Onko teillä aina ulko-ovi lukossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salsai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

salsai

Aktiivinen jäsen
31.03.2005
3 848
0
36
Kun olette itse kotona?

Onko omakotitalo, rivari, kerrostalo?

Meillä omakotitalo, ja eilen illalla rupesin miettimään, kun ovi aina "auki", niin mitä jos oikeesti joku hullu tunkis sisälle? :/
Silloin kun mies on kotona iltasin, niin ovi aina auki. Mutta kun mies ei ole niin huomaan että aina laitan oven lukkoon.
Mitä eroa sillä muka on, jos joku tulee riidantahtosesti ovesta sisään? Tuntematon, tai kuka tahansa..

Tai sitte musta on tullut vaan vainoharhasempi aikojen saatossa.

No ei ole, avain on aina ovessa. omakotitalo

Pitäs vissii muuttaa tapoja
Tänään heräsin taas siihen, et fatsi oli kuttunu ittesä kylään ja istu miun velipuolen kaa sohvalla rupattelemassa |O |O

Ja jos joku hullu hyökkäis, niin mulla on itsepuolustusvälineet valmiina..

asutaan omakotitalossa ja ovi on aamusta iltaan auki (=lukitsematta ) kun ollaan kotona. ja välillä kun näitä ulko-ovia on 3kpl on joku ovi jäänyt auki vaikka ei ollakaan oltu kotona. :ashamed:

Yleensä sekä etuovi että takaovi ovat lukossa, poikkeuksena sellaiset tilanteet joissa esikoinen on ulkona ja minä & kuopus sisällä päivälevolla.
Rivari/luhtitalo kyseessä. Monella naapurilla kyllä on ovet aina auki, meillä ei.

Paritalo meillä ja 3 uloskäyntiä. Partsin ovi saattaa olla auki silloin kun vaavi nukkuu terassila, muuten ovet pidetään lukossa. Ihan senkin takia että tyttö 2,5v saattaa ystävällisesti avata ovea raapivalle sisäkissallemme oven...

On aina lukossa ja kerrostalossa asutaan, niin se on musta ihan itsestäänselvyys pitää ovi lukittuna. Mutta kyllä mä kotona asuessanikin pidin aina oven lukossa, vaikka kylä on tosi pieni ja rauhallinen.

Asutaan omakotitalossa ja ovi on useimmiten auki (paitsi tietysti yöllä.)
Tosin meillä on tuo nöffi usein tossa oven takana makoilemassa, ei meille kukaan ihan niin vaan sisälle pääsis =)

Nykyisin on. Ennen ei ollut sen takia kun lapset laukkasi kokoajan sisälle ulos sisälle ulos niin sai kokoajan olla availemassa ovea jos ei pitänyt auki.
Mutta sitten alkoi nuo lasten kaverit pukata sisälle milloin vain ja hiekkasilla kengillä peräkamariin asti ja kun puheetkaan ei auttanut niin siirryttiin pitämään ovea lukossa. Ja nyt kun nuo isommat lapset on jo noin isoja niin ei ne enään edes hyppää kokoajan ovella

Koiraa meillä ei enää ole. :(
Silloin kieltämättä ei kyllä tällaiset asiat ole edes mielessä käyneet, vaikka nössö saksanpaimenkoira olikin. :whistle:
Mutta toi turvantunnetta kuitenkin.

sillon kun asuttiin omakotitalossa, niin ovi oli aina päivät auki jos oltiin kotona,yöksi laitettiin lukkoon (ja lukossa oli päivisin myös sillon kun keskimmäinen karkaili ulos).

nykyään ovi on auki sillon kun isommat lapset on ulkona ja ite sisällä, muuten sitten lukossa yöt jne

Maalla ok-talossa ja ovi aina lukossa... ellei olla itse siinä pihalla, ni sit on auki. Mut tuo ovi on semmoi, et jos sen laittaa niin, ettei mee lukkoon, ni ei pysy kiinni vaan aukeaa koko ajan...joten viisainta pitää ovi lukossa.

Yhteistyössä