Onko tavallista että..

1v3kk lapsella tulee korvasta aikas paljon vaikkua tms. Tai siis ei se sieltä niinku valu mut jos pumpulipuikkoa pyöräyttää silloin tällöin korvan suulla se on tooosi vaikkunen (keltaruskea).

Jostain luin että korvatulehduksessa voi valuu jotain korvasta kun tärykalvo puhkeaa tms. Ja nyt sit perinteiseen neuroottiseen tapaani vauhkoan voiks tää olla jotai merkkiä korvatulehduksesta...Muuten ei kyl oireile, ellei yökitinää lasketa mut aina toi tenava on öisin silloin tällöin riehunu jotain.

Miten tästäkin ny ottaa mitään selkoo..? Korvatulehdukset voi olla oireettomiakin nii hitostako tässä ottaa selvää kantsiiko lähteä arvauskeskukseen... ÄÄh. kait mä oon taas vaan neuroottinen ja väkisin keksin kaikkee vaivaa :eek:
 
Ööh..tiiä siitä tavallisuudesta mutta kun tulit maininneeksi niin meilläkin tytöllä (1v2kk) on vaikkuinen korva. En sitä ole koko aikaa pyyhkimässä vaan sitten kun näkyy selvästi.
Ei ole kyllä oirehtinut mitenkään, siksi ei ole käynyt edes mielessä joku korvatulehdus.. Syksyllä kun oli vähän väliä flunssassa, käytiin varmaan kolmesti tarkistuttamassa korvat ja aina oli terveet.

Mutta eikös se mene niin että jos sua häiritsee, niin mene tarkistuttamaan. Saat mielenrauhan :)
 
Meidän pojalla (1v4kk ) on kanssa tosi vaikkuset korvat,ollut vauvasta saakka. Varsinkin suihkun jälkeen korvasta on valunut sitä töhnää ulos. Yhtäkään korvatulehdusta ei ole ollut enkä mä ole edes yhdistänyt tota vaikkusuutta korvatulehdukseen. Tiedä sitten,mutta mä olen joskus jopa kuullut,että vaikkuisuus voisi estää tulehduksia,mutta voi olla ihan huuhaa tietoa...
 
Beep
Meillä kummallakin pojalla on, ja lääkärit ja terkkarit ei oo olleet mitenkään huolissaan. Kyl mä melkein päivittäin (no en ihan) niitä putsailen kun ei niitä oo kiva katsellakaan. Ja kun valokuvailen lapsia paljon, niin valokuvista usein näkee et onpas taas korvat "söpön keltaiset". :whistle:
 
Meillä molemmilla lapsilla tosi vaikkuset korvat. Lääkärit ovat aina sanoneet, että on vain hyvä asia. Tälloin kaikki lika jne. tulee pois ja korvatulehduksia tulee näille lapsille kuulema ennemminkin vähempi kuin ns. vaikuttomille. EIkä meillä ole niitä juuri sairasteltukaan.
Jos vaikkua tulee mielestäsi tosi paljon, voit suihkuttaa korviin kerran-pari viikossa apteekissa myytävää ceralan suihketta. Se pehmittää vaikkua vielä entisestään ja valuu paremmin ulos.
Älä todellakaan huoli!
 
Kannattais ne ehkä käydä tarkistuttamassa, jos olet kovasti huolissasi.
Meillä korvavaikku aiheutti kuivaa yskää! Eipä olis itse osannut yhdistää sitä yskän syyksi, mutta ei kuulemma ole edes kovin harvinaista että ärsytys korvassa saa yskänrefleksin laukeamaan.
 
Kiitos kovasti vastauksista :) Huojentavaa kuulla että se ei ole "poikkeavaa" :) Olen jo useasti turhan takia käynyt tarkistuttamassa neidin korvat ja tuntuu että olen vähän turhankin sätkynä korvatulehduksien takia vaikka täällä ei olla kun kerran sairastettu se ja silloinkin se oli kuumeilun yskimisen ja nuhan yhteydessä. Nythän ei mitään näistä ole eikä muutenkaan oireilla, tämä vaikkuisuus vaan vähän ihmetytti. Nyt kun tarkemmin ajattelee niin olen kyllä kuullut samaa että korvavaikku puhdistaa ja ehkäisee kaikenlaisia tulehduksia jne. ja sen takia sitä ei kait sais usein korvista puhdistella. :attn: Mä vaan aina sätkyilen turhistakin asioista ton pikku neidin kanssa... Kun vähän posket punottaa niin heti kuumemittarin kans riehumassa ja kun pieni pierukin pääsee niin se on heti mahatauti. Eikä meillä edes juuri sairastella :) kai se on sit esikoisen kans tällasta..? =)
 

Yhteistyössä