Onko tämä nyt paljon vai vähän? Raha-asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surettaa

Vieras
Tässä taustaa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2000388-kituuttamisen-kesa-2011-a/

Tiedättekö mitä, valo häämöttää tunnelin päässä! :) Tiukkaa on ollut, mitään ylimääräistä ei olla ostettu mutta oikeastaan mistään ei myöskään ole tarvinnut luopua. Voidaan ehkä tehdä pieni ja edullinen reissukin lasten kanssa!!

Mutta itse otsikkoon:
Laskin, että meille jää seuraavaksi kahdeksi viikoksi 300e pakollisten laskujen jälkeen. Onko se paljon vai vähän? On jotenkin alkanut sumentua käsite mikä on paljon ja mikä vähän, kun pitkän aikaa on ollut vain liian vähän :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24311874:
Siis ruokaan jää 300, vai pitäisikö sillä 300 tehdä jotain reissuakin?

300 eurolla pitää saada viikoksi ruokaa ja tehdä ehkä se reissu. Ei mitään extrahienoa, vain päivän reissu jonnekin.

metsäretki on kiva ja edullinen. seikkailumeiningillä ja omat eväät mukaan, makkaranpaistoa ja tikkupullaa. kalastusta ja kivien keräämistä, jos joki lähellä.

Meillä menee (3-henkinen perhe) ruokaan, vaippoihin ym. päivittäistavaroihin (ilman bensaa) n. 200-300e kuukaudessa. Eli melko kituuttamista on meilläkin, ja kohta vielä enemmän kun mä jään hoitovapaalle ja puoliso lähtee opiskelemaan. :( Kauhulla odotan miten pärjätään.

Eli mun mielestä toi summa on ihan jees, ellei jopa paljon meidän mittakaavassa.

ps. kyllä kela joo maksaa edellisenä arkipäivänä jos maksupäivä osuu viikonlopulle tai pyhälle.

Yhteistyössä