Onko teidän mielestä 48v liian nuori isovanhemmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Neidokki
  • Ensimmäinen viesti
Maria
Ei isovanhemmuuteen ole ikärajaa. Meillä oli mun vanhemmat reilusti alle viiskymppisiä tullessaan isovanhemmiksi. Odottivat jo kovin lapsenlapsia siinä vaiheessa. Käytännössä heillä on kuitenkin työelämässä olevina vähän aikaa lapsenlapsilleen. Eikä lapsia kyllä tehdä omien vanhempien toiveesta vaan ihan itselleen.

sekoboltsi tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja Ei helkkari:
Miten ihmeessä aina kysytään kuinka vanhaksi mummona ja jaksaako vielä hoitaa. Ei ne muksut oli mummolle tarkoitus tehdä. Ei edes viikonlopuksi että itse pääsee menemään. En ymmärrä miksi tarttee lapsia tehdä jos tarttee niitä hoitoon viedä.
Jos on vaikeasti vammainen on hoitolaitokset sen takai ja hoitoapua kunnalta/kaupungilta.
Mutta miksi hyvät ihmiset teette niitä isoäideille?
Itse olen 41 ja pienen tytön isoäiti. Alusta alkaen oli nuorelle parilla selvää että voi tuoda viikonlopuksi hoitoon. Mutta ei, en ota ennemmin kun täyttää noin 5 vuotta ja osaa haluta itse ja nauttia ajasta. Nuoripari saa käyttää maksullista lapsenhoito apua jos haluaa kaksin mennä. Vanhempien paikka on kotona kun on vauva perheessä.
outoa... siis mie ainaskii odotan sitte innolla sitä aikaa kun poikani mahdollisesti saa lapsia.. saa hoitaa vauvaa/taaperoa ja sitten sen voi palauttaa vanhemmilleen :D ihmetyttää tuo kamala minä asenne kaikessa..
enkä näe mitään ongelmaa siinä että mummo käy töissä ja silti jaksaa ja kiinnostuu lapsenlapsestaan... pidän lähinnä huvittavana että ihminen muka pystyy keskittymään vain yhteen asiaan kerrallaan.. kun tulee äidiksi niin lapset ovat ainoita asioita elämässä, sitten kun lapset on isoja niin oma napa on ainut mihin voidaan keskittyä.. ja sitten kun ollaan vanhoja niin sitten ne lapsenlapset on kaiken tarmon ja huomion kohteena.. eikös sitä kiinnostusta ja tekemistä voi hajauttaa pitkin elämää.. että se omanapa kiinnostaa vaikka on pineiä lapsia ja sitten kun on lapsenlapsia nin ne kiinnostaa siinä oman elämän ohessa ;) :D

vieras
No ei sillä isovanhemmuuden iällä ole väliä, kunhan ne tulevat vanhemmat ovat tarpeeksi vanhoja. Kyllä minä painostaisin, ette minusta vielä tehdä mummoa 48 vuotiaana, mutta vain siksi, että alle 15 v on liian nuori itse vanhemmaksi.

Yhteistyössä