Onko tänä narsismia vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa enää

Vieras
Mies on aina ollut sosiaalisesti vetäytyvä, mutta tarvittaessa tulee kyllä todella hyvin ihmisten kanssa toimeen. Kavereita ei ole, ne jäi kun rupesimme 13v sitten seurustelemaan. Ei käy baareissa kuin kerran vuodessa, kun isännöi pikkujouluja. Mutta joka pe&la on juotava, ja yleensä tekee sitä vielä salaa sillä ei "iske pulloa pöytään" vaan käy juomassa esim. kodinhoitohuoneessa. Hänen mielestään tämä ei kuitenkaan ole ongelma, koska kaatokänniin ei
itseään juo ja herää joka viikonloppu lasten kanssa. Sillä mä valvon pidempään ja saan nukkua.

Mutta asiaan. Mitä vaan sä tuolle ukolle puhut tai pyydät, hän vastaa/toimii vasta kun hänelle sopii. Sillä häntä ei kuulemma määrätä. Esim. voitko viedä roskiksen. Joo, kyllä se sen vie mutta ei todellakaan pyynnöstä vaan silloin kun hänelle sopii. Siihen voi mennä vartti tai tunti. Ja mitä vaan koitat hälle puhua, tuntuu vastaavan ärsyyntyneesti tmv. Ja hänen mielestään hän tekee kaiken täydellisesti, jos jostain sanon niin (esim. viikannut sukat väärän ihmisen kaappiin) siitä tulee heti riitaa, hänen tekemiään ei arvosteta jne.

Lapsetkin jo sanoneet mulle, et miksi te aina kinastelette ???? Emme siis juuri tappale, mutta sellaista ärsyttävää naputtamista koko ajan. Kai se johtuu siitä, kun mä en jaksaisi enää mutten pysty yksinhuoltajaksikaan. (Erityislapsia) Joten olen päättänyt tässä suhteessa nyt vielä pari vuotta olla ellei pahemmaksi muutu.

joku orastava alkoholisminpoikanen?

http://juhakemppinen.fi/index.php?id=vjh9cfx00vamh0
http://juhakemppinen.fi/index.php?id=tlupcg2kiuq64y
http://juhakemppinen.fi/index.php?id=srcncgalrwem9k

Enpä minäkään toimi kuten käsketään. Miksi käskeä toista viemään roskat, kun voi viedä ne itse. Meillä mies viikkaa pyykit kenen komeroon sattuuu. Ei osaa katsoa kenen vaatteita ovat. Kolme poikaa, joista kaikilla lähes sama vaatekoko.

Tuo ärtyminen voi olla stressiä tai sitten viinanhimoa tai yleensäkin sitä ärtymistä, mitä tulee, jos joku antaa käskytystä viedä roskia ym.

Tietämättä tarkemmin, kuulostaa stressaantumiselta ja negatiiviselta vuorovaikutuskehältä.

Mietin tuota, ettei tee heti mitä käsket, vaikka tuo roskienvienti. Ärsyttääkö se siksi, että se vaikeuttaa elämääsi oikeasti, vai siksi ettei mies "tottele"? Toki jos vaikka miehen tavarat ovat levällään ruokapöydällä, kun pitäisi alkaa syödä, on oleellista että mies korjaa ne heti. Mutta onko sillä käytännössä väliä, viedäänkö roskat heti vai vartin päästä? En minäkään hyppää heti kun mies jotain pyytää. Mielestäni molemminpuolista kunnioitusta on, että asia tulee tehdyksi, mutta toisen muihin kuvioihin sopien, ellei sitä ole aivan pakko tehdä heti.

Eiköhän se riipu niistä määristä, mitä se mies juo :D Jos käy muutaman bissen kiskaseen siel vaatehuoneessa joka viikonloppu molempina päivinä, niin ei ole vielä millään alkoholisti. Jos sen sijaan vetää pullollisen viinaa per päivä, niin olisin jo hieman huolissani (epäilen, kun ei kerran ole kännissä).

Antakaa niiden diagnoosien nyt olla.
Miestäsi vaivaa kirkeintaan orastava alkoholismi ja jotain "tunnemyllerryksiä" siellä taustalla on (ikäkriisi, huoli taloudellisesta tilanteesta tai perhe-elämästä?) MIEHET EIVÄT VAAN OSAA PUHUA TUOLLAISISTA TUNTEISTA, ei ainakaan iso osa ...

Sun vaateet kotitöistä ja niistä "naputtaminen" ajaa sitä nurkkaan ja se ahdistuu entisestään. Toki kotitöitö ON tehtävä mutta kuten miehesikin sanoo : anna hänen tehdä ne omalla tavallaan!!!!!

No kumpi olisi sulle mieluisampaa, kuvitellaampa tilanne :

Olisit laittanut autosta väärän piuhan seinään 30 asteen pakkasella ja mies tarvitsee sitä heti aamulla

A) mies tulee huutaan sulle naama punaisena että etkö sä mitään tajua ja saatana kaiken saa aina tehdä itse ja mykkäkoulu päälle

B) mies sanoo sulle että harmittaa, sä lupasit laittaa auton lämmitykseen mutta se oli väärä piuha ja tämä on se oikea niin tiedät seuraavalla kerralla

Taidat valittaa turhasta. Kuka tykkäisi siitä, että roskis on vietävä just silloin kun sanotaan. Lasta voi komentaa sillä tapaa, mutta aikuiselle pitää antaa omaakin (määräys)valtaa. Kohtele miestäsi miehenä, älä lapsena.

Yhteistyössä