Onko teidän paikkakunnalla, sukulaisilla, ystävillä, tutuilla tai naapureilla tapana kutusua

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
naapureita rippikahveille? Naapuri kutsui. Kerran olen heillä käynyt 8v sitten, muuten moikataan postilaatikolla tai tien yli, pari kertaa puolin ja toisin ukot ovat pyytäneet toisiltaan apua raskaiden tavroiden kantamiseen. Ei siis juurikaan tavata. Toinen lähinaapuri ei ole kutsua saanut. Heillä välit samantyyppiset.
Mulla on aamuvuoro tuona sunnuntaina ja iltapäivällä pitäs mennä ja ei nappaisi yhtään mennä.
Mutta menen/menemme kahville ja viedään kukat ei muuta.
Mutta onko tämä yleinen tapakin joillakin kun työkaverit eivät olleet tällasesta kuulleet saati tuttavat. Sen olen kuullut että ylppärikahveille olisi sallittua mennä vaikka kutsutta ja jotku yleensä kutsuu kaffelle naapureita.

ap
Tosin on tässä ripareita ollut muillakin lähinaapureilla mutta ei ole aiemmin kutsua tullut. Ei se vissiin sitten kaikilla ole tapana. nO mennnään nyt kun ei ilkee poiskaan jäädä.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä en ymmärrä tätä naapuri käytäntöä, luulin ettei kaupungissa sellaista harrasteta. Jotenkin raukkamaista kutsua naapuri kaljalle mukaan...
Siis jos ei laisinkaan tunne. Eri asia jos on yhteyksiä jostain. :)

murkku
kyyylllä meillä aikanaan oli rippijuhlissa ihan kutsumatta noin 80 henkeä sekä mun että siskon rippijuhlissa. Ja tämä ei selity laajalla suvulla, kun sitä sukua ei käytännössä edes ole.

Keittiönoita
Paikkakunnasta en osaa sanoa, mutta ei meille kyllä edes mahtuisi 200 vierasta :D Eli ainakaan meidän taloyhtiössä ei ole ollut tapana kutsua naapureita rippijuhliin.

vieras
Olen keskisuuresta kaupungista omakotialueelta ja kyllä meidän naapurustossa kutsuttiin rippijuhliin. Eivät ihan hirveästi olleet muuten tekemisissä, lähinnä sen mitä aidan yli satunnaisesti juttelivat.

vieras
Ei, vaikka muita kissanristiäisiä vietettiinkin. Mutta mun suku on niin laaja kotikylässä, että 50 henkee saa kasaan yrittämättä, joten ei kutsumalla kutsuta naapureitakin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Paikkakunnasta en osaa sanoa, mutta ei meille kyllä edes mahtuisi 200 vierasta :D Eli ainakaan meidän taloyhtiössä ei ole ollut tapana kutsua naapureita rippijuhliin.
asuaan hiljasella omakoti alueella, ei missään kerrostalossa tai kerrostaloalueella.

Yhteistyössä