Onko teidän mielestänne JESSUS kirosana?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ikinä en kiroile.Sanon joskus ,jessus sentään,voi jessus,jessus kun meni pieleen jne..
Kun harmittaa joku asia tai tilanne.Siinä missä joku taas kiroilee.
Olen saanut töistä kaksi varoitusta kun pomo kuullut jessus sanan.
Töissä ei kirota.Siivousala kyseessä.
Vielä kerta lennän pihalle.Huh hu.
Meille tuli tiukka täti.Mulla 15v takana.
 
hmm
sanana se ei ole kirosana, mutta kun sitä käytetään tuollaisessa yhteydessä, niin asiakkaasta joka kuulee työntekijän käyttävän sitä, tai mitä tahansa sanaa, manatakseen, niin se kuulostaa tosi huonolta..kyse ei ole siis se sana, vaan se manaaminen itsessään.
 
Voinee käyttää sekä päivittelynä että nimenä, ainakin tämän erittäin vakuuttavan lähteen mukaan, henkilökohtaisena mielipiteenä ettei minusta varsinainen "kirosana" kuitenkaan, ennemminkin sovelias taivasteluun..

http://www.youtube.com/watch?v=y3kcnm2THXI
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanoo iso kirja:
"älä turhaan lausu herran, sinun jumalasi nimeä, sillä herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu"
no voi jessus sentään piti tätäkin tähän taas tunkea..... :whistle:
se on kyl tosiasiassa jeesus joka oli sen puusepän pojan nimi... latinalaisessa amerikassa erittäin yleinen etunimi on jesus lausutaan jeesus :D
anyway what ever makes you happy... :xmas:

muoks.. ei ole kirosana B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ikinä en kiroile.Sanon joskus ,jessus sentään,voi jessus,jessus kun meni pieleen jne..
Kun harmittaa joku asia tai tilanne.Siinä missä joku taas kiroilee.
Olen saanut töistä kaksi varoitusta kun pomo kuullut jessus sanan.
Töissä ei kirota.Siivousala kyseessä.
Vielä kerta lennän pihalle.Huh hu.
Meille tuli tiukka täti.Mulla 15v takana.
sanoppa sille tädille että ottaa selvää suomenkielestä ja kysyy vaikka liitosta voiko tollai uhkailla... :attn:
 

Yhteistyössä