Onko teidän lastenhuoneessa yövaloa?

  • Viestiketjun aloittaja sdpy
  • Ensimmäinen viesti
sdpy
Ja jos niin millainen? Kuinka himmeä? Meillä lapset nukkunut tähän mennessä täysin pimeässä huoneessa ja vielä ovi kiinni. Nyt 3,5v on alkanut toivoa huoneeseen pientä valoa yöksi. Itseä mietityttää, miten oppivat nukkumaan valon kanssa. Meneekö riehumiseksi sisaruksen kanssa, kun näkee jotain!? Alkavatko leikkimään illalla, kun pitäisi nukahtaa?

Mitä luulette, millainen vaihtoehto olisi sellaiset loistavat tähdet liimattuna kattoon? Voisivat lapset niitä katsella unta ootellessa... Ja yöllä siis on vaipat vielä molemmilla. Sillon ku 3,5v haluaa olla yön ilman vaippaa, laitetaan vessaan valo ja ovi huoneeseen raolleen, niin näkee mennä vessaan.
 
"viivi"
yövalona suoraan pistorasiaan laitettava pieni megamanin yövalo. Ei valaise kirkkaasti ja kun on lattiarajassa niin ei varmasti häikäisekään ketään. Ihan sopiva meille.
 
"pinky"
Meillä on kanssa pistorasiaan laitettu valo. Lampussa on läpinäkyvä simpukka ja valo sammuu automaattisesti kun tulee valoisaa. Lamppu maksoi muistaakseni vähän päälle kympin Prismassa. Se valaisee lattianrajaa ja helpottaa huoneessa kävelemistä pimeässä, mutta ei osu nukkujan silmiin eli minusta erittäin hyvä!
 
Khimaira
meillä on vaatehuoneessa valot päällä, samoin wc:ssä, joten niistä kajastaa sen verran valoa että riittää. Mä en itse tykkää nukkua säkkipimeässä ( tullut siis opetettua lapsillekin tuo tapa että nukutaan himmeässä valossa) ja muutenkin kiva kun yöllä näkee jotain jos herää.
 
"hellou"
Kyllä on, sellaset Ikeasta ostetut seinälle laitettavat lamput, tähti toisella ja kuu toisella. Jos menevät illalla mun ja isänsä sänkyyn nukkumaan (joo kyllä, meillä ne saa aika vapaasti valita nukkuuko omassa sängyssä vai äitin ja isin vieressä, joskus jopa äiti tai isi menee lapsen sänkyyn vieruskaveriksi) niin laitetaan pöytälamppu päälle mun yöpöydältä, joka kyllä sammutetaan kunhan lapset on nukahtanu. Joka yö meillä jossain palaa joku valo, esim. keittiössä tai vessassa, koska lapset ei tykkää kulkea pimeässä jos pitää vaikka pissalle päästä.
 
Laulava Lomittaja
Ei enää...pistorasiaan laitettava valaisin oli.

Nyt tuo 12v on opetellut olemaan valoitta yön (koska sen epäiltiin migreenitekijäksi),jätän eteiseen käytävävalon,joka pienesti sitten on valona hänen huoneeseen myös.
 
"Poks"
Meillä on eteisen valo päällä ja lastenhuoneessa seinällä himmeäkö lamppu. Hyvin näkee kuitenkin. Jäi tavaksi, kun piti kulkea ympäriinsä imettämässä, sittemmin lapset itse kulkevat sängystä toiseen öisin. Minusta on kamala ajatus räväyttää kattolamput päälle, kun yöllä pitää poistua sängystä.
 
"vieras"
Meillä vauvana nukkuneet vieressä ja nyt 4 v ja 1 v nukkuvat samassa huoneessa vanhempien kanssa. Silti pimeänpelko jostain tulee, nyt vanhempi lapsi on alkanu toivomaan jotain, meillä on ikean yökummitus, mutta vain alkuillan. Ulkona palaa katuvalo, enkä vedä verhoa kokonaan kiinni, sieltä kajastaa niin, ettei tarvi olla säkkipimeässä. Mutta öisin ei kukaan siis kuljeskele koskaan mihinkään, ku nukutaan samassa huoneessa.
 
"jep"
Meillä barbapapa-yövalo, joka ladataan päivällä ja jonka voi ottaa vaikka sänkyyn viereen. Yöllä se on lattianrjassa ja lähinnä siksi(kin), että lapset näkee kävellä huoneen poikki vessaan.
 
Meilläkin on nykyään ton 3v huoneessa. Sellanen kukka missä himmentäjä. Sen avulla nukahtaa ja käyn vielä sitten himmentämässä. Jos yöllä herää niin ei nukahda uudestaan pimeässä. Pelkää kaikenlaista ja pieni valo rauhoittaa.
 
[QUOTE="vieras";24528772]Ei ole koska lapset eivät pelkää pimeää.[/QUOTE]

Ei meilläkään oo pelko ainoa syy. Poika saattaa lähteä esim vessaan ja ikävä se on pimeässä koettaa kävellä ja vielä pöpperössä. Itekään en tykkää liian pimeästä. Eikä mies.
 
On. kaksikin.
Itse olen pelännyt aina pimeää, enkä voisi kuvitellakaan että jos lapsi valoa toivoo, että sanoisin ettei se käy, myös itse nukun siten että jokin valo on päällä.
Hyvin nukahtavat valosta huolimatta.
 
"niin"
Ei ole yövaloa ja makkarissa pimennysverhot. Lapsen sänky on mun sängyn vieressä. Muissa huoneissa ei ole verhot kiinni, joten vessaan näkee mennä pihavaloilla, jos tarve vaatii
 
On. kaksikin.
Itse olen pelännyt aina pimeää, enkä voisi kuvitellakaan että jos lapsi valoa toivoo, että sanoisin ettei se käy, myös itse nukun siten että jokin valo on päällä.
Hyvin nukahtavat valosta huolimatta.
Muakin kyl ihmetyttää sellanen " ei oo eikä tuu"-asenne. Entä jos lapsi haluaa ja tarttis? pitääkö vaa väkisin osata vaikka pelottas?
 
"mökö"
Meillä on seinässä himmennettävä lukuvalo joka jää päälle iltasadun jälkeen. Himmennän sen pienimmälle mahdolliselle kun muksu nukahtanut. Vaikka on seinällä niin ei häikäise kun on niin himmeä. Muksu herää yöllä juomaan mukista vettä ja nukahtaa sit uudelleen. Mukilla taipumus muksahtaa nurin pimeässä.
Ajattelin kyl ostaa tässä syksyä aikana jotkut kivat "jouluvalot" ja viritellä ne tonne nurkkaan putkien ympärille sillai, että ovat puoliksi verhon takana. Sit ne vois helottaa siellä vähän niinkuin aina.
 

Yhteistyössä