onko teillä aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
olen pienen lapsen äiti,11kk ja minulla on omaa aikaa suht hyvin. minua varoitettiin ettei ole enää aikaa itselleen lapsen synnyttyä "et kuule enää ehdi meikata tai miettiä vaatetustasi saatika sitten laittaa hiuksiasi.. et jaksa tehdä mitään kotitöitä kunnolla.. yms" ja olin varautunut tähän. nyt kun tarkemmin mietin,olen alusta asti ehtinyt meikkaamaan ja laittaa itseni kuntoon. kotini on myös suhteellisen siisti joka päivä. onko teillä samoin? mielestäni ei ole väärin jos nuori äiti huolehtii ulkonäöstään ja pystyy silti huolehtimaan lapsestaan ja kodista. tuntuu että vanhemmat ja etenkin äidit katsovat paheksuen 8)

minäkin olin varautunut siihen että ikinä ei olis enää omaa aikaa mutta kylläpäs mulla on aikaa, omaa kivaa aikaa:) pystyn meikata, laittaa itseäni ihan hyvin :) kuunnella rauhassa musiikkia ja no niin, olla koneella. Joskus tulee hieman tylsääkin...

Ns. omaa aikaa on just sopivasti. Vaikka olen töissä 8h päivässä ( + työmatkat 1½h/pv ), opiskelen ja mulla on kaksi lasta. Koti pysyy suhteellisen siistinä ja ulkonäöstänikin olen tarkka. Ja olen törmännyt myös tuohon, että katsotaan pahasti.

On aikaa, jos haluan/viitsin. Mutta aina en halua laittaa aikaa esim. kotitöihin, vaan olen mieluummin lapsen kanssa. Toisaalta taaperon kanssa saisi olla halutessaan koko ajan siivoamassa ja kaikki aika menisi siihen, se kun on jo sotkemassa seuraavaa paikkaa, kun itse on siivoamassa edellisiä sotkuja.

Aikaa on joo, kolme muksua ja hommat hoituu - joka pv nyt äiti ei ole kauneimmillaan ja meikeissä, mut yleensä kylläkin =)
Mut ihan omaa-aikaa mä kaipaan joskus, eli sitä, että pääsen jonnekin YKSIN käymään. Mies tekee pitkiä päiviä ja lastenhoitoapua ei liiemmin ole tarjolla.

Kyllä on aikaa. Siistiytymiseenhän sitä kuluukin ruhtinaalliset 10 minuuttia :D

Ja on kyllä muuhunkin, harrastamiseen ja mihin nyt haluaa. Meidän lapsilla on 2 vanhempaa.

Minulla oli/on myös aikaa, tyttö nyt 1,5-vuotias. Kun neiti oli vauva ja olin äitiyslomalla, niin ihan hyvin kerkesin myös meikkailla ja laittaa itseäni ja myös siivota. Sitä yksi ystävänikin sanoi, että sitten kun vauvasi syntyy, et kerkeä mitään tekemään, mutta toisin kävi:) Nyt menoa tosiaan piisaa enemmän, joten vapaapäivinäkin laitan itseni tytön olessa päiväunilla. Ystäväni ihmettelee myös miten meillä on aina siistiä, kun hällä itellä vauhdikas poika, joka sekoittaa ja keksii milloin mitäkin kivaa puuhastelua...meidän tyttö on siisti, hän ei levitä lelujaan, vaikka toki saisikin ja hän on vain rauhallinen hääräilijä, joka lähinnä tykkää pukea ja laittaa vaatteita päälleen, joten meidän kämppä pysyy suht siistinä...:)

mahtavaa lukemista! :) kuinkas useasti saatte lapsenne hoitoon? minä olen saanut melkein joka viikko (kun lapseni on meidän suvun nuorin ja kaiken huomion kohteena ;)) ja siitäkin olen kyllä kuullut valitusta.kyllä tosiaan joskus tulee pieni morkkis,mutta se on vaan etuoikeus kun on halukkaita lapsenvahteja eikä siitä pitäisi olla pahoillaan. enhän minä kiellä jos mummi haluaa ottaa lapsenlapsen hoitoon silloin tällöin:) olisikohan pientä kateutta kun siitä huomauttavat ja valittavat.. kaikilla asiat ei näin ole.. :/ :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mahtavaa lukemista! :) kuinkas useasti saatte lapsenne hoitoon? minä olen saanut melkein joka viikko (kun lapseni on meidän suvun nuorin ja kaiken huomion kohteena ;)) ja siitäkin olen kyllä kuullut valitusta.kyllä tosiaan joskus tulee pieni morkkis,mutta se on vaan etuoikeus kun on halukkaita lapsenvahteja eikä siitä pitäisi olla pahoillaan. enhän minä kiellä jos mummi haluaa ottaa lapsenlapsen hoitoon silloin tällöin:) olisikohan pientä kateutta kun siitä huomauttavat ja valittavat.. kaikilla asiat ei näin ole.. :/ :)

No täytyy kyllä sanoa, ettei noita lapsia koskaan kukaan hoitoon pyydä, enkä kovin mielelläni kysykään ellei ole pakottava tarvis.
Isompaa ottaa kyllä pappa ja mummit tarvittaessa, ja vauvaa joskus äitini tai siskoni hoitaa muutaman tunnin.
Olisin tosi onnellinen jos joskus lähtisi ihan mummin aloitteesta, ettei aina tarvitsi olla "kerjäämässä".

Yhteistyössä