Onko teidän perheessä ns kaverittomia päiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
Joidenkin meidän poikien kavereilla on ja oon hieman ihmetelly käytäntöä. Ei meillä vaan kielletä minään päivänä leikkimästä kavereiden kanssa ja ollaan pelkästään perheen kesken. Paitsi jouluaattona tietenkin, mutta ei muutoin säännöllisesti kerran viikossa tiettynä päivänä.
Te joilla on, niin mitä saatte noista päivistä irti?

Meillä on kolme poikaa ja tuo nuorimmainen ekaluokkalainen on sellainen, jolta välillä yksinkertaisesti kielletään kavereiden tulo ja poikakaan ei saa mennä kaverille. On käytös välillä niin rumaa ja kiroilee ja on tottelematon. Isommille veljille ei tällaisia kieltoja ole tarvinnut tehdä koskaan.

Meillä ei vielä ole isoja lapsia, mutta uskon kyllä että joku päivä viikossa (ei mitenkään tiukasti tietty päivä mutta säännöllisesti kuitenkin) ollaan vain oman perheen kesken.
Kyllä minä uskon että se perinne säilyy kuten jo nyt. On joku päivä viikossa kun ollaan yhdessä, tehdään ruokaa, ulkoillaan, saunotaan, katsotaan koko perhe leffaa tai pelataan lautapelejä samalla jutustellen. Pitää joskus saada olla oman perheen kesken, omissa oloissa ja rauhassa. Myös teineillä on hyvä olla päiviä jolloin levätään ja rauhoitutaan.

[QUOTE="vieras";27954876]Meillä on kolme poikaa ja tuo nuorimmainen ekaluokkalainen on sellainen, jolta välillä yksinkertaisesti kielletään kavereiden tulo ja poikakaan ei saa mennä kaverille. On käytös välillä niin rumaa ja kiroilee ja on tottelematon. Isommille veljille ei tällaisia kieltoja ole tarvinnut tehdä koskaan.[/QUOTE]
Niin, ihan normaalia on antaa rangaistukseksi kotiarestia. Nyt en kuitenkaan puhunut sellaisesta vaan että esim keskiviikkoisin ei saa mennä kaverille eikä kaverit saa tulla heille. Ei muuta kummempaa syytä.

Meillä tulee vielä kaverittomat päivät ihan luonnostaan, ei ole tarttenut kieltää kavereita tulemasta :)
Harrastukset ja muiden ip-kerho syövät oman aikansa ja täällä päin onneksi kaikki vanhemmat laittavat muksut ihmisten aikoina nukkumaan. Vaikea silti nähdä, että isompanakaan kieltäisin vaan kieltämisen vuoksi, eri asia jos on menoja, niin ettei sovi.

Mun veljen perheessä on. Ei aina esim keskiviikko, vaan perheen kesken sopivat. Siellä on 3 omaa esiteiniä ja parhaimmillaan heillä on oleilemassa joku 9-12 poikaa. Jostain syystä ovat ottaneet heidän kodin majapaikaksi. Veli ja vaimonsa ovat kyllä otettuja tilanteesta, olla ns" luottoaikuisia", mutta silti on välillä kiva pitää koti ihan omana.
Ja kotipäivinä he katselevat leffoja tai pelaavat ja viimeksi veli taisi olla poikien kanssa autoa katsastamassa ja kaupungilla. Ja pojat itse kyselevät toisinaan, että olisko lauantai kotipäivä? :heart:

On meillä, silloin ollaan yhdessä. Yleensa arki on niin kiireistä että välillä on oikeasti pysähdyttävä olemaan yhdessä :) meillä molemmat vanhemmat ovat kiireisiä työelämässä, lapset harrastaavat joten välillä on hyvä pysähtyä ja keskittyä siihen mikä on oikeasti tärkeää.

Meillä on kaverittomia päiviä välillä, esim. kokeisiin varataan lukuaikaa sillä ettei olla kavereita, samoin jos viikonloppuna on jäkispelejä niin ennen peliä ei olla kavereita.

Kyllä meillä on sellaisia, ei kylläkään mitään tiettyä päivää viikosta. Ollaan kumpikin 3vuorotyössä ja silloin kun meillä on yhteinen vapaapäivä niin halutaan viettää aikaa perheen kesken ja silloin ei kavereita oteta kylään tai mennä kavereille.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27955586:
Ei meillä ikinä ole ollut tuollaista käytäntöä. Jotenkin tuntuu teennäiseltä ja väkisin tehdyltä "perhepäivältä".

Miten niin teennäistä? Mun mielestä hyvä käytäntö, jos lapsia useempi tai muuten tilanne se, että ilman eri sopimusta on koti joka päivä täynnä kavereita. Voin kuvitella, että itse ainakin kaipaisin välillä aikaa vain omalle perheelle. Tällä hetkellä omat on vielä niin pieniä, että kavereita ei juuri käy. Kovasti kyllä toivottaisiin enemmänkin seuraa.

Ei ole.

Meillä pojat 10v ja 6v ovat ihan kohtuudella kaverien kanssa, sitten on harrastukset ja on meillä koko perheenkin harrastuksia.

6v kärttää enemmän kaveriaan tänne meille kotiin ja siihen ei aina suostuta.
Ihan siksi, ettei aina työpäivien jälkeen jaksa sitä, että joku "vieras" on nurkissa.
Tilanne on vielä se, että tää kaveri on selkeesti useammin meillä kun pyytävät meidän poikaa sinne.

10v hengaa heti koulun jälkeen kaverien kanssa, illalla tekee läksyjä ja harrastaa tai sitten on vaan himassa.