Tuosta toisesta ketjusta jatkan(pojan katoamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kysyn miten te toimitte tässä tilanteessa. Poika siis olli mennyt suoraan kaverille ja kaverin äiti oli kyllä kysynyt onko lupa. Poika oli huijannut että on. Jos meille olisi pojan mukana tullut "tuntematon" lapsi koulurepun kanssa ilman puhelinta, olisin ensin laittanut kotona käymään. Antaisitteko te lapsien leikkiä monta tuntia?

En tiedä mihin ketjuun viittaat mutta, jos lapsi huijaa, että lupa on niin vastuun ja seuraamukset kantaa lapsi. Ei kaverin äidin tarvitse lähtökohtaisesti epäillä valehtelusta. Oletan että tässä on kyse isommista lapsista. Jos naapurin 3-4 -vuotias tulee ovelle ja kertoo että on lupa tulla leikkimään, tarkistan asian vanhemmilta. Etenkin koululaiset kantavat sitten jo itse vastuun jos tuolla tavalla menevät valehtelemaan.

Jos meille tulisi noin ja ilman kännykkää, ihmettelisin mistä se lupa on tullut. Kaikista luokkakavereista en tiedä missä asuvat, että aika neuvoton olisin. Mutta tunnin päästä ottaisin lapsen autoon ja käskisin näyttää missä asuu. Hankalampi on niillä lapsilla joiden vanhemmat on töissä.

Ja miksi siellä repussa ei voisi olla jotain lappua jossa on lapsen nimi ja huoltajan nro.
Koskaan kun ei tiedä mitä tuolla tien päällä sattuu.
Meillä sattui kerran niin ettei tyttö ollut saanut kotiovea auki, eikä hällä ollut tietty silloin puhelin
mukana, oli naapuri huomannit tytön olevan pulassa, eikä tuo naapurikaan ollut saanut ovea auki.
Tytöllä oli repussa mun numero niin saivat soitettua mulle ja naapuri toi tytön sitten mun opiskelupaikkaan.