Onko tämä teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
Että mies juo lapsen kotona ollessa itsensä reiluun humalaan?

Lapsi siis jo nukkumassa ja äiti on kotona täysin selvinpäin. Mies siis vain juo, ei riehu ja menee sitten omaan sänkyyn nukkumaan.

Lapsi nukkuu samassa huoneessa. Huoneessa on hirveä vanhan viinan haju aamulla.

Onko ok?

[QUOTE="Ilkku";29844316]Kuulostaa, että miehellä on alkoholiongelma (vaikkei olisi edes lasta). Itse en hyväksyisi tuollaista käytöstä mieheltäni.[/QUOTE]

Miehen miehestä ok kun lapsi ei näe.

Oli vaan inhottavaa viedä lasta päiväunille siihen huoneeseen aamupäivästä kun mies makasi siellä ja koko huone löyhkäsi. Tuuletin mutta ei sekään täysin sitä ummehtunutta löyhkää poistanu.

Ei ole ok. Lapsi ilmeisesti vielä pieni, eikä ymmärrä alkoholista, mutta se lapsikin kasvaa ja ajanmittaan ymmärtää, näkee, kuulee, haistaa ja aistii. Lapsen läsnäollessa ei mun mielestäni kuulu juoda, oli se lapsi sitten hereillä tai nukkumassa. Lasi viiniä on eri asia, mutta tukeva humala ei kuulu lapsen läheisyyteen. Turvallisuusriskinsäkin siinä on. Minä lähettäisin miehen muualle humaltumaan.

No ei ole ok. Ei varmasti ole lapsen kiva mennä nukkumaan lemuavaan huoneeseen. Muutaman lasillisen voi ottaa ja sitten mieluiten toiseen huoneeseen nukkumaan, mutta kunnon humalat saisi hankkia jossain muualla.

Mun mielestä ei ole ok. Voi ottaa alkoa lapsen nukahdettua ja asiallisesti silloinkin kun lapsi on hereillä mutta toi että nukutaan krapuloita viinankäryisessä huoneessa vielä kun lapsi menee sinne päikkäreille? Kuinka usein tota tapahtuu?

Kun mä olin lapsi isä jäi joskus kavereidensa kanssa istumaan iltaa ja juomaan kotiin kun mä ja sisko oltiin jo nukkumassa. Äiti oli aina selvinpäin kotona ja meillä oli iso talo jossa makuuhuoneet yläkerrassa, keittiö ja yleiset tilat alakerrassa ja saunatilat & työhuone minne isä jäi nukkumaan kellarissa. Silloin se ei häirinnyt tai rajoittanut kenenkään elämää, isä tuli sitten ylös muun perheen luo kun oli herännyt ja voimissaan. Eikä tota tapahtunut kuin ehkä 2-5 kertaa vuodessa. Mun mielestä olisi ollut ihan eri asia jos isä olis maannut krapulaansa siinä samassa makkarissa missä me muut nukuttiin ja oltais ehkä jouduttu olemaan koko aamupäivä hissunkissun ettei herätetä sitä.

Meillä oli ensin juuri näin ja se vaan paheni ja paheni sit jossain vaiheessa meni siihen et joi lasten nähden kotona oikeestaan koko ajan jos ei ollu töissä. Tässä meni noin viistoista vuotta. Sit tuli jossain vaiheessa sellasekseks et sai pelätä sitä, muuttu koko äijä. Ja näin jälkikäteen ajatellen en tiedä miks katoin noin kauan.Lähtekää nuoret ajoissa pois ettei muksut kärsi. Mulla näin jälkikäteen kauheet tunnon tuskat lasten puolesta.. Alkoholi vie mukanaan.

Tämä oli nyt eka kerta lapsen aikaan näin. Lapsi on vuoden. Käytiin miehen kanssa ulkona, lapsella oli hoitaja myös. Itseä ei silti huvittanut juoda yhtään.

Mies juo vain viikonloppuisin, ei kuitenkaan ihan joka viikonloppu. Ja on pysynyt huomattavasti vähemmässä määrin kyllä.

Mies tuskin itse tajuaa millainen haju juopuneesta lähtee.

90 prosentissa kodeista alkoholia käytetään silloinkin kun lapset ovat kotona. Se on ainan normaalia ja hyväksyttävää. Ihme jeesustelijoita täällä. Toki lasten iästä riippuen jonkun pitää olla siinä kunnossa että kykenee huolehtimaan lapsista.

Yhteistyössä