Vaihdatteko aina teflonpannut uusiin, jos tulee hiukankin jotain naarmua niihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua aika ajoin vaivaa se, että meillä on käytössä vuosikaudet ollut sellainen Hackmannin Kovanaama -paistinpannu missä on ollut lähes alusta asti pieni naarmu pinnssa ja ehkä saattanut jotain tulla vuosien varrella lisääkin. Eimitään isoja jälkiä kuitenkaan. Hackmannilta joskus sanoivat, että ei ole mitään merkitystä ja muutenkin netistä kahlaamalla löytyy vähän kahtalaista kantaa asiaan.

Joka tapauksessa siis mietin lähinnä sitä, että en minä ainakaan pysty ostamaan aina uusia kalliita pannuja. :(

Siis häh. Mä en nyt ehkä oikein tajunnut mut kyllä meillä ainakin teflon paistinpannussa on naarmuja eikä ole tullut mieleenkään että se pitäis vaihtaa naarmun takia. Miksi pitäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;25564146:
Siis häh. Mä en nyt ehkä oikein tajunnut mut kyllä meillä ainakin teflon paistinpannussa on naarmuja eikä ole tullut mieleenkään että se pitäis vaihtaa naarmun takia. Miksi pitäisi?

No joskus täällä lueskelin jotain ketjua niin monet (lähes kaikki) sanoi heittävänsä heti menemään, koska se naarmuuntunut teflon on vaarallista kuulemma. :/

No ei teflonia pitäisi käyttää ollenkaan, koska kyllä siitä aina irtoaa ruokaa sitä vähäsen. Osta tällainen (saa tilattua postissakin, kun soittaa). Ei ole hinnalla pilattu ja kestää käytössä kauemmin kuin teflonpannu.
http://www.eiring.fi/suomea.php?id=27&s=1235310000196
http://www.eiring.fi/suomea.php?s=1326371110269

[QUOTE="vieras";25564306]No ei teflonia pitäisi käyttää ollenkaan, koska kyllä siitä aina irtoaa ruokaa sitä vähäsen. Osta tällainen (saa tilattua postissakin, kun soittaa). Ei ole hinnalla pilattu ja kestää käytössä kauemmin kuin teflonpannu.
Ab Eiring Oy
Ab Eiring Oy[/QUOTE]

Pitää tutkia...

Minä vaihdan pannun uuteen heti ellei se toimi. Edelliselle annettiin takuuta 10 vuotta, mutta ruuat alko tarttua pohjaan jo kolmessa vuodessa. En jaksanut vaatia takuuseen uutta, kun olin kuitin hukannut. Nyt hankin jouluksi Kovanaaman, sen isoimman, ja olen tosi tyytyväinen.

Mie ostin pitkään tefloneita, mutta nyt sain uuden, ihanan pannun: Swiss Diamond :) En enää vaihda mihinkään, varsinkaan noihin teflonisiin! Ero on kuin yöllä ja päivällä, takuu on loistava ja tähän mennessä pannulla on voinut tehdä ihan kaikkea, tein siinä uunissa makaronilaatikonkin :D Kestää 260 astetta uunissa.

Ihan unelmapannu ja hakkaa Kovanaamat yms. mennen tullen :)

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25564981:
Mie ostin pitkään tefloneita, mutta nyt sain uuden, ihanan pannun: Swiss Diamond :) En enää vaihda mihinkään, varsinkaan noihin teflonisiin! Ero on kuin yöllä ja päivällä, takuu on loistava ja tähän mennessä pannulla on voinut tehdä ihan kaikkea, tein siinä uunissa makaronilaatikonkin :D Kestää 260 astetta uunissa.

Ihan unelmapannu ja hakkaa Kovanaamat yms. mennen tullen :)
Swiss Diamond on sisältää teflonia (PTFE).
Do Swiss Diamond products contain “PTFE”? - Swiss Diamond International
Consumer fraud alert: Swiss Diamond non-stick cookware made with same chemical as Teflon

Dyykkasin itselleni uutta vastaavan deflonpannun metallinkeräyslavalta, siis jotain hyvinpientä naarmua voi pannussa olla, mutta ei ainakaan minulla ruuanvalmistukseen vaikuta. Tälläisiä tapauksia tulee romulavoilla vastaan ikävän usein. Ei pienet naarmut haittaa, eriasia jos alkaa olla monta isoa naarmua.