onko teidän suvussanne alkoholisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kansantauti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kansantauti

Vieras
Kaverin kanssa yritimme miettiä,eikä meille ainakaan tullut mieleen yhtäkään tiedossamme olevaa tuttavaa tms jonka suvusta ei alkoholistia löydy.
Onko teidän sukunne poikkeus ja siis ilman alkoholistia?

noh, edesmenneen ukkini kai voi alkoholistiksi laskea - asui keskellä metsää mökkipahasessaan pontikankeittäjänä. alkoholinkulutuksensa oli tosin täysin samaa kuin alueen muilla miehillä silloin muinoin, en tiedä siis laskettaisiinko tähän vai ei. muita alkoholisteja ei ole.

[QUOTE="Sirkkeli";29849273]Monta. Monessa polvessa.[/QUOTE]

Lisään vielä, että kaikki miehiä. Mun lapsella on kamala rasite. Sekä isänsä että äitinsä puolelta on mielettömät alkoholistin geenit. Lähin alkkis hänellä on isänsä.

Oli useampikin, mutta kaikki ovat kuolleet. Kaksi kuoli noin viiskymppisenä, yks oli jo täyttänyt 60. Kaks näistä teki itsemurhan, yhdeltä maksa petti. Rauha heidän sieluilleen. Kaikki oli mukavia ihmisiä, ei mitään riehuvia rämäpäitä. Sanoisin, että olivat herkkiä ja taiteellisia ihmisiä.

Löytyy kyllä. Yleensä juovat sukujen omaisuuden, eikä lapsille jää mitään muuta kerättäväksi kuin heidän tyhjät viinapullot. Siihen lisäksi kaikki psyykkinen mielipaha ja vahingontuotto, on sairaus jota en toivo kenellekään. Alkkisgeenit toivon saaneeni katkaistua naimalla ulkolaisen miehen jotka eivät juo koskaan.

Löytyy kyllä. Yleensä juovat sukujen omaisuuden, eikä lapsille jää mitään muuta kerättäväksi kuin heidän tyhjät viinapullot. Siihen lisäksi kaikki psyykkinen mielipaha ja vahingontuotto, on sairaus jota en toivo kenellekään. Alkkisgeenit toivon saaneeni katkaistua naimalla ulkolaisen miehen jotka eivät juo koskaan.

Mistä tiedät, ettei hänellä ole ko. geeniä, jos hän ei koskaan juo? Alkoholisti ei voi olla alkoholisi, jos ei juo, mutta voi hänellä silti ne geenit olla. Ja onhan jälkikasvulla sinunkin geenisi?!

Mun suvussa on molempien vanhempien puolella. Miehen suvusta ei ole tiedossa, mutta se nyt onkin niin etäistä sakkia että vaikka äitinsä voisi olla alkkis ja me ei vaan tiedettäisi sitä.

On, äitini ja minä, äidin eno oli myös alkoholisti.
Mieheni on alkoholisti, samoin hänen toinen setänsä ja toinen pappa.

Että siinä on meidän lapsilla geenirasitetta :(
Minä oon onneks ollut raittiina jo vuosia.

[QUOTE="Henna";29853074]On, äitini ja minä, äidin eno oli myös alkoholisti.
Mieheni on alkoholisti, samoin hänen toinen setänsä ja toinen pappa.

Että siinä on meidän lapsilla geenirasitetta :(
Minä oon onneks ollut raittiina jo vuosia.[/QUOTE]

Onnittelut sulle raittiudesta! :)
Aina mukava kuulla,että joku on lopettanut ja päättänyt jatkaa raittiina.

Niin ja kysymykseen,kyllä mulla löytyy niin isän kun äidin puolelta alkoholisteja,sama juttu miehellänikin... :( Itse emme käytä alkoa,kun joskus hyvin,hyvin harvoin,satunnaisesti,silloinkin vähän.

Mutta joo suvussa kuitenkin on ja siis ihan lähisuvussa.

Useampikin.

Yhteistyössä