Onko tämä oikein????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhaan tuomittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt hieman ymmärrystä kehiin miehesi suhteen. Ei kenenkään ole mukava kuulla kumppaninsa viettäneen ravintolailtansa tappiin asti "väärässä" seurassa.
Vaikka olisi vähemmänkin mustasukkainen.
Ja nyt olet jo siihen päälle laskettanut hätävaleenkin; vaikka olisi viatonkin, kuten selitit; epäilyksiä tuollainen herättää.
Oikein kuitenkin teit kun kerroit. Helposti pikku hiprakassa (ja vaikka selvinkin päin) aika kuluu huomaamatta jos tapaa vanhan tutun, jonka kanssa on juteltavaa.
Eikä silloin tämän tutun ole pakko olla mies (vastakkaista sukupuolta), aika vain kuluu huomaamatta. Kerro se sille miehellesi, sillä kyllä mielestäni olet häntä loukannut...vaikkakin tarkoittamattasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuulu:
ahdistaa sinut nurkkaa vasten tahdottomaksi hiirulaiseksi. Sinä kotona tarjoamassa ylöspidon ja kotitalouskoneistuksen ja hän ravintolassa juomassa päätään täyteen.

Ap hiirulainen, no ei todellakaan ole.

Mutta sitä tasapainoa en tässä tunne, mitä molemmat toisiltaan hakee. Toinen, tai molemmat, voivat etsiä sitä hiirulaista ja kun sitä ei löydy , niin sitten tulee riitoja.

Parisuhde menee metsään usein siksi, että ollaan liikkeellä väärin toivein; haetaan todella sitä hiirulaista ja jos itsekäs ihminen löytää hiirulaisen, niin alistuskuvio on valmis.

Jos erimielisyydet ovat sitä, että toinen ei sopeudu toisen mielipiteeseen, niin vikaa on.
Eri mieltä voi olla fiksusti ja toista kunnioittaen.

AP:lle kysymys: Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi olisikin muuttanut sinun luoksesi ja muuttoa edeltävänä päivänä hän olisikin mennyt ryyppäämään baariin ja tulee vasta valomerkin jälkeen kämpilleen, koska ei malttanut lähteä aikaisemmin ystävänsä kanssa, sillä hän näki ihanan mukavan tutun miehen??? Olen aika varma, että sinäkin olisit vihainen.

Olipa kyseessä mies tai nainen, niin en oikein tajua, miksi juuri ennen muuttoa pitäisi mennä dokaamaan, vaan eikö päinvastoin muuttaessa pitäisi olla reipas ja skarppina eikä lähes koko yön valvoneena viinanhajuisena.

AP:lle vielä sen verran, että kannattaako tekstareissakaan kirjoittaa "mitä sylki suuhun tuo", kun olet uhkaillut muuttamattomuudella jne. Älä kirjoita/sano sellaista, mitä et oikeasti tarkoita. Teistä selkeästi kumpikin ajattelee asioista omalla tavallaan. Jos haluatte saada yhteiselämänne sujumaan, teidän kummmankin pitäisi mennä itseenne ja opetella myös anteeksiantamista, kompromissien tekoa yms. Parempi laiha sopu kuin lihava riita. Tärkeintä ei aina tosiaankaan ole se, kumpi on oikeassa, vaan oleellisempaa on se, että saadaan sopu aikaiseksi. Eihän tässä kyse ole voittajasta ja häviäjästä, sillä tehän olette ns. samalla puolella samassa joukkueessa. Yhteispelitaitoa teiltä näyttää puuttuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja nuoria:
Oletteko kovinkin nuoria kumpikin?+
Ikä alle 30v. tuskin mieskään mikään + 40v on käytöksen suhteen ?
Ensimmäinen yhteen muutto edessä ?? kummallakin ??

Ilmeisesti.
Kun keski-ikäisen puhelimeen alkaa pukkaa haukkumaviestejä, niin ei ainakaan minulla ole intoa alkaa edes selvittämään asiaa; se on uusi suunta. Sitä kaipaa aikuista seuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen:
Kuten jo mainitsin huonosti nukutusta yöstä, heräsin monta kertaa yön aikana ja aamulla tarkistamaan, olenko saanut viestejä tai puheluita, mutten ollut. Olin aivan sanoin kuvaamattoman loukkaantunut että olen yksin tälläisessä tilanteessa, itken silmäni päästä ja etsin itselleni uutta asuntoa ja miten miten minulle käy, kun itse henkilö joka on tämän kaiken takana, pitää hauskaa ja nukkuu tyytyväisenä.

Soitin hänelle ja kävi ilmi että hän ei ollut mennyt baariin vaan pelannut korttia kaverinsa luona ja ollut siellä illan ja yön. Silti hän oli väsynyt ja krapulassa. Hän vaan totesi että jos en halua muuttaa, se on minun päätökseni, että hän on kokoajan ollut tulossa muuttamaan, ei vaan halunnut eilen tulla koska oli loukkaantunut.

Usein silti mietin että kuuluuko tämän olla näin hankalaa...? Seisooko lopussa kiitos ja mietinkö jonain päivänä että kyllä kannatti nähdä vaivaa, vaiko että voi ei, olisi jo silloin heti alkuhankaluuksista ja merkeistä tajuta että näin tässä tulee käymään. Sen kun tietäis mutta kun ei tiedä. Aika sen näyttää.

Olet vain hieman kypsymätön: sen tietää siitä että et kykene käsittelemään omaa raivoasi, ja kyttäilet yöllä puhelintasi. Koet tuossa nyt henkilökohtaista raivoa, joka tulee ylpeytesi loukkaamisesta. Olen kokenut ihan samaa, ei tuo mitään uutta auringon alla. Kirjoitat miehelle tilitysviestejä ja hän ei vastaa. Sekös kismittää niin maan perkuleesti. Aikaa myötenhän mies huomaa että tuo on se mistä narusta kannattaa vetää jos haluaa kostaa, mutta jos rauhoitut niin kaikki menee hyvin.

Tuolla tiellä viettää moni nainen vuosikaudet. Kun on esim. ikää tullut ja vaikkapa omia lapsia, alkaa tietää mitä haluaa, ei ole enää niin hengen hätä jokaisen riidan kanssa. Siinä kuitenkin molemmat menettävät kunnioitusta toista kohtaan, mitä nyt miehen kuvittelee ajattelevan naisesta joka itse seikkailee baarissa ja sitten itkee silmät päästään.. jos koet että mies on lapsellinen, niin miksi et itse käyttäytyisi kuitenkin aikuisemmin, jos menet mukaan tappelemaan kunniastani, niin olet aivan samassa hiekkalaatikossa pyllylläsi istumassa.

Mielestäni tuossa tarinassasi ei ole ap läheskään sitä draamaa mitä monet vastaajat tuosta hakevat.

miehesi ei ole mikään sovinistisika., etkä sinä ole mikään nurkkaan ahdistettu hiirulainen.

Kun mies on kostamassa hän vain pohtii asioita, tulee todennäköisesti seuraavana päivänä rauhassa juttelemaan, kuten tuossa tapauksessa nähtävästi myöskin teki.

Älä provosoidu turhaan.

Joskus on parempi kun ei puhu mitään: jos sinusta tuntuu että mies on jättämässä, ja menee menojaan, älä säiky ja ala häntä verbaalisesti kouluttamaan.

Miehelläkin on syynsä olla suhteessa, ei hän yhdestä riidasta koskaan mihinkään katoa. Jos on kadotakseen niin ota se niin että sinne meni mikä meni.

nyrkkisääntö on että kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan: kun olet mokannut, on parempi pysyä vaiti aikansa. Mies kyllä tulee sitten omaan tulokseensa. Pyydä anteeksi vain jos olet tehnyt väärin.

Kiitos palautteesta, Mies1, mukava kuulla.

Olen muuten haistavinani ap:n tapauksessa, että miehessä on eräs hyvä puoli:

Kun hän on ap:lle vihainen, hän menee miettimään asiaa. Viettää kortti-illan, eikä ole ap:n luona sanomassa niitä asioita, joita yleensä tullaan myöhemmin katumaan. Harmi että tekstiviestit on keksitty, se mahdollistaa niiden asioiden sanomisen liian helposti.

Niin minä sen ainakin otan: joskus näen oikein selvästi että miehelläni menee joku sanomiseni pahasti yli hilseen. Hän poistuu silloin paikalta. Olen joskus ärsyyntynyt kun mies ei jää asiaa puimaan, mutta kun ajattelee niin sekin asia voisi olla toisinpäin:

mies jäisi siihen riitelemään ja huutamaan. olisiko se hyvä?

Mies osaa ottaa senkin mahdollisuuden huomioon, että hänkin on väärässä. siksi vetäytyy miettimään asian puolia, ennenkuin eroaa parisuhteeesta vimmoissaan. Eikä hän aina tarvitse minun apuani ajattelemiseen, joskus tulee kotiin kuin mitään ei olisi tqapahtunut-. Ja miehelläkin on tunteita, joilla ei ole järjen ja tasa-arvonkaan kanssa aina niin tekemistä. Siksi on tärkeää antaa miehelle myös tilaa käsitellä niitä.

Olipa hieno huomio. Usein käyttäydymme "vaistovaraisesti oikein" tai sitten mies tosiaankin ihan ajatuksella meni pelaamaan korttia ja pois tilanteesta. Kunnes savu laskeutuu.

Tuo viestiasia ja puhelin yleensäkin on aivan liian helppo tapa ladella "totuuksia" ja toisaalta kun ei saa vastausta, niin sitten vain latelut yltyy ja niitä on sitten vaikea mennä perumaan, kun ne ovat puhelimen muistissa vaikka vuosikaudet, puhelin ei unohdakaan...
Varsinkin naisilla, kun ovat tempperamenttisiä tättähääriä, niin tuo verbaalinen ulosanti kuohuu helposti yli äyräiden.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Olipa hieno huomio. Usein käyttäydymme "vaistovaraisesti oikein" tai sitten mies tosiaankin ihan ajatuksella meni pelaamaan korttia ja pois tilanteesta. Kunnes savu laskeutuu.

Tuo viestiasia ja puhelin yleensäkin on aivan liian helppo tapa ladella "totuuksia" ja toisaalta kun ei saa vastausta, niin sitten vain latelut yltyy ja niitä on sitten vaikea mennä perumaan, kun ne ovat puhelimen muistissa vaikka vuosikaudet, puhelin ei unohdakaan...
Varsinkin naisilla, kun ovat tempperamenttisiä tättähääriä, niin tuo verbaalinen ulosanti kuohuu helposti yli äyräiden.

Niinpä. Naisena sitä kokee usein tunteidensa kanssa sellaista avuttomuuden tunnetta, varsinkin nuorena. Kun mies on vaiti kuin muuri ja itse haluaa kuulla sen että missä mennään.

Se ei aina vain ole mahdollista, ja pitää vain muistaa että miestäkin kiukuttaa ja hänellä on joskus surkea olo, se ei vain aina ulospäin näy. Naiset tekevät siinä vain helposti itselleen sen, että ottavat koko homman kontolleen aukomalla päätään. Sitten on vielä pahempi olla, kun näkee miehen rauhassa poistuvan. Itse jää pimeään kotiin kiehumaan ja kuohumaan, eikä kukaan edes tule ihailemaan sitä hienoa ilotulitusta :))

Alkuperäinen kirjoittaja Ommpa:
Höpö höpö "mies1"!!!

Vain huonolla itsetunnolla varustettu mies loukkaantuu moisesta! Se, että seurustellaan (EIKÄ VIELÄ EDES OLLA NAIMISISSA) ei tarkoita että oma elämä loppuu. En voisi kuvitellakaan että jos mies voi pitää minulle seuraa esim töiden takia, minun täytyisi jäädä kotiin ksin istumaan. -Nyt eletään 2000-lukua, herra jumala.

Ymmärrän sua, ap! Nykyisin olen yhdessä miehen kanssa, jonka itsetunto kestää itsenäisen naisen. En ole ikinä pettänyt enkä aiokaan, sehän on täysin selvää; olemme sitoutuneet toisiimme. Mutta kyllä mulla miespuolisia ystäviä on. Jos mies yrittäisi heidän tapaamisia estää, olisi entinen mies. Mun mielestä sulla ei ole edes mitään anteeksi pyydettävää! Ettehän ole sopineet ettei yksin saa baarissa käydä. Ja toimisiko sellainen sitominen oikeasti?

Olen yli 30v. Ja tämä nykyinen on kolmas mies jonka kanssa asun yhdessä. Ja ensimmäinen jonka kanssa olen kihloissa. Kaikki aiemmat suhteet on kaatuneet siihen, että mies on yrittänyt kontrolloida elämääni. Olen arvostanut kumppaneitani ja kertonut kaiken aina rehellisesti. Mutta omista harrastuksistani, työstäni (kyllä, yksi mies vaati jopa luopumaan työstäni, olin paremmassa asemassa kuin hän) ja ystävistäni en luovu.

Nykyinen mies elää myös omaa elämäänsä, arvostan sitä kovasti. Yhdessä meillä on ihanaa, tasa-arvoista. Jos epäröit, mieti vielä.

Toisaalta, voiko olla, että miestä ahdistaa yhteenmuutto ja siksi tekee baarikäynnistäsi ison numeron? Eli ei kykene kertomaan oikeaa syytä miksi lähti dokaamaan? Eihän se haittaa että lähti dokaamaan, vaan se että olitte sopineet muutosta tiettynä päivänä?

No kyllä se vaan on niin että jos naista tai miestä kiinostaa oleskella valomerkinjälkkeen tässä tapauksessa lähtee/hakeutuu mukaan vielä toisten miesten seuraan niin ,vaihtelua tuollainen mies tai nainen hakee eikä muuta,taitanee olla kyllästynyt omaan partneriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Turhaan tuomittu:
Olen seurustellut tulevan avokkini kanssa reilun vuoden. Tässä on ollut mutkia matkassa ties minkälaisten asioiden takia, mutta kokoajan on ollut ainakin minulla taustalla sellainen tunne että ei tämä tähän(kään) taaskaan kaadu. Isoistakin asioista on sinnitelty yli ja välillä aivan naurettavat asiat aiheuttavat valtavia riitoja. Pettämistä ei ole ainakaan tietääkseni ollut.

Yhteenmuuttoa on venkslattu ja pohdittu pitkään ja tuntui että sekin on mennyt kaikkein vaikeimman kautta mitä mennä vaan voi. On meinannut peruuntuakin monta kertaan. Nyt tilanne on se että tavarani odottavat eteisessä pakattuina huomista muuttoa varten ja asuntooni tulee uusi asukas muutaman päivän päästä. Mies on omalla paikkakunnallaan juopottelemassa, vaikka hänen piti tulla muuttoautoineen tänne tänään. Ja syy minkätakia:

Lähdin eilen ystävättereni kanssa viinilasillisille, mutta kävikin niin että viihdyin kyseisessä ravintolassa lähes valomerkkiin saakka. Ystvättereni lähti aikaisemmin, mutta minä törmäsin vaihto-opiseluaikaiseen miespuoleiseen ystävääni ja vietin loppuillan hänen ja hänen ystäviensä joukkiossa. Ei siinä sen kummempia, joimme ja juttelimme ja lopulta otin taksin ja tulin kotiin yksin yöksi. Jos tässä olisi ollut jotain salattavaa, olisin voinut kertoa miehelleni että tulin aikaisin kotiin ja lähdin ystäväni kanssa samaan aikaan. Mutta kun en halunnut turhaan valehdella koska tilanteessa ei ollut mitään väärää tai salattavaa.

Hän kuitenkin kerrottuani illan kulun pahastui että miten tyttöjen ilta meneekin noin että minä yksin heilun vieraiden keppien kanssa baarissa. Kerroin että kyse oli ystävästäni ja kysyin mitä pahaa siinä on? Käski minun miettiä sitä ja miettiä omalle kohdalleni sama toisinpäin.

Tämän takia hän kostoksi juopottelee nyt ja tod.näk. lähtee myös baariin enkä todella tiedä miten kostonhimoinen hän pystyy olla. Uskomatonta!! Tuleeko tästä hänelle nyt parempi olo sitten?? Emme ole sopineet että baareissa käyminen on kielletty!! Ja olisin viettänyt illan hänen kanssaan jos olisi ollut mahdollisuus mutta hän oli töiden vuoksi poissa. En tiedä mitä ajatella. Olen laittanut monta viestiä ja välillä haukkunut häntä ja välillä kertonut miten pahalta tämä tuntuu.

Olen niin lähellä tätä tilannetta etten pysty hahmottamaan että kumpi tässä nyt on tehnyt / tekee väärin? Mitä teen muuttoni kanssa? Myönnän että olisi ollut fiksua lähteä vaikka pari tuntia aikaisemmin kotiin, mutta en siinä huomannut ajan kulumista, enkä kuitenkaan ole pettänyt ketään. Olinko liian rehellinen? Mitä olette mieltä, onko mieheni käytös oikeutettua ja loukkaantuisitteko itse jos kumppaninne toimisi samoin?

Olen seurustellut tulevan avokkini kanssa reilun vuoden. "VASTA?
ja nyt jo sulla oli tarvetta hakeutua toisten miesten seuraan eikä tarvetta mennä pari tuntia aikaisemmin baarista kotia oman rakkaan kullan luokse,vaan suoraan toisten kanssa mielummin viettää yhdessä aikaa..?

tai sitten tarkoituksesi oli tehdä miehesi vain mustasukkaiseksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide..:
Olen seurustellut tulevan avokkini kanssa reilun vuoden. "VASTA?
ja nyt jo sulla oli tarvetta hakeutua toisten miesten seuraan eikä tarvetta mennä pari tuntia aikaisemmin baarista kotia oman rakkaan kullan luokse,vaan suoraan toisten kanssa mielummin viettää yhdessä aikaa..?

tai sitten tarkoituksesi oli tehdä miehesi vain mustasukkaiseksi ;)

Ei kai siihen mitään erikoista tarvetta varmasti ole, kaikkea sattuu ja tapahtuu, turha nyt baarissa oloa alkaa liiaksi moralisoimaan. Kuulostat ihan uskovaiselta isoäidiltä, joka karttu kourassa nuttura tutisten vaahtoaa.
Jos yhdessä ollaan puolison kanssa usein, niin eihän sitä varmaan mikään tulipalokiire joka ilta ole kainaloon naisellakaan.

Yhteistyössä