onko teidän mielestä 1,5-v. ikätasoaan edellä jos pukee ite sukkahousut ja housut jalkaan?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Meille annettiin neuvolassa arvio siitä, että lapsi on ikätasoaan yli puoli vuotta edellä kehityksellisesti, koska osasi laittaa itse sukkahousut ja housut jalkaan (tai uskoisin että tämän perusteella täti niin sanoi).

Täti seuraili lapsen leikkejä jonkun aikaa ja pyysi tätä kertomaan sanoja ja sen jälkeen sanoi että lapsi on ikätasoaan paljon kehittyneempi. Kun näki tämän pukevan sukkikset ja housut jalkaan, ihmetteli vielä kovemmin ja sanoi että ei ole koskaan nähnyt 1,5-vuotiasta, joka osaisi jo pukea vaatekappaleita päälle.

Mua jäi nyt vähän ihmetyttämään.. onkohan tuo nyt niin erikoista?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Siis ihan kokonaan päälle, ylös asti?

Ei meillä ainakaan osaa 1 v 9 kk vanha lapsikaan. Kovasti kyllä yrittää ja jalat saa sinne istuen mutta siihen se jää.
joo. siis ensin laittaa toisen jalan ja sitte pienen ähellyksen jälkeen toisen jalan, nousee pystöön ja kiskoo. useimmiten housut jäävät vaipasta kiinni ja sitte pitää vähä auttaa että housut saa vyötärölle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras tässä ketjussa:
Meillä osasi myöskin tuon ikäisenä ja nyt 1v8kk ikäisenä pukee pikkupöksyt,sukkhousut,housut,paidan,takin,sukat,kengät ja ulkoilupuvun..
No niinpä. Sitä mäkin vähä aprikoin että ei nyt taida niiiin erikoista olla mitä täti haasteli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Meillä ei pue vaatteita, yrittää kyllä, mutta kiinnostaa enemmän kenkien jalkaan laitto, voi sitä hymyä kun onnistuu ja pääsee talsimaan kengät jalassa pitkin asuntoa :D 1v4kk
Täälläkin lompsitaan välillä kumpparit jaloissa. :xmas:
 
Ei meillä kukaan kolmesta ole osannut eli eivät kaiketi ole mitään lahjakkaita lapsia :ashamed:
Nou hätä, nyt osaavat (20v ja 18v ja 4,5v) =)
Miks kaikkien täällä olevien äitien lapset ovat paljon kehittyneempiä ja lahjakkaampia kuin meijän :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Ei meillä kukaan kolmesta ole osannut eli eivät kaiketi ole mitään lahjakkaita lapsia :ashamed:
Nou hätä, nyt osaavat (20v ja 18v ja 4,5v) =)
Miks kaikkien täällä olevien äitien lapset ovat paljon kehittyneempiä ja lahjakkaampia kuin meijän :ashamed:
Esikoinen oppi kävelemään vasta 1v4kk:n ikäisenä. Puhui kuin 'ruuneperi'. :whistle:
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Ei meillä kukaan kolmesta ole osannut eli eivät kaiketi ole mitään lahjakkaita lapsia :ashamed:
Nou hätä, nyt osaavat (20v ja 18v ja 4,5v) =)
Miks kaikkien täällä olevien äitien lapset ovat paljon kehittyneempiä ja lahjakkaampia kuin meijän :ashamed:
voi voi! etkö oo vielä huomannut että tämä palsta on valehtelijoiden klubi?
täällä on täydellisiä Luomu-äitejä täydellisillä lapsilla ja kodeilla varustettuna :)
poraavat sitten täällä kun ukko ei viihdy täydellisyydessä etenkään kun täydellinen vaimo tulee tuulipuvussaan luomuna kerran kuussa tarjoutumaan.
herää hei!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Siis ihan kokonaan päälle, ylös asti?

Ei meillä ainakaan osaa 1 v 9 kk vanha lapsikaan. Kovasti kyllä yrittää ja jalat saa sinne istuen mutta siihen se jää.
joo. siis ensin laittaa toisen jalan ja sitte pienen ähellyksen jälkeen toisen jalan, nousee pystöön ja kiskoo. useimmiten housut jäävät vaipasta kiinni ja sitte pitää vähä auttaa että housut saa vyötärölle.
Samalla lailla on ainakin meidän viimeisin pukenut saman ikäisenä, pöksyt ovat jääneet pepusta vaippaan kiinni, ilman vaippaa olisivat sukkikset ja pöksyt ilmeisesti oolleet ihan jalassa asti.
 
Gluteus maximus
meillä tyttö puki itse 1,5v siis sukkiksia ja housuja. Ei ne sitä kommentoineet neuvolassa mitenkään. Yksi lastentarhanopettaja meinasi kyllä pörtyä kun neiti veti 1v 8kk iässä vetoketjua takista ylös ja puki näppärästi. Tosin nyt kohta 3v kaikki ei enää olekaan kivaa :LOL: varsinkaan se pukeminen.
 
Mä ajattelen, että lapsi oppii helpommin sen asian mikä sitä sattuu sillä hetkellä kiinnostamaan eniten. Esikoistyttö innostui pukemisesta tosi aikaisin, varmaan puoltoistavuotiaana. Kaivoi itse kaapista ja harjoitteli ja hyvinhän se lähti sujumaan. En kieltänyt, vaikka se vaatekasa olikin sit mahdotonta sotkua.
Puheenkehitys ja kävely tulikin sitten myöhemmin. En mä nyt sanois, että lapsi on sen lahjakkaampi sen mukaan että sukkahousut menee jalkaan aikaisin :) Mutta kivahan se on seurata kun lapsi kehittyy. :)
 

Yhteistyössä