Onko tämä totta vai ihan täyttä höpöhöpöä (raskaus ja kissat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lentää

Aktiivinen jäsen
29.02.2008
2 542
0
36
Olen kuullut väitettävän, että kissassa voi asustaa jokin (kissalle täysin vaaraton ja oireita aiheuttamaton) loinen joka ihmiseen siirtyessä voi aiheuttaa keskenmenon. Loinen voi tarttua kun kissa raapaisee, eli ei pelkästä silityksestä. Ja ihmiseen päästyään asettuu majailemaan jonnekkin kohdun tai istukan lähettyville aiheuttaen keskenmenon(??)

Onko kukaan muu kuullut tällaisesta ja voiko tuollainen olla edes teoriassa mahdollista??

Jos olet ennen raskautta omistanut kissan, on todennäköistä, että olet sen jo sairastanut. herkästi tarttuu esim hiekkalaatikkoa putsatessa. mutta jos ei ole kissaa ollut, niin ei kannata raskausaikana hankkiakaan/ kenenkään toisen kissaa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tottahan tuo:
Jos olet ennen raskautta omistanut kissan, on todennäköistä, että olet sen jo sairastanut. herkästi tarttuu esim hiekkalaatikkoa putsatessa. mutta jos ei ole kissaa ollut, niin ei kannata raskausaikana hankkiakaan/ kenenkään toisen kissaa hoitaa.

Mulla on ollut kissoja melkein 20 vuotta ja olen kasvattanut niitä, mutta en ole sairastanut, vasta-aineet on otettu ja negaa oli.

Kissat kantaa sellaista kuin toksoplasmoosi. Tarttuu kissan ulosteista. Tartunnan kyllä välttää helposti ihan perushygienialla. Lähinnä tarttuu jos esim. siivoat kissanhiekkalaatikkoa ja sen jälkeen syöt jotain ilman ettet pese käsiä tms. Ja näin ei varmaan kukaan tee? Toksoplasmoosin saa varmaan helpommin vaikkapa multaisista vihanneksista. Itselläni on viisi kissaa ja kaikki sisäkissoja joten laatikoita saa siivota aika usein. Nyt raskaus on ihan loppumetreillä ja kaikki on mennyt hyvin :) Se on vaan vähän turhaa touhotusta tuo minun mielestäni. Ja joillekkin taas tekosyy antaa kissa pois.. Itse olin kanssa huolissani samasta asiasta kun tulin raskaaksi ja selvitin asiaa monesta eri paikkaa. Ei siis kannata huolehtia. Onnea odotukseen :)

Minulla on itellä pari kissaa jo ollut vuosia ja kun olin raskaana halusin että otetaan verikokeella nuo vasta aine jutut ja negaa näytti,silti vaihdoin kissanhiekat ite raskausaikana enkä käyttänyt hanskoja laatikkoa siivotessani,peruskäsien pesun kun muistaa niin hyvä.Juttelin silloin myös eläinlääkärin kanssa asiasta ja sanoi niin että esim omalta maalta nostetuista huonosti pestyistä vihanneksista se saattaa tulla herkemmin kuin kissanulosteesta.Sanoi eläinlääkäri senkin että periaatteessa pitäis syödäsitä ulostetta ennenkuin se tarttuu.Joten ei syytä huoleen kun muistaa perushygienian!

Yhteistyössä