onko tästä pitemmän päälle haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
3v. könyää joka yö viereen, tai välillä miten sattuu mutta kuitenkin tulee viereen nukkumaan. Mikä ikävää niin mies lähtee pois kun ei mahdu sänkyyn. Ollaan kyllä viety takasi mutta huutoo tulee ainakin pari tuntia ennen kun nukahtaa ja taas hetkenpäästä tulee takas.
oisko tää joku vaihe vai pitäiskö vaan sitkeesti kulettaa vaikka kymmenen kertaa yössä omaan sänkyyn?

en sietäs tollasta ollenkaan. meillä saa sairaana tulla viereen vain jos on kipeä. se, että mies joutuu lähtemään lapsen tieltä sängystä viittaa siihen, että äiti ei arvosta parisuhdettaan ja se varmasti menee jo alamäkeä.

Minä kun olen tuota tyttöö kulettanu yöllä takas sänkyynsä mutta en minäkään joka yö jaksais valvoo, mies ei ala siihen rulianssiin vaan lähtee sohvalle.

Meilläki 3v kapuaa omasta sängystä meitin väliin, jos vaan yöllä herää. Jos itse jaksan valvoa ja odottaa hänen uudelleen nukahtamista, niin nostan takaisin omaan sänkyynsä, muutoin nukutaan 3hlöä vieritysten 160cm leveässä sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pink Poodle:
Minkä kokonen sänky teillä on? Kun meillä on mahduttu 2 aikuista ja 2 lasta samaan sänkyyn ja on ihan normi 160cm leveä.

Meillä ei ihan noin levee ole mutta kyllä se ois kivempi nukkua niin ettei tarviis jatkuvasti varoo millon lapsen käsi tai joku jää alle. ja tosiaan että mieskin sais nukkua omassa sängyssään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pink Poodle:
Minkä kokonen sänky teillä on? Kun meillä on mahduttu 2 aikuista ja 2 lasta samaan sänkyyn ja on ihan normi 160cm leveä.

Meillä ei ihan noin levee ole mutta kyllä se ois kivempi nukkua niin ettei tarviis jatkuvasti varoo millon lapsen käsi tai joku jää alle. ja tosiaan että mieskin sais nukkua omassa sängyssään.

Meillä on kyllä aina saaneet tulla viereen kun ovat halunneet. Välillä noita viereen tulemisia ollu enemmän että kai niitä sellasia kausia on.

Sitä on aika ventti loppuviimeks kun viikonkin joka yö herää monta kertaa lasta viemään takas omaan sänkyyn ja huudot sun muut siihen päälle, ei siinä montaa tuntia saa unta yössä. Toivottavasti menis ohi jossain vaiheessa, tämä kun alko yhtäkkiä. Poika ei ole tämmöstä tehny ikinä, aina nukkunu omassaan yöt.

Meillä on kaikki tehneet tuota vaeltelua, tuo 5 v on sitkeä tapaus, jatkaa sitä yhä. Kakkosen kohdalla ratkaistiin homma siten, että meidän makuuhuoneessa oli hänelle varapeti, johon mennä, auttoi kummasti omiin uniin, kun jäi siihen meidän sängyn sijaan ja mahtui vauvan syöttämään omassa sängyssä.

Meillä kummatkin. Esikoinen hyppi aikansa, mutta oppi viimein kun asia selitettiin. Kuopus 3v tulee joka yö. Mä en näe siinä mitään pahaa, jos toinen pelkää kun yöllä herää, esim. Tulkoon, tuskin se siinä enää 6v nukkuu....

Alkuperäinen kirjoittaja Nipu:
Meillä kummatkin. Esikoinen hyppi aikansa, mutta oppi viimein kun asia selitettiin. Kuopus 3v tulee joka yö. Mä en näe siinä mitään pahaa, jos toinen pelkää kun yöllä herää, esim. Tulkoon, tuskin se siinä enää 6v nukkuu....

Ei kai siinä mitään pahaa ole mutta yöt on rikkonaisia ja kyllä mua haittaa kun mies ei saa nukkua omassa sängyssään. Eikä kyllä sen takia isompaa sänkyä aleta ostaan.

Ei kai siinä mitään pahaa ole mutta yöt on rikkonaisia ja kyllä mua haittaa kun mies ei saa nukkua omassa sängyssään. Eikä kyllä sen takia isompaa sänkyä aleta ostaan.

parisuhteesi kannalta neuvon sua opettamaan vaikka huudattamalla sen lapsen pysymään omassa sängyssä. meillä ei pelaa yöpalvelu ollenkaan jos ei ole sairas.

Alkuperäinen kirjoittaja todellakin:

parisuhteesi kannalta neuvon sua opettamaan vaikka huudattamalla sen lapsen pysymään omassa sängyssä. meillä ei pelaa yöpalvelu ollenkaan jos ei ole sairas.

Tuntuu vaan niin epätoivoselta kun ei meinaa oppia millään, mulla itellä on silmät ristissä joka päivä kun parin tunnin öillä sitkuttelen. Kai se on pakko yrittää vaikka miten väsyttäis. En voi miestäkään pistää sen kanssa valvomaan, eihän se jaksa töihin lähtee.

Meillä on lapset vastasyntyneistä nukkuneet omissa sängyissään. He ovat siihen tottuneet eivätkä edes kinua vanhempien viereen. Vanhemmilla on oma sänky ja se on meidän valtakuntaa, mä haluan nukkua oman mieheni vieressä. Joskus hyvin harvoin joku lapsi on saattanut aamuyöllä sänkyyn tulla, mut hänet kannetaan aika nopeesti pois kun on nukahtanut. Mulla on edelleen se omakin elämä vaikka lapsia olenkin tehnyt. Meillä sänky ei oo pelkästään nukkumista varten ;)

Mä oon kyllä sitä mieltä, että yö ei ole hyvää aikaa huudattaa lastaan, kaikki siinä väsyy. Mun mielestä lapsilla on oikeus hakea turvaa vanhemmiltaan, saattaahan olla että näkee painajaisia tms. Toinen hyvä on ennen nukkumaan menoa keskustella ja selittämään miksi pitää nukkua omassa sängyssä, meillä auttoi kun luvattiin tarra aina kun oli nukkunut omassa sängyssä.

Minä kun olen tuota tyttöö kulettanu yöllä takas sänkyynsä mutta en minäkään joka yö jaksais valvoo, mies ei ala siihen rulianssiin vaan lähtee sohvalle.

MIksei mies ala siihen ruljanssiin? Miksi mies saa mennä sohvalle nukkumaan? JOllei mies aio tuohon ruljanssiin ruveta ja antaa lapsen nukkua sängyssänne, niin lähde sinä sitten sohvalle. Niin minäkin tein, kun hermot meni. Nykyään mieskin sitten rauhoittaa lapsen omaan sänkyynsä.

Minä yritän ajatella (aina ei onnistu, joskus xituttaa niin keleesti), että nukkuvathan äiti ja isäkin vierekkäin, miten se pieni olisi se, jonka täytyy yksin nukkua.

Meillä kans tuo esikoinen,3v. tulee silloin tällöin keskeen nukkumaan.Mies ei välillä ees huomaa ellei sitten, niinkuin nyt lähiaikoina,tyttö on alkanut vaan potkiutumaan eikä siis nuku enää..väittää vaan että on jo aamu vaikka kello olis 4.
Joskus sitten saattaa nukahtaa aikansa heiluttuaan tai sitten yritän saada sen omaan sänkyynsä takas,missä on sitten se vaara että kuopuskin herää,kun tytöt nukkuu samassa huoneessa keskenään.

Toivon että tuo menee pian ohi..

Meillä on myös 160cm leveä sänky ja aamusta sinne otetaan vielä kuopuskin viereen köllimään kun hää heräilee..

No anna lapsen hyvä ihminen nukkua äitin vieressä jos haluaa. Kyllä se omaan sänkyyn menee kun on valmis.
Outoa et aikuisten pitäs nukkua vierekkäin, mutta lapsen pitäs pärjätä yksin, vaikka lapsi sitä läheisyyttä ja turvaa kaipaa öisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä yritän ajatella (aina ei onnistu, joskus xituttaa niin keleesti), että nukkuvathan äiti ja isäkin vierekkäin, miten se pieni olisi se, jonka täytyy yksin nukkua.

Tää muakin ihmetyttää. Sitä pidetään niiiiiin outona jos lapsi kaipaa äidin kylkeä. Niinhän kaikki eläinlapset kaipaa emonsa turvaan nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Osta sille miehelle varapatja, jos ei siedä omaa lastaan ton vertaa.

Ei toi vaihe montaa vuotta kestä, rakaus on lapsille tärkeämpää kuin äitin nirsoilu.

Ei tässä kukaan ole puhunu ettei lastaan rakastais mutta se uni sattuu olemaan tärkeetä myös aikuiselle. ja meidän sänkyyn ei vaan mahdu se on karu totuus, ei ole 160 leveetä sänkyä eikä sitä osteta. eikä tohon makkariin semmonen edes mahtuis.

On se tämäkin että minusta tehtiin joku hirviö jos haluan nukkua yöllä, ja se ei hyvin onnistu jos lapsi vieressä, tyttö on välillä poikittain ja miten millonkin, saa pelätä millon muksahtaa lattialle. Patjaa ollaan pidetty mutta siinä ei nuku. Omassa sängyssään sentään nukkuu jos sen siellä sais pysymään koko yön. Mies lähtee sen takia sohvalle ettäs sais nukkua, sitä ei oikeen töitä jaksa tehdä jos yöt valvoo, ja jos minä menisin sohvalle joutuis mies sitten pelaamaan ton tytön kanssa ja heräilemään jatkuvasti.

Mutta joo, ehkä tämä joskus loppuu.

Yhteistyössä