Onko teidän mielestä 48v liian nuori isovanhemmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Neidokki
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Likkasi oli 15 v, kun sai vauvan ja sä myös vai?

Näin juuri.
No eipä sitten kauaksi omena puusta pudonnut...väitä nyt vielä, et kumpikin raskaus oli suunniteltu :whistle:
Ei ollut suunniteltu mutta erittäin rakas on lapsenlapseni! Tyttöni on hyvin tasapainoinen ja onnellinen äiti. :) Meidän suvussa tosin on kyllä lapset laitettu aika nuorina.
Tää kuulostaa oikeesti pahalta :x Kun ottaa vielä huomioon että odotusaika on 9kk niin kuinka nuorena sitä sitten on seksihommat aloitettu? Onko edes samanikäisen kanssa vai onko kyseessä ollut alaikäiseen sekaantuminen?
Nyt varmaan kannattaa sille syntyneelle sitten hommata aikanaan pillerit jo 12v että saatte tällaisen kuvion katkeamaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nou:
Ei toki, jaksaapahan hoitaa lapsenlapsiaan, että äiti ja isi pääsee ryyppäämään ja viettämään kahdenkeskistä aikaa...
Voi, mutta kun ei meistä kumpikaan ryyppää =) Baarissa kävimme viimeksi.. Syksyllä? Tuttavat kovasti pyytelivät, emmekä kauaa viihtyneet. Emme ole bilettäjäihmisiä. Minä juon meistä enemmän, n. 4-6 lasia viiniä kuukaudessa ruoan kanssa tai lautapeli-iltana (siis 1-2 lasillista kerralla), mieheni ehkä 2 kaljaa viikon tai kahden aikana saunassa.

Mutta kyllä, mielestäni parisuhteeseen kannattaa panostaa sen lapsen hankkimisen jälkeenkin, joten olisihan se hienoa päästä kerran kuussa vaikka ravintolaan kahdestaan. Onko tämä omituinen ajattelutapa? Jos löytyy luotettava lapsenvahti niin ei siihenkään mummoa tarvita, tosin mummo on tietty automaattisesti luotettava vaihtoehto jos vain asuu lähellä.

ap
Niin ja siis meillä mummot eivät vielä ainakaan asu samassa kaupungissa, joten henkinen tuki on se mitä äidiltäni ja anopiltani kaipaisin, ei mikään rahallinen tai lapsen vahtiminen.

ap
Kaikille teille jotka ovat sanoneet että tuo on ihan normaali ikä iso *halaus*, on mukava kuulla välillä tuollaisiakin kommentteja =) Kun tällä hetkellä tätini vasta aloittelee lastentekopuuhia, kaverini ovat mielestään liian nuoria, yleensäkin kaikki tuttuni ovat sitä mieltä että 30v asti olisi hyvä odottaa, vaan minä olisin jo nyt valmis, mieheni kuulemma sitten kun on vakituinen työ eli tuossa puolen vuoden päästä toivottavasti :)

Lannistavaa kun tuttavissani on vain yhdenlaisia ihmisiä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Likkasi oli 15 v, kun sai vauvan ja sä myös vai?

Näin juuri.
No eipä sitten kauaksi omena puusta pudonnut...väitä nyt vielä, et kumpikin raskaus oli suunniteltu :whistle:
Ei ollut suunniteltu mutta erittäin rakas on lapsenlapseni! Tyttöni on hyvin tasapainoinen ja onnellinen äiti. :) Meidän suvussa tosin on kyllä lapset laitettu aika nuorina.
Tää kuulostaa oikeesti pahalta :x Kun ottaa vielä huomioon että odotusaika on 9kk niin kuinka nuorena sitä sitten on seksihommat aloitettu? Onko edes samanikäisen kanssa vai onko kyseessä ollut alaikäiseen sekaantuminen?
Nyt varmaan kannattaa sille syntyneelle sitten hommata aikanaan pillerit jo 12v että saatte tällaisen kuvion katkeamaan.
Aika rumasti vastattu, mutta vastaajan nimimerkin perusteella, ei mikään yllätys... Mutta todella, ei kovin tavoiteltavaa ole tulla äidiksi jotain 15-vuotiaana, hyvänen aika, kasvu aikuiseksi vielä kesken, vaikka fyysisesti aikuista muistuttava ja ikäisekseen kypsä olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Riippuu siitä, minkäikäisiä lapsia sillä 48-vuotiaalla on :)Itse en haluaisi olla isoäiti 48-vuotiaana, esikoiseni olisi tuolloin 21 v ja kuopus 19 v, ja mun mielestä liian nuoria vanhemmiksi.
Tätä peesailen.

Itse sain esikoinen 28v.nä eikä hän tule lapsisa koskaan saamaan. kuopuksen syntyessä olin 29v, eli hän olisi vasta 19v jos tulisin isoäidiksi 48v iässä ja itse en toivo hänen saavan lapsia vielä tuossa vaiheessa.

Juu, eihän sitä meiltä lupaa kysytä mutta omat haaveeni lasten varalle olisivat kuitenkin sitä että kerkeäisivät opiskella ammatit ja vähän nauttia vapaasta aikuiselämästä ennen lasten hankkimista. Pääsisivät kuitenkin noin helpommalla eli ihan lapsia tuossa ajattelen, itselläni varmaan tuossa vaiheessa on jo mummokuume päällä kun varmaan monella nuorempana omat lapsensa saaneilla alkaa niitä lapsenlapsia olemaan. =)

No ei ole. Anoppini oli 39v tullessaan isovanhemmaksi, oma äitini 49v. Olihan se vähän omituista kuitenkin, kun anopilla oli silloin parivuotias kuopus. :D

Mutta joo, ei niitä lapsia tehdä isovanhemmille tai vasta sitten, kun isovanhemmat tuntevat olevansa valmiita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Aika rumasti vastattu, mutta vastaajan nimimerkin perusteella, ei mikään yllätys... Mutta todella, ei kovin tavoiteltavaa ole tulla äidiksi jotain 15-vuotiaana, hyvänen aika, kasvu aikuiseksi vielä kesken, vaikka fyysisesti aikuista muistuttava ja ikäisekseen kypsä olisikin.
Kerrotko vielä mikä tuossa oli rumaa

Ei helkkari
Miten ihmeessä aina kysytään kuinka vanhaksi mummona ja jaksaako vielä hoitaa. Ei ne muksut oli mummolle tarkoitus tehdä. Ei edes viikonlopuksi että itse pääsee menemään. En ymmärrä miksi tarttee lapsia tehdä jos tarttee niitä hoitoon viedä.
Jos on vaikeasti vammainen on hoitolaitokset sen takai ja hoitoapua kunnalta/kaupungilta.
Mutta miksi hyvät ihmiset teette niitä isoäideille?
Itse olen 41 ja pienen tytön isoäiti. Alusta alkaen oli nuorelle parilla selvää että voi tuoda viikonlopuksi hoitoon. Mutta ei, en ota ennemmin kun täyttää noin 5 vuotta ja osaa haluta itse ja nauttia ajasta. Nuoripari saa käyttää maksullista lapsenhoito apua jos haluaa kaksin mennä. Vanhempien paikka on kotona kun on vauva perheessä.

Yhteistyössä