Onko tämä perhe "normaali"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Ymmärsin eri tavalla. Että perheen isä on töissä oman äitinsä firmassa ja perheen äiti sitten harrasteelee rumpuja. ei käy töissä misään.

Jaa, no ap voisi sitten tulla tarkentamaan, itse kun käsitin, että perheen äiti olisi yrittäjä ja perheen isä siinä yrityksessä töissä. =)

No ei todellakaan mikään normiperhe ap:lla, mitä te oikein lässytätte!
Ap kuulostaa täysin tärähtäneeltä(siis shamaanirumpuja??), samoin miehensä satanismi-aatteineen. Ja heillä on vielä lapsiakin.. :(

Tosi normaali kaikki mulle heti nyt-perhe.
Parasta koulua ja maalla asutaan, mutta ei silti ekologista. kaikki pitää olla itsellä parasta, mutta missään ei säästetä. Saastutetaan ajelemalla paljon.

Jotain hienoa ehkä jos perheessä ei autoa ja ätii opettaisi kotona lapsensa ja naapureiden alpset.

Niin tässäkin täytyisi tuntea ihmiset jotta voisi sanoa oikein mitään. Eihän se yhdistelmä tosiaan ole tavallinen, että on ammatti rummuntekijä ja mies satanisti ( toisaalta tiedämmekö kaikkien uskomuksia päällepäin? ). Tunnen shamaani uskoon hurahtaneen täysin tärähtäneen ihmisen joka kyllä kärsii mielenterveys ongelmista ja pahasta todellisuuspaosta. Mutta tosiaan tärähtänyt voi olla vaikka olisi insinööri...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Musta se on epäilyttävää, jos samassa taloudessa on sekä kissa että koira, kun jotenkin kissaihmiset on yleensä ihan erilaisia kuin koiraihmiset, eikä sovi edes samaan pöytään. Mutta mä en ookaan lemmikki-ihmisiä :D Muuten kuulostaa ihan tavalliselta perheeltä.
Mutta entä jos osa perheenjäsenistä on kissaihmisiä ja osa koiraihmisiä? Kumpia silloin perheessä pitäisi olla: kissoja vai koiria?

en viihtyisi ko perheen läheisyydessä. mutta harrastuksensa kullakin.

adhd on muotijuttu niinkuin masennuskin, ja valitettavasti termin käyttö vie uskottavuutta oikeasti sairailta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

adhd on muotijuttu niinkuin masennuskin, ja valitettavasti termin käyttö vie uskottavuutta oikeasti sairailta.

Jos on adhd diagnoosi ja siihen lääkitys, niin kyllä silloin saa käyttää termiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Data:

Jos on adhd diagnoosi ja siihen lääkitys, niin kyllä silloin saa käyttää termiä.

Pointti olikin että sitä käyttää muutkin kuin ne joilla on diagnoosi. Samoin kuin monet väittävät olevansa "masentuneita" jos on yksi huono päivä.

kuin normaali perheestä puhuttaessa.
Ensinnäkin pitäisi tehdä perusmääritelmä, mikä on normaali perhe. Millaiset kriteerit ja määreet täyttäisivät nomraaliperheen määreen ja toisaalta voiko mikään perhe loppujen lopuksi olla normaali-sanan määreen mukaisesti normaali. Ehkä normiperhe, mutta normaali perhe ei mitenkään!

Joten keskivertoperhe olisi paljon parempi määre...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja mn:
ihan normaalia, vaik hieman erikoisia piirteitä tietty mun mielstä.

MIKÄ on se, joka tekee normaaliksi? Viitsitkö täsmentää? :)

*tieteellinen tutkimus menossa ;) *

helpompi ois sanoe et ns. epänormaaliksi perheen tekee vaan se et lapset käy naapurikunnassa koulua ja asustavat talvet ulkomailla.

Epänormaali vai tavallisuudesta poikkeava? Onko niissä sävyeroa?

nin no.. sehän se.. mut talvella asuminen on mun mielestä kuitenkin epänormaalia jos vanhempien työ ei sitä vaadi.

ihan normaalia, vaik hieman erikoisia piirteitä tietty mun mielstä.

MIKÄ on se, joka tekee normaaliksi? Viitsitkö täsmentää? :)

*tieteellinen tutkimus menossa ;) *

helpompi ois sanoe et ns. epänormaaliksi perheen tekee vaan se et lapset käy naapurikunnassa koulua ja asustavat talvet ulkomailla.

Epänormaali vai tavallisuudesta poikkeava? Onko niissä sävyeroa?

nin no.. sehän se.. mut talvella asuminen on mun mielestä kuitenkin epänormaalia jos vanhempien työ ei sitä vaadi.

Joo, talvella asuminen pitäisi kieltää lailla.

Minulla on diagnosoitu adhd, mutta se ei tee minua sairaaksi.

Onko ydinperhekään enään mikään normaali? Mielestäni nykypäivänä ei mikään perhemuito ole enään epänormaalia.

Rummunteko ei ole normaalia ja normaalisti lapset käyvät lähikoulussa... mutta myös on normaalia käydä jossain muussakin koulussa, jos siihen on syyt.

On paljon asioita, jotka nykyään on normaaleja, mutta joitain vuosikymmeniä sitten, ne olivat epänromaaleja. Jos perintestä kysyttäisiin, niin ap:n perheessä ei ole mikään perinteistä, koska vanhemmat eivät ole naimisissa, niin ydinperheskään ei riitä perinteiseksi.

Ainiin, käsityöläisyys on ehkä ainut, mikä voisi sanoa perinteiseksi, joka ei ollut vielä muutamavuosi sitten lainkaan normaalia, mutta näyttäisi tulevan taas uudelleen ihan normaaliksi ammatiksi muiden rinnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja TuhannenTaivaltaja:
kuin normaali perheestä puhuttaessa.
Ensinnäkin pitäisi tehdä perusmääritelmä, mikä on normaali perhe. Millaiset kriteerit ja määreet täyttäisivät nomraaliperheen määreen ja toisaalta voiko mikään perhe loppujen lopuksi olla normaali-sanan määreen mukaisesti normaali. Ehkä normiperhe, mutta normaali perhe ei mitenkään!

Joten keskivertoperhe olisi paljon parempi määre...

No niin... kauan sain odottaa, että joku tarttuu täkyyn. :D :saint:

Ja Saatanalla ei ole tekemistä satanismin kanssa. ;)

Eli pointti oli, että MIKÄ tekee perheestä ns. normaalin perheen tai MIKÄ ESTÄÄ olemasta normaali perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Ymmärsin eri tavalla. Että perheen isä on töissä oman äitinsä firmassa ja perheen äiti sitten harrasteelee rumpuja. ei käy töissä misään.

Jaa, no ap voisi sitten tulla tarkentamaan, itse kun käsitin, että perheen äiti olisi yrittäjä ja perheen isä siinä yrityksessä töissä. =)

Äiti on yrittäjä ja isä töissä ko. yrityksessä, eli molemmat työllistyvät oman yrityksen kautta.

Yhteistyössä