Onko teidän mielestä epäreilua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erja

Vieras
Tulin erittäin vaikeassa elämäntilanteessa ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Miehen painostuksesta tein abortin. En halua tarkemmin selittää sitä tilannetta mutta tiedän, että järjellä ajatellen, se oli siinä tilanteessa ainoa ratkaisu. Olen käynyt terapiassa asian vuoksi ja useampi ammattilainen oli myös sitä mieltä, että siinä tilanteessa oikea ratkaisu.

Kuitenkin, ennen kuin suostuin aborttiin, vannotin mieheni, että kun tilanne on parempi, yritetään vauvaa. Mieheni vakuutti, että näin toimitaan. Nyt melkein vuosi myöhemmin, tilanne on hyvä ja mulla kova vauvakuume. Kaduin aborttia heti sen jälkeen kun sen tein ja olen vain odottanut, että tilanne olisi se että voidaan yrittää. Mies ei kuitenkaan enää suostu, ei halua. Muistutin miestä hänen lupauksesta mutta siitä huolimatta ei suostu. En tiedä miten tulen kestämään. Vuoden verran olen jo katunut ja surru, hakannut päätä seinään ja ihmetellyt omaa tyhmyyttäni, ainoa valonpilke on ollut mahdollisuus yrittää.

Paskaahan tästä tulee niskaan mutta halusin johon avautua tilanteesta. Läheiset eivät tiedä keskeytyksestä enkä ole enää terapiassa käynyt koska, kuten sanoin, tilanne on ollut nyt parempi. Masentaa.

Luulenpa, että miehesi on huomannut vauvakuumeen, ja taatusti muistaa antamansa lupauksen. Häntä saattaa ahdistaa annettu lupaus. Lupausta tehdessään se saattoi olla vain helppo pakokeino saada asia pois päiväjärjestyksestä. Nyt kissa on taas nostettu pöydälle, ja mies miettii miten saada se taas pois päivän aiheista.

Oletko varma, että myös miehesi mielestä teillä on nyt tarpeeksi hyvä tilanne yrittää lasta?

elämähän ei mene niinku haaveillaan. sinun pitää vain nyt elää sen päätöksen kanssa, että aikanaan abortti oli ok ratkaisu. paluuta ei ole. rakastatko miestäsi pyyteettömästi? jos näin, niin et voi vaatia häneltä lasta, jos hän ei itse tahdo.

Jos mies ei lasta halua niin ei häntä voi pakottaakaan. Eikä sekään ole oikein, että lupauksen vuoksi suostuisi. Pittää vain vaihtaa miestä jos mies tosissaan ei lasta halua koskaan ja itse palavasti lapsen haluaisit.

Mun entisellä tutullani (hän tosin on mies) kävi ohraisesti siten, että luotti naisen sanaan kun sanoi, että haluaa lapsia sitten joskus. Olivat 9vuotta yhdessä kunnes 30 -vuotiaana mies taas uudestaan otti vauva-asian puheeksi, mutta tällä kertaa nainen sanoikin, ettei koskaan halua lapsia. Siinä meni sitten 9vuotta "hukkaan" väärän ihmisen kanssa.

Mielestäni miehesi on antanut sellaisen lupauksen, jota ei oikeasti voi antaa. Miehesi olisi pitänyt tämä toki tajuta, mutta mielestäni yös sinun pitäisi ymmärtää, että nyt puhuitte niin isosta asiasta, ettei siitä voi oikeasti antaa lupausta etukäteen.

Itse tunnen miehen, jonka tytöystävä tuli raskaaksi. Mies sai naisen tekemään abortin pienellä painostuksella ja lupauksella uudesta vauvasta paremmalla aikaa. Miehellä ei ollut alusta astikaan pienintäkään tarkoitusta toteuttaa lupaustaan, eikä ole toteuttanut. Tilanteesta jo 3v aikaa. Eli tätäkin sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mielestäni miehesi on antanut sellaisen lupauksen, jota ei oikeasti voi antaa. Miehesi olisi pitänyt tämä toki tajuta, mutta mielestäni yös sinun pitäisi ymmärtää, että nyt puhuitte niin isosta asiasta, ettei siitä voi oikeasti antaa lupausta etukäteen.

Itse tunnen miehen, jonka tytöystävä tuli raskaaksi. Mies sai naisen tekemään abortin pienellä painostuksella ja lupauksella uudesta vauvasta paremmalla aikaa. Miehellä ei ollut alusta astikaan pienintäkään tarkoitusta toteuttaa lupaustaan, eikä ole toteuttanut. Tilanteesta jo 3v aikaa. Eli tätäkin sattuu.

Ehkä mä olen liian hyväuskoinen tai olin. Siinä tilanteessa ja mielentilassa, olin valmis uskomaan mieheni sanaa ja luotin hänen arviointikykyyn enemmän kuin omaani. En vaan käsitä miten voi noin valehdella ihmiselle ketä rakastaa? EIkö suhteen pitäisi, etenkin näin suurissa asioissa, perustua luottamukseen? Todennäköisesti on käynyt juuri niin kuin sanotte, mies lupasi sillon vaan sen takia että tekisin sen abortin. En sitä kiellä, etteikö se varmasti ollut sillon järkevin ratkaisu, mutta sydämmessä se tuntuu väärältä. Mietin vaan että ehkä olisin sittenkin jaksanut ja pysynyt. Mutta myöhäistä. Eniten mua tässä loukkaa tuo valehteleminen, lupauksen pitääminen ja se että antoi mun ymmärtää ja toivoa tietäen että se oli ainoa syy miksi jaksan.

Alkuperäinen kirjoittaja Erja:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Ehkä mä olen liian hyväuskoinen tai olin. Siinä tilanteessa ja mielentilassa, olin valmis uskomaan mieheni sanaa ja luotin hänen arviointikykyyn enemmän kuin omaani. En vaan käsitä miten voi noin valehdella ihmiselle ketä rakastaa? EIkö suhteen pitäisi, etenkin näin suurissa asioissa, perustua luottamukseen? Todennäköisesti on käynyt juuri niin kuin sanotte, mies lupasi sillon vaan sen takia että tekisin sen abortin. En sitä kiellä, etteikö se varmasti ollut sillon järkevin ratkaisu, mutta sydämmessä se tuntuu väärältä. Mietin vaan että ehkä olisin sittenkin jaksanut ja pysynyt. Mutta myöhäistä. Eniten mua tässä loukkaa tuo valehteleminen, lupauksen pitääminen ja se että antoi mun ymmärtää ja toivoa tietäen että se oli ainoa syy miksi jaksan.

Kyllä, suhteen pitäisi perustua luettamukseen ja mikäli tilanne on ollut se, että mies on jo lupaustaan antaessaan tiennyt, ettei aio lupaustaan toteuttaa niin mies on toiminut totaali väärin ja pettänyt sinut pahemman kerran.

Itselleni tuo olisi jo sen mittakaavan petos, että joutuisin miettimään ihan kokonaan uudestaan suhdetani mieheen ja suhteen mahdollista tai mahdotonta tulevaisuutta.

Yhteistyössä