Onko tämä oikeaa käytöstä/kohteliasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ziis kyl meil on himas aina tarjottavaa. Mutzi ostaa kaappiin aina keksei ja kaikkee. Mut ziis mun yhden frendin himas ei oo koskaan mitään. Ziis yhtään mitään! Eikä sinne saa ees useesti mennä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja PiZziz:
Ziis kyl meil on himas aina tarjottavaa. Mutzi ostaa kaappiin aina keksei ja kaikkee. Mut ziis mun yhden frendin himas ei oo koskaan mitään. Ziis yhtään mitään! Eikä sinne saa ees useesti mennä. :(

Siis omg.

Siis kyl niinku hyvii tapoihin siis kuuluu et on niinku vähintääki siis sisäfileist tehtyy pihvii kera niinku siis kermaperunoiden, siis ihkuu. Meillä niinku aina vähintääki tarjolla niinku femman ruokalajin siis gurmeeta. Ihkuu.

Mut siis hei, daa, go , tiiäksä. lol

*pi55is*

Mun mielestä tossa oli oudointa se, että tämä kyseinen henkilö, joka ei edes kahvia keittänyt pyytämättä, kuitenkin itse pitää selvänä sitä, että saa tarjoilua.

Omituista tosiaan, ettei kaffetta aikonut tarjota... Enpäs edes kehtaisi olla kysymättä vierailta, että juotteko kahvia... Pakkasesta löytyy yleensä aina jotain pullan tynkää, ja jos on aiemmin jo sovittu niin sitä varten olen kyllä tehnyt/ostanutkin pullat ja kaakut...

Ja jollei mitään tarjottavaa kuiteska ole niin pelkät kahvit ja vaikka leipää pöytään...

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Omituista tosiaan, ettei kaffetta aikonut tarjota... Enpäs edes kehtaisi olla kysymättä vierailta, että juotteko kahvia... Pakkasesta löytyy yleensä aina jotain pullan tynkää, ja jos on aiemmin jo sovittu niin sitä varten olen kyllä tehnyt/ostanutkin pullat ja kaakut...

Ja jollei mitään tarjottavaa kuiteska ole niin pelkät kahvit ja vaikka leipää pöytään...

Peesi

Jokainen tyylillään mut meillä ja miun tuttavapiirissä kahvitellaan ja mehutellaan paljon. Aina kysyn että maistuisko ja jos ihan sovittu vierailu niin ei mitään epäselvää. Aina on jotain tavan leivonnaisia ja pakastepatonkia,joskus jopa jätskiäkin yllärivieraille. Sovituille ehtii hommata tai leipoa sitten ihan verskiä. Jos lapsilla kavereita, aina jotai pientä olen tarjonnu. Jos ovat pitemmästä matkasta ja esim.pitemmän aikaa,ollaan vanhempien kanssa sovittu ruokailusta-jos ruoka-aikaan meillä,tarjoan myös ruoan,nälissään ei tarvii leikkiä=) Se eri asia jos meillä alkas olla kaikki "sattumalta" aina ruoka-aikaan-mutta tällaista ei ole ollut.

Olipas omituisen epäkohteliasta. Onko hän jo "vanhuuden höppänä" vai miksiköhän ei tajunnut tarjota teille mitään? :headwall: Minä varmaan olisin alkanut tekemään lähtöä sieltä ja vedonnut siihen, että "Ollaan menossa tohon viereiselle huoltoasemalle kahville ja syömään jotain. Johan tässä masutkin alkavat kurnia, kun ollaan täällä niin kauan istuskeltu..." ;)

no kyllä meillä ainakin kahvit tarjotaan,jos ei muuta ole tarjota..toisin sanoen,jos vaikka samana pvänä ilmottaa tulevansa,niin en välttämättä lähde kauppaan sitä varten..mutta ainakin kahvia,kaakaota,teetä ja maitoa ja leipää saa!sama pätee kyläillessä,että jos ei muuta ole tarjota,niin ainakin kahvit saa juodakseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hän kun on meidän luona kylässä , olettaa että tottakai hän saa kaiken mahdollisen "palvelun".

Mistä tiedät että olettaa? Jospa sinä vain oletat hänen olettavan?

Mutta, mulla on sellainen kaveri, joka tulee koska huvittaa, pyytää suoraan, että keität kahvit. Tosin ikinä ei ota mitään pullaa tai keksiä.
Mutta ikinä ei pyydä käymään heillä, ei koskaan. Joskus itse kysyin, että voiko tulla, silloin käytiin ja sen jälkeen en ole käynyt, kun tuli olo, ettei halunnut mua sinne. Kohtelu oli just samoin kuin sullekin tuolla.
Minä kutsun useinkin, mutta usein tulee kutsumattakin.

Kyllä hyviin tapoihin kuuluu tarjota munkin mielestä, ei tulis mieleenkään jättää tarjoomatta, varsinkin jos on ennalta sovittu. Jos yllätysvieraita ja kaappi tyhjä niin silloinkin toteisin, että tarjoaisin, mutta kun ei ole.

Seuraavan kerran kun se tulee teille niin istut vaan ihan pokkana, etkä tarjoa mitään. Jos kahvia pyytää niin sitten pelkkää kahvia, jätät muut pois ja katsot mitä tykkää ;) :whistle:

No kyllä meillä ainakin aina on tarjottavaa vieraille, niin "sovitusti" tulleille kuin yllätysvieraillekin! Y-vierailtakin ainakin kysytään, että ottaisitko kahvia/teetä?

No on kyllä ihme jos ei voi kahveja keittää jos on vielä tiedossa että on vieraita tulossa. Sitäpaitsi jos aikuisille tarjotaan jotain niin mielestäni sitte pitäisi olla jotain myös lapsille, siis varattuna.
Jos yllätysvierailulle lähtee, niin sitte voi varautua siihen että tarjottavaa ei ole, mutta silloin ainakin minä vien itse mennessäni jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
No on kyllä ihme jos ei voi kahveja keittää jos on vielä tiedossa että on vieraita tulossa. Sitäpaitsi jos aikuisille tarjotaan jotain niin mielestäni sitte pitäisi olla jotain myös lapsille, siis varattuna.
Jos yllätysvierailulle lähtee, niin sitte voi varautua siihen että tarjottavaa ei ole, mutta silloin ainakin minä vien itse mennessäni jotain.

Siis tarkoitan että vien itse vaikka keksejä tai kahvileipää jos menen kylään enkä ilmoita etukäteen. Tarkennus :)

Avartavaa lukea erilaisia käsityksiä ja selityksiä. Meillä on yksi kyläpaikka, jossa ei välttämättä tarjoilla mitään. Onkin jo opittu, että käymme syömässä ennen sinne menoa tai jätämme vierailun sen verran lyhyeksi, että ehdimme syömään ennen yöpymistä ja lapsille otamme omat mehut mukaan. (Olemme pitkän matkan vieraita.) Pahinta oli, kun oli vastaleivotut pullat pöydällä eikä mitään tarjottu. Siinä olimme vesi kielellä kunnes lähdimme pois.

Kukin tavallaan. Varmaan hyvä selitys on se, että nykyaikana tulee syötyä muutenkin liikaa. Itse on kyllä näille vieraille laitettu ihan täyshoito, kun he käyvät meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..vieras..:
Avartavaa lukea erilaisia käsityksiä ja selityksiä. Meillä on yksi kyläpaikka, jossa ei välttämättä tarjoilla mitään. Onkin jo opittu, että käymme syömässä ennen sinne menoa tai jätämme vierailun sen verran lyhyeksi, että ehdimme syömään ennen yöpymistä ja lapsille otamme omat mehut mukaan. (Olemme pitkän matkan vieraita.) Pahinta oli, kun oli vastaleivotut pullat pöydällä eikä mitään tarjottu. Siinä olimme vesi kielellä kunnes lähdimme pois.

Kukin tavallaan. Varmaan hyvä selitys on se, että nykyaikana tulee syötyä muutenkin liikaa. Itse on kyllä näille vieraille laitettu ihan täyshoito, kun he käyvät meillä.

No en kyllä ymmärrä ollenkaa tällasta. Vaikka voihan sitä tietty itselleen selitellä että tarviiko sitä nyt aina syödä, eikä tarvikaan, mutta on se silti jotenki niin epäkohteliaisuuden vire ilmassa jos vieraita pidetään nälässä. Varsinki jos on kaukaa tulleita. Voi hertsuma. Siis onko se piheyttä vai mitä? En ymmärrä mitä sellaisten ihmisten päässä liikkuu.

Yhteistyössä