Onko tampereella päivystävää YKSITYISTÄ gynekologia??? Keskenmenoko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekaa kertaa äidiksi???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekaa kertaa äidiksi???

Vieras
Olen viikolla 10+5 ja kuudelta heräsin siihen että tuntui kuin pissat olisi tullut housuun mutta se olikin verta :-O No siitä lähdettiin paikalliseen päivystykseen. Siellä ei ollut ultraa ja TAYS ei ota minua viikoloppuna ultraan "pelkän" verenvuodon takia :-O Vit***u!
Onko tampereella mitään mahdollisuuksia päästä yksityiselle gynekologille näin viikonloppuna? Onko kellään tietoa???

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Ei toi kai ole päivystysasia. Mitäänhän ei voida tehdä jos kesken menee. Ja voidhan se olla jotain muutakin.

No, meillä yritetty lasta monia vuosia ja vihdoin viimeisellä hoidolla tärppäsi. Ja todellakin olen niin huolissani, että haluan tietää jos on mennyt kesken enkä vain arvailla asiaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Ei toi kai ole päivystysasia. Mitäänhän ei voida tehdä jos kesken menee. Ja voidhan se olla jotain muutakin.

No, meillä yritetty lasta monia vuosia ja vihdoin viimeisellä hoidolla tärppäsi. Ja todellakin olen niin huolissani, että haluan tietää jos on mennyt kesken enkä vain arvailla asiaa!!!

Ymmärrän kyllä sun huolen, mutta tarkoitin vaan että ehtii sen huomennakin. Uskon että on kamalaa odotella, mutta kun asialle ei voi tehdä mitään. Jos verta ei ole enää tullut niin ei kuulosta keskenmenolta.

Soita taysiin uudestaan ja sano, että sulla on myös hirveitä kramppeja, että ottavatko sillä sisään. Liiottelet vähän oireita, niin luulis pääsevän. Ärsyttää ku nuo kunnalliset on aina tollasia :kieh: Tsemppiä! Älä luovu vielä toivosta, mulla oli alussa vuotoa aika paljon ja silti porskutellaan eteenpäin viikolla 13 :) Hoidoilla myös saanut alkunsa tämä raskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita taysiin uudestaan ja sano, että sulla on myös hirveitä kramppeja, että ottavatko sillä sisään. Liiottelet vähän oireita, niin luulis pääsevän. Ärsyttää ku nuo kunnalliset on aina tollasia :kieh: Tsemppiä! Älä luovu vielä toivosta, mulla oli alussa vuotoa aika paljon ja silti porskutellaan eteenpäin viikolla 13 :) Hoidoilla myös saanut alkunsa tämä raskaus.

Kiitos tsempityksestä :-) Pelästyin vaan niin paljon kun ei ole tullut vuotoa muuta kuin pp 12 tuli vähän ruskeaa vuotoa ja nyt sitten ihan kuin pissat olisi tullut housuun :-O Kipuja ei ole.

Ja onnea ja kaikkea hyvää sinulle raskauteen *halaus*

P.s. jos en saa yksityistä niin sitten pitää kokeilla tuota sun keinoa...

Kiitos tsempityksestä :-) Pelästyin vaan niin paljon kun ei ole tullut vuotoa muuta kuin pp 12 tuli vähän ruskeaa vuotoa ja nyt sitten ihan kuin pissat olisi tullut housuun :-O Kipuja ei ole.

Niin ja hei unohdin kysyä, että ootko käyny kertaakaan ultrassa vielä? Kun noilla viikoillahan vuoto voi tarkottaa, että istukka on kohdunsuun päällä ja se sitten vuotelee. Voi tulla ihan runsaastikkin, mutta usein se siitä sitten siirtyy kohdun kasvaessa :)
Niin ja minä kuule edelleen tsekkaan ku käyn vessassa, että mitä väriä se paperi näyttää :D Ei tästä hysteriasta näytä pääsevän koko raskausaikana.
Voimia vielä!

Varmasti säikäyttää :( Meillä on kans esikoinen saatu IVF:llä ja vuosin rv.11+6 niin, että oltiin miehen kanssa ihan varmoja, että kesken meni. Kipuja ei miullakaan ollu. Mentiin päivystykseen ja alkoivat valmistella minnuu kaavintaan, joka tehtäisiin aamulla. Olin menettäny verta sen verran, että Hb laski. Aamulla pääsin ultraan, jossa näkyi elävä sikiö :heart:

Pääasia on, että siulla ei ole kipuja, koska se on varma keskenmenon merkki. Toivottavasti saat gynelle ajan niin ei tarvii miettiä :hug: Tule sit kertomaan kuulumisia :wave:

Toivottavasti kaikki on hyvin :) Voin kuitenkin lohduttaa, että mullakin tuli ruskeeta vuotoo eka 9+ viikolla ja sit sen jälkeen viikolla 10+ lorahti ihan kirkasta verta. Kävin päivystyksessä ja yllättäen ne passitti kotiin mutta pääsin seuraavana päivänä äitipolille tarkistuttamaan tilanteen. Kaikki olikin hyvin, pieni verihyytymä todettiin joka sitten vuosi. Kuulemma yleistä, kuten alkuraskauden vuodot muutenkin. Mutta kyllä vaan pelästytti ihan hirveästi ja epätoivo meinas tulla kun ei päivystyksestä saanut mitään irti :( Kannattaa sun soittaa sinne mehiläiseen ainakin. Halaus ja jaksamisia :)

Niin ja hei unohdin kysyä, että ootko käyny kertaakaan ultrassa vielä? Kun noilla viikoillahan vuoto voi tarkottaa, että istukka on kohdunsuun päällä ja se sitten vuotelee. Voi tulla ihan runsaastikkin, mutta usein se siitä sitten siirtyy kohdun kasvaessa :)
Niin ja minä kuule edelleen tsekkaan ku käyn vessassa, että mitä väriä se paperi näyttää :D Ei tästä hysteriasta näytä pääsevän koko raskausaikana.
Voimia vielä!

Juu, meillä ultrattiin siellä lapsettomuusklinikkalla kaksi kertaa. Viimeksi viime viikolla, näkyi hyvä sydämmen syke ja liikkeet ja sikiö vastasi viikkoja. Istukasta ei puhunut mitään, enkä tajunnut kysyä.

Ja tunnistan itseni myös tosta, että vaikka vain pissalla käy niin AINA tarkistaa paperin, että tuliko jotain muutakin väriä... On tää vaan yhtä tuskaa. Miksi mikään ei voi vain mennä niin kuin pitäsi.

Mulla kanssa tämän viimeisimmän raskauden aikana tuli alussa verta aina välillä. Ei tietoa miksi, ilmeisesti (lääkäri ja kätilö epäili) johtui endosta ja sen vanhoista rakkuloista... Mutta uskon, että paniikki iskee.

Suosittelen oikeasti vähän liioittelemaan oireita, niin pääset ultraan ihan varmasti. Mielummin niin kuin se, että odottelet ja panikoit siellä asiaa.

ja sitte ihmetellään kun lääkäriin ei pääse kun on oikeasti tarvetta kun juostaan katsomasta ultrasta meidän riina-maijaa vaikka ei ole mitään oireita joka sen vaatis

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
ja sitte ihmetellään kun lääkäriin ei pääse kun on oikeasti tarvetta kun juostaan katsomasta ultrasta meidän riina-maijaa vaikka ei ole mitään oireita joka sen vaatis

No kyllä se verenvuoto on oire, joka vaatii sen tarkistuksen!

Mä pelkään edelleen rv 20 että kesken se menee tai kuolee kohtuun. Me kanssa hoidoilla yritettiin pitkän aikaan. Pissalla käydessä tarkistan paniikissa ettei verta tule. Nyt kun valkovuoto on lisääntynyt, niin oikeesti välillä tuntuu että nyt lorahti verta. Mutta toistaiseksi vielä polskii matkassa. Tsemppiä teille!

soittele kaikki yksityiset lääkäriasemat läpi ja kysy! Tsemppiä, toivotaan ettei mitään vakavaa!

Mä vuosin 16 viikolla ja terkkarissa ihan tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet! Ja kaikki oli hyvin :)

mullakin oli vuotoa + kipujakin, tosin viikkoja vasta 6+3 silloin. menin parin päivän päästä yksityiseen ultraan, niin kiinnitysvuotoa. sydämensyke löytyi :heart: ja kaikki oli hyvin. se lääkäri sanoi että 90% raskauksista joissa on vuotoja alussa niin jatkuu normaalisti loppuun asti. niin, nyt viikkoja 7+0 ja edelleen tuhruvuotoa :/ harmittaa tää tällainen kyttääminen.

Juu, nyt soitettu kaikki yksityiset läpi. Ihan uskomatonta, ei yhtään päivystävää gynekologia tällä alueella. Lähin on Helsingissä! No sinne nyt suunnitellaan lähtöä. Eli ajoaika noin 2 ja puoli tuntia. Inhottaa kun autossa mun pahoinvointi vaan yltyy. Nytkin kun käytiin siellä päivystyksessä 2 kilomertinpäässä niin oksensin pussiin :-X Eli pahoinvointia on yhä edelleen ja rinnat arat. Ja pissalla täytyy käydä useasti. Eli raskausoireita on vielä, toistaiseksi.

Ei vieläkään mitään kipuja ja vuotokin jäi oikeastaan siihen yhteen hulahdukseen (mutta sitä tuli paljon). Nyt vain tulee pyyhkiessä sellaista pientä vaaleanpunaista töhnää. Anteeksi yök-yksityiskohdat! En tiedä pystyisinkö esittämään hirveitä kipuja, syyllisyys paistaisi mun naamasta kuin naantalin aurinko enkä psytyisi katsomaan silmiin lääkäriä. Eli se siitä TAYS:sista!

Yhteistyössä