Onko tämä normaalia elämää 10kk vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyttt

Vieras
- hermostuu joka vaipanvaihdosta, pukemisesta, syöttötuoliin laittamisesta... seuraa huuto KOVALLA äänellä..

- syöminen aina hankalaa.. syö kyllä, mutta pieniä määriä.. ei ikinä syö mielellään sillein että avaa helpolla suunsa ja söisi kunnon annoksen. vaatii aina houkuttelua.

- nukahtaa pelkästään tissille, herää aina kun yrittää lähteä pois ja alkaa raivota

- ei viihdy ulkona rattaissa n. varttia kauempaa ellei ole jotain erityistä ohjelmaa, esim. saa katsoa kun isommat lapset leikkii... alkaa huuto, kiemurtelu jne...

- yöllä herää edelleen noin 4-5 kertaa ja saattaa kiljua täysillä. Tissittely öisin lopetettiin mutta huuto jatkuu silti. Ei kuitenkaan ota myöskään pullosta maitoa. Rauhoittuu sitten silittelyyn.

- jos ei saa jotain lelua/jos joku putoaa tms. huutaa heti kovalla äänellä. Ääni on siis niin kova että särähtää korvaan.

On kasvanut normaalisti ja kävelee tukea vasten. Jokeltaa vain vähän, lähinnä "ää"-äänteitä. Lääkäri ei ole löytänyt mitään poikkeavaa.

Olen miettinyt että onko mulla oikeasti haastava vauva? vai onko tämä ihan peruselämää tämän ikäisen kanssa? Ja joo, alussa oli vieläkin vaikeampaa (ekat 3kk varsinkin vauva huusi paljon), mutta aina olen luullut että tämän ikäisen kanssa olisi erilaista.

terveisin todella väsynyt äiti.

Meillä on huutanut pukemista ja vaipanvaihtoa viimeisen kuukauden kaks. Nyt tuntuis että ehkä helpottaa... Autoon meno ja syöttötuoli ok.
Syö hyvin, välillä itse sormin, välillä ei halua ollenkaan itse. Lelu on pöydässä mitä saa hiplata... Esikoinen söi huonommin, joten muista että se oli aika haastavaa.

Aika haastava lapsi teillä varmaan on ja omanikin kanssa joskus väsyn. Saatko lastenhoitoapua, entä syöttääkö isä välillä tms? Mä ainakin annan tai siis "määrään" isän syöttämään illalla jos päovän aikana on ruokailut olleet hankalat.
Mitä jos annat huutaa hetken niissä vaunuissa, tai kun lelu tippuu. Juttelet rauhallisella äänellä, etkä ota heti pois. samoin juttelet ennen niitä siirtymisiä (syöttötuoliin jne).

:) Uskon, että on hieman haastavampi/vaativampi vauva kuin yleensä. Mutta itselläni on samanlainen :)) Nyt pojalla on ikää 1.5v ja temperamenttia ja omaa tahtoa löytyy. Väsyttävää ja hankalaa se välillä on, mutta sellasta se elämä on. Meillä poika lopetti yösyötöt/heräilyt n.10kk ikäisenä, se auttoi jaksamaan enemmän. Kyllä poika satunnaisesti vielä heräilee. Meillä alku oli myös todella raskasta oli 3kk koliikki yms. Olen huomannut, että jos pojalla on jatkuvasti tekemistä ja seuraa on tyytyväisempi. Meillä myös 3v isoveli ja siitä pienempi saa seuraa myös. Voimia vaan!!

Lapset ovat tietty kaikki erilaisia, mutta ainakaan kukaan minun lapsistani ei ole ollut noin ärtyisä. Toivottavasti sinulla on osallistuva mies sekä muitakin hoitajia lapselle että saat välillä levätä!
Hoisin itse nuorinta 99% yksin 1,5-vuotiaaksi, ja oli kyllä todella raskasta, vaikka ei tosiaan noin haastava vauva kuin sinulla, tsemppiä!!

Ei meillä tollasta oo ollu. Stressaatko itse tilanteesta? Heijastuu heti lapseen,mut voi olla vaikee antaa vaan olla jos koko ajan väsyttää ja kiristää....Jospa hankkisit jotain apua, konkreettisia neuvoja neuvolasta, kuinka tilanteisiin kannattaa itse reagoida, jättää reagoimatta...?

Ethän tiuski ja kiukuttele lapselle, olethan rauhallinen ja iloinen vaikka vauva ei ole? Näyttele vaikka väkisin, kokeile onko jotain eroa tilanteeseen?

Mulla siis on yksi isompi lapsi, joka on aivan erilainen. En tiuski tai kiukuttele lapselle, mutta tottahan olen nyt tässä vaiheessa väsynyt, enkä pysty näyttelemään superiloista energiapakkausta. Mutta siis samoin olen toiminut tämän kanssa kuin esikoisen kanssa ja esikoinen on rauhallinen, hyväntuulinen, tasainen..

meillä kohta 8kk ikäinen ja ei nyt ihan tuollainen ole, eikä kyllä kaksi isompaakaan vauvoina. Kaikki kolme kyllä omalla tavallaan haastavia ja varsinkin nukkumiset olleet meillä aina hankalia. Esim. tämä meidän pienin nukahtaa myös tissille ja ei sängyssään viihdy ollenkaan. Nukkuu siis vieressäni ja syö edelleen tissiä öisin useasti. Huutaa pää punaisena jos ei saa tissiä yöllä, joten en ole edes yrittänyt mitään tassuttelua vielä.

Oikeastaan meillä poika huutaa ainoastaan silloin kun on väsynyt, ei saa heti tissiä kun haluaa ja jos hänet laitetaan lattialle ( ei viihdy yhtään )

Yhteistyössä