkua ja lytätä jo ennestään pahalla mielellä olevaa kirjoittajaa.
Ja kun on ok tilanne niin noita osaa lukee sillee että no just joo, mutta jos on paha olo muutenki niin kyllä tollaset ottaa todella raskaasti. Sillai että pitää veistä käännellä haavassa kun on rikki muutenki. Ja jos ei oo oikein ketää kelle purkaa ni tänne on ollu mukava tulla saamaan mielen kohennusta, mutta enää tänne ei oikein uskalla kirjoittaa mitään.
Kurja homma :/

Yhteistyössä