Onko teillä hieman epätarkkarajaisia luomia, jotka on aina olleet sellaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mietin kun mulla on sellainen luomi alaselässä, joka on aina ollut ehkä hieman epätarkkarajainen. Tai miten sen sanoisi. Se on sellainen kuin se olisi hieman "venähtänyt" ja on saattanutkin jo esikoisen odotusaikana venähtää. Ollut siis joka tapauksessa ainakin vuosikaudet tuollainen, kun muistan sitä katsoneeni. On alaselässä juuri sellaisessa kohtaa, että raskausaikana on taatusti nahka venynyt ja paukkunut.

Luomi ei siis ole muuttunut mitenkään. Mietin vain, että eikö ne luomenmuutokset tarkoita nimenomaan muutoksia eikä sitä, että joku luomi on aina ollut tietynnäköinen? vaikkakaan ei olisi ihan täysin symmetrinen.

Tosin jos katson sitä esim. ilman silmälaseja niin se näyttää ihan symmetriseltä eli ei se mitenkään ihan ihmeellinen ole muodoltaan, vähän ne reunat semmoiset vain... siis... "venähtäneet".

Olipa outo selitys.

Mulla on epätarkkarajaisia ja epäsymmetrisiä. Kaiken lisäksi niitä, siis luomia ylipäätään. tuli n. vuosi sitten parissa kuukaudessa kymmeniä lisää. Valtaosa tosi pieniä ja ilmestyivät vanhojen, isojen luomien ympärille.

Kävin ne tutkituttamassa, koepalojakin otettiin. Mutta ei niissä mitään ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Mulla on epätarkkarajaisia ja epäsymmetrisiä. Kaiken lisäksi niitä, siis luomia ylipäätään. tuli n. vuosi sitten parissa kuukaudessa kymmeniä lisää. Valtaosa tosi pieniä ja ilmestyivät vanhojen, isojen luomien ympärille.

Kiitos vastauksestasi!

Oliko tuo raskausaikaa, kun niitä tuli lisää? Mulle on tullut raskausaikoina pieniä luomia lisää, etenkin niitä varsiluomia kaulalle.

Minä en yleensä mieti tuota luomea, mutta sitten tulee aikakausia, kun ahdistaa ylipäätään enemmän jotkut asiat ja sitten saatan stressata myös tuosta luomesta. :/

Niin kysyn vielä, että ei sulta poistettu siis noita luomia kuitenkaan?

En ole koskaan ollut raskaana.

Kaksi luomea poistettiin ja tutkittiin. Käskivät mennä kontrolliin vuoden päästä. Pitäisikin varata aika. Ei niissä kyllä mitään muutoksia ole nyt enää tapahtunut.

Käy lääkärissä. Saat mielenrauhan.

En ole koskaan ollut raskaana.

Kaksi luomea poistettiin ja tutkittiin. Käskivät mennä kontrolliin vuoden päästä. Pitäisikin varata aika. Ei niissä kyllä mitään muutoksia ole nyt enää tapahtunut.

Käy lääkärissä. Saat mielenrauhan.

Juu vaikka tiedän minä järjellä ajatellen ettei siinä mitään ole, koska ei ole mitenkään muuttunut eikä oireile tms. Ainoat oireet on korvieni välissä aina aika ajoin. :D Ajattelin,e ttä jos näyttäis meidän neuvolalääkärille niitä kuopuksen lääkrineuvolassa vaikka.

No mulla on tollanen ei-tarkkarajainen luomi ollut lapsesta saakka, eikä se ole miksikään muuttunut. Vähän ehkä kasvun myötä venynyt. Tsekkailen sitä toki säännöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla on tollanen ei-tarkkarajainen luomi ollut lapsesta saakka, eikä se ole miksikään muuttunut. Vähän ehkä kasvun myötä venynyt. Tsekkailen sitä toki säännöllisesti.

Kiitos! Missä se on sulla ja minkä kokoinen?

Tuota minä justiinsa olen miettinytkin, että tietyissäk ohdissa olevat luomet varmaan voi venähtää, jos iho venyy pienessä ajassa kovasti eli juuri kasvuiässä tai raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
mä kävin ihotautilääkärillä ja se kattoi jonkun suurennuslasilampun kanssa mun luomia. yks oli ainakin sellanen vanhuudenluomi

Mulla on noita vanhuusiänluomia/rasvaluomia. Kolme sellaista poistettukin. Ne minä tunnistan ja ne on useimmiten ne rumimman näköiset luomet ihmisellä. Mutta ne on vaarattomia eikä niissä ole edes juuria joten niiden poistaminen on tosi helppoa. Ne vain raapastaan pois. Sen saisi itsekin tehdä, jos kantti kestäis. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kiitos! Missä se on sulla ja minkä kokoinen?

Tuota minä justiinsa olen miettinytkin, että tietyissäk ohdissa olevat luomet varmaan voi venähtää, jos iho venyy pienessä ajassa kovasti eli juuri kasvuiässä tai raskausaikana.

nosto

Yhteistyössä