Onko teidän mielestä ihan ok myydä Huutiksessa käytettyä kalliimmalla kuin uutta? Eikö siitä saa huomauttaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23889313:
Jep. Jos näet henkkamaukan t-paidan kaupan hyllyllä hintaan 15€ ja huutiksessa hintaan 20€, älä huomauta! Jos taas henkkamaukan t-paidalle on huutiksessa laitettu hinnaksi 200€, voisin jo harkita kysymystä myyjälle..
Joo, täytyy ottaa opiksi ;) Pitäisi ilmeisesti ostaa joku Huuto.netin Kultainen Käytöskirja, siellä noita kommervenkkejä näyttää olevan...

"vieras"
no, ohan sitä ihmisiä , jotka iahn tavallisissakin kaupoissa kiljuvat kassatädille että tämä kääretorttu kyllä on sikakallis, mutta ostavat sitten.

minusta on ok olla ostamatta huutiksessa kallista tavaraa, kuin huomautella myyjälle hinnasta, tai, kuten pahimmillaan eräs ostaja, haukkui minut pystyyn postikulujen määrästä ja kertakaikkisesti kieltäytyi maksamasta sellaisia postikuluja (postissa punnittu paketti jonka hinta oli jo kuvauksessa mainittu ) niin turhasta tavarasta.

Jos huomautat vanhemmillesi citymarketissa, että tietokonepaketti on ylihinnoiteltu, olet avulias. Jos huomautat tuntemattomille kanssasurffaajille huutonetissä, että tietokonepaketti on ylihinnoiteltu, olet huonotapainen.

Se on monelle veivikaulalle kova paikka, kun yhteisö alkaa huolehtia myös vähän hitaammilla älynlahjoilla varustetuista yksilöistään.

Viimeksi muokattu:
Aika käsittämätöntä että joku käyttää omaa aikaansa tuollaiseen huomautteleluun. Oliko tarkoitus saada kyseiset rytkyt halvemmalla vai miksi huomauttelit? Ei mulle tulis mieleenkään mennä vittuilemaan kenenkään kohteisiin hinnoista.

"vieras"
Jos huomautat vanhemmillesi citymarketissa, että tietokonepaketti on ylihinnoiteltu, olet avulias. Jos huomautat tuntemattomille kanssasurffaajille huutonetissä, että tietokonepaketti on ylihinnoiteltu, olet huonotapainen.

Se on monelle veivikaulalle kova paikka, kun yhteisö alkaa huolehtia myös vähän hitaammilla älynlahjoilla varustetuista yksilöistään.
sä taidat kuulua sitten tähän vähän hitaammilla älynlahjoilla varustettuihin

Aika käsittämätöntä että joku käyttää omaa aikaansa tuollaiseen huomautteleluun. Oliko tarkoitus saada kyseiset rytkyt halvemmalla vai miksi huomauttelit? Ei mulle tulis mieleenkään mennä vittuilemaan kenenkään kohteisiin hinnoista.
Ei tule mieleen, että kaikki eivät ole joka alan asiantuntijoita? Jotkut vähemmän itsekkäät ihmiset ihan mielellään jakavat tietämystään omilta erikoisaloiltaan muillekin. Hitostako minäkään tietäisin mitä jonkun käytetyn Rainertecin haalarin pitäisi maksaa jos sellainen pitäisi ostaa. Vaan joku muu varmasti tietäisi.

Mutta ilmeisesti sen pitäisi pitää turpa kiinni eikä puhua asiasta, ettei puliveivareilta mene homma vituiksi.

On kyllä hienosti ymmärretty internetin yhteisöllisyyden potentiaali. Facebookiin mammat postailee päivityksiä tasoa "kävinpäs lenkillä ja siivosin, olen ahkera, hih hih" päivät pitkät. Mutta sitten, kun yhteisöllisyyttä käytetään oikeasti kaikkia hyödyttävässä mielessä, se leimataan huonotapaisuudeksi, koska nakkisodan aikoihin jämähtäneet kääkät kuvittelevat internetpalveluissa pätevän samojen sääntöjen kuin paikallisessa s-marketissa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: misStar
[QUOTE="aapee";23889322]No jos jonkun pikkutuotteen hinnassa on 20e eroa, niin saatan huomauttaakkin. Riippuu ihan tavarasta, jos esimerkiksi teevee maksaa 20e enemmän naapuriliikkeessä, en huomauta.[/QUOTE]

Kiesus. Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa?

"vieras"
Jos joku haluaa okein kovasti kaappiinsa nyppääntyneen, tahraisen ja venähtäneen Lindexin bodyn, hän todennäköisesti ostaa sen vaikka joku ihmettelisikin kysymyslaatikossa että tämähän maksaa uutenakin vähemmän. Sen sijaan jos joku reppana saattaa oikeasti kuvitella, että kyse on jostain kalliimmasta jutusta ja kuvittelee tekevänsä hyvätkin kapat, hän varmaan ilahtuisi huomatessaan että hän saisi vastaavan parempikuntoisena jopa edullisemmin sieltä Lindexistä.

Mä usein huomauttelen kirpparikierroksella anopille kirpparikamojen hinnoista, koska ikänsä maalla ilman ketjuliikkeiden antia asuneena hän ei tunne muita vauvanvaatemerkkejä kuin Tuttan ja kommentoi jokaista hennesin tahraista ysäriryysyä "komiaksi" ("ei tällaisia ollut silloin 30 vuotta sitten kuin minun poika oli pieni") ja ihastelee, että vain 5 euroa, eikös se Tutta maksa melkein 20 kaupassa. Mun mielestä on ihan paikallaan kertoa, että alennusmyynnistä saa kaksi ihan uutta ja vielä hienompaa (ja ehjää) saman merkin bodya 4 eurolla, eikä antaa hänen huomata asiaa vasta sitten kun on kassillisen noita "halpoja" kirpparikamoja ostanut ja pääsee tutustumaan vaikka paikan päällä hennesin myymälään..

"aapee"
Olin siis itse ostanut Stockmannilta erään vaatteen hintaan 39e. Huuto.netissä eräs rouvashenkilö myi samaa vaatetta hintaan 55e+postikulut. En tarkoittanut mitään pahaa kommentoidessani asiaa, ajattelin, että hän on erehdyksissä laittanut summan niin suureksi (ei ole tiennyt vaatteen oikeaa hintaa), ja samalla kertoa mahdollisesti ostoa harkitsevalle, että vaatteen saa ilman toisen hienhajua ja pesunukkaa kaupasta halvemmalla. Mutta ilmeisesti Suomessa ei saa epärehellisyydestä ääneen mainita, pitää vaan nyökytellä ja hyväksyä asia...

[QUOTE="aapee";23889587]Olin siis itse ostanut Stockmannilta erään vaatteen hintaan 39e. Huuto.netissä eräs rouvashenkilö myi samaa vaatetta hintaan 55e+postikulut. En tarkoittanut mitään pahaa kommentoidessani asiaa, ajattelin, että hän on erehdyksissä laittanut summan niin suureksi (ei ole tiennyt vaatteen oikeaa hintaa), ja samalla kertoa mahdollisesti ostoa harkitsevalle, että vaatteen saa ilman toisen hienhajua ja pesunukkaa kaupasta halvemmalla. Mutta ilmeisesti Suomessa ei saa epärehellisyydestä ääneen mainita, pitää vaan nyökytellä ja hyväksyä asia...[/QUOTE]

Kuuluisa Hullujen Päivien Ticketin puku?
taidat tosiaan olla huutiksessa "eilisen teeren poika" :LOL:

Mitä vidun epärehellisyyttä se on, jos joku myy vaatetta hintaan 55 euroa, kertoo hinnan ja postikulut selkeällä suomen kielellä ilmoituksessaan, ja joku haluaa tuotteen siihen hintaan ostaa?

Ihan älytöntä mennä puuttumaan sellaiseen. Noloa.

älynlahjatonko
Samaa mieltä dechsin kanssa! Osuvasti kirjoitettu, juuri noin minäkin ajattelen. Hyvä vaan ap, että huomautit! :) Eihän tuossa edes ole kyse mistään "olen valmis maksamaan vaikka enemmän koska haluan juuri sen kuosin" -jutusta.

"vieras"
[QUOTE="aapee";23889587]Olin siis itse ostanut Stockmannilta erään vaatteen hintaan 39e. Huuto.netissä eräs rouvashenkilö myi samaa vaatetta hintaan 55e+postikulut. En tarkoittanut mitään pahaa kommentoidessani asiaa, ajattelin, että hän on erehdyksissä laittanut summan niin suureksi (ei ole tiennyt vaatteen oikeaa hintaa), ja samalla kertoa mahdollisesti ostoa harkitsevalle, että vaatteen saa ilman toisen hienhajua ja pesunukkaa kaupasta halvemmalla. Mutta ilmeisesti Suomessa ei saa epärehellisyydestä ääneen mainita, pitää vaan nyökytellä ja hyväksyä asia...[/QUOTE]

KYYLÄ.

"vieras"
Mun mielestä siellä saa kommentoida hintaa.
Niin kuin saa kaupassakin tai kirpputorillakin. Kyllä minä ainakin kirppiksellä sanoisin tuntemattomalle vaatteiden hypistelijälle, että näin eilen juuri tuon takin Lindexillä viisi euroa halvemmalla. Voisin tehdä saman netissäkin. Enkä pitäisi sitä pahana asiana.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23889678]Mun mielestä siellä saa kommentoida hintaa.
Niin kuin saa kaupassakin tai kirpputorillakin. Kyllä minä ainakin kirppiksellä sanoisin tuntemattomalle vaatteiden hypistelijälle, että näin eilen juuri tuon takin Lindexillä viisi euroa halvemmalla. Voisin tehdä saman netissäkin. Enkä pitäisi sitä pahana asiana.[/QUOTE]

huutonetti ei ole mikään keskustelupalsta. jokainen saa myydä siellä mihin hintaan haluaa, huutaja huutaa jos haluaa. kunhan on rehellinen tuotteen kunnosta, esittää hinnan ja toimituskulut selkeästi, ei pitäis olla kellään mitään valittamista. ylläpito puuttuu jos jotain aihetta.

viereas
[QUOTE="vieras";23890098]huutonetti ei ole mikään keskustelupalsta. jokainen saa myydä siellä mihin hintaan haluaa, huutaja huutaa jos haluaa. kunhan on rehellinen tuotteen kunnosta, esittää hinnan ja toimituskulut selkeästi, ei pitäis olla kellään mitään valittamista. ylläpito puuttuu jos jotain aihetta.[/QUOTE]

Niin mutta mitä haittaa ap:n kommentista oli kenellekään?
Mikäli hinta oli paikallaan, tuote mene kaupaksi silti. Jos oli kyseessä jokin tietty kuosi tai merkki, jota ei myydä tuppukylässä, niin kyllä se sitten menee kalliimmallakin kaupaksi.

Menni K.
Mä olen joskus kysynyt myyjältä, että möisikö tuotteen xx hintaan, koska kaupasta tuotteen saa xx hinnalla. Siis ainoastaan silloin olen kommentoinut hintaa, jos itse olisin tuotteen valmis ostamaan halvemmalla. Olen silloin käyttänyt tinkimisen perusteena kaupan vastaavan tai saman tuotteen hintaa. Tokihan silloin tulee myös muille ostajille selväksi, että myyjä on ylihinnoitellut tuotteen. En kuitenkaan ylihintoihin puutu, ellen tosiaan itse ole tuotteesta kiinnostunut.

"vieras"
Mä olisin kiitollinen sulle ap, jos sattuisit ottamaan tuollaisen jutun puheeksi jossakin kohteessa, johon mulla olisi ostoaikeet.

Myönnän täysissä sielunvoimissani, että ostan mieluummin uuden tuotteen halvemmalla kaupasta kuin vanhan tuotteen kalliimmalla huutiksesta. Netin hintavertailut ei todellakaan kerro kaikkien asioiden hintoja taikka sitä, että himoitsemaani SueEllen-topattua jakkua onkin vielä myynnissä Sittarissa. H&M:n sun muiden netissäkin toimivien kauppojen valikoimat nyt tarkistaa netistä, mutta jos sieltä aikoo löytää esim. lähi-Prisman rekit niin aika guru saa olla.

Mä kiittäisin sua ap. Lämpimästi.

"essi"
No siis oikeesti, miksei sais kommentoida? Onko se joku pyhä paikka, jossa pitää pitää mölyt mahassa.
Ihan varmasti tuollasesta sanois muuallakin, joten miksei vois mainita huutiksessa?
Kovasti mietin minäkin, mitä ihmeen haittaa siitä on, jos tuote kerran on niin loistavasti hinnoiteltu.
Ja jos mä siinä cittaeissa seison ostos käsissä, niin olisin tosi tyytyväinen, jos joku tietävä minulle kertois, että sen saa sieltä ja sieltä halvemmalla. Mulla ei ole pakkomielle maksaa kaikesta kalleinta, vaan sen takia, että "joku kyylää", eikä niin saa kuulema tehdä!

"Kaisu"
Mulle on kerran huomautettu hinnasta ja myönnän, että ärsyynnyin. Myin uutena satasen maksanutta, siistikuntoista haalaria 20,- lähtöhinnalla ja joku kävi kertomassa, että sama haalari löytyisi sillä hetkellä erään kaupan jämärekistä -70% alennuksella.
Huomautus vain haittasi (mielestäni rehellistä) kaupankäyntiäni, ostajat taisivat tosin olla vinkistä tyytyväisiä, koska sen jälkeen ei uusia huutoja enää tullut.

Yhteistyössä